Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til webshop

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke er programmør, men det er godt nok lang tid siden, at jeg har set noget i Java. Sådan som jeg ser det, så var Java god til bla. spil, men der har Flash vel taget over? Man ser jo aldrig Java i brug længere - på nær hos enkelte netbanker ved login, som Fey.dk påpeger og slet ikke hos nogen netbutikker. Det må tale imod, at Java skulle være at fortrække fremfor PHP, ASP, .NET, Cold Fusion mv.

Jeg kan ikke engang åbne din demoshop eller shoppen, der ellers bliver refereret til, fordi jeg ikke har den nyeste version fra SUN, og det er et KÆMPE problem, fordi jeg gider ikke til at installerer det. Allerede der fejler JAVA.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde samme oplevelse. Det er en stor barriere at folk skal installere noget, for at få lov til at købe produkter online. Det vil jeg tro vil koste min. 50% af omsætningen. Dertil vil jeg tro at søgemaskinerne vil have svært ved at læse sådan en forretning og det vil koste yderligere en stor del.
Så mit råd er også at skifte teknologi. Det er hammer ærgeligt, men det er helt sikkert nødvendigt.

Dbh Martin
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der endelig en ordentlig kode-tråd, så vil jeg da lige nævne mine tanker.

Java-Applets er ikke døde. De bruges i situationer hvor HTML ikke er godt nok - og de situationer findes. Bla. en chat, mit WayFinder navigationssystem bruger en JavaApplet til at vise rute og kort for at give advanceret zoom og tegnefunktioner.
Der er efter min bedste overbevisning eksempler hvor JavaApplets vil være et optimalt valg.
Desværre ser jeg bl.a. M$ lave dårlige løsninger fordi de forsøger at holde sig i "ren" HTML - bl.a. deres nye CRM system er grænsende til virkelig dårlig.
 
Jeg har selv været med i udviklingen af en by-portal med e-handel, og med den erfaring kan jeg ikke se nogle argumenter for at HTML ikke kan bruges. Vi snakker stadig lister af produkter, beløb, osv. og jeg vil mene at serverside programmer (asp, jsp, php, xxxx) er bedre i det lange løb.
Vi brugte selv meget tid på at tilpasse layoutet til brugerens skærmstørrelse, og tilpasse farverne til den enkle butik.
Blot ved at ændre på farverne var butikkerne tilfredse, og enkle butikker integrerede løsningen enten direkte i en frame, eller ved at åbne et nyt vindue, og de færreste opdagede forskellen fordi farverne var de samme.
 
Næste skridt er brugernes egen style-sheet så fonte og lign. er de samme
 
Arbejdede man lidt videre, og måske lavede et mini-CMS så butikken kan vælge layout og lign.
 
Jeg er rimelig sikker på at de fleste kunder ikke har så store krav til integration. Blot lidt farver, og et logo og mange vil klappe i hænderne.
Selv FDB var tilfredse med denne løsning.
 
Blot mit bette indlæg
 
 - René R. Nygaard
   Server overvågning og diagnosticering - på den rigtige måde!
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da også gerne prøve at give mit besyv med.

Thanh -> Du har ret i at Java er platforms-uafhængigt, men hvofor er det en egenskab du stiler efter i denne sammenhæng? Indholdet skal trods alt leveres igennem et browser interface for at nå ud til slutbrugere. Så på en måde kan du også sige, at eksempelvis en .NET generet HTML løsning er lige så uafhængigt, eller endda mere, da .NET afvikles fra serveren og dermed ikke stiller krav til slutbrugerenom at skulle vedligeholde sin maskine med SUN''s virtuelle maskine.
 
Et anden argument, som også blev nævnt tidligere, er Java''s afviklingstid. Nu er din shop-løsning måske ikke en high-end løsning, hvor vægt skal lægges på hurtig levering og afvikling - for Java er ofte virkelig langsomt, hvis du eksempelvis sammenligner med .NET.
 
Det sidste jeg vil nævne at når nu din løsning er hostet, så springer en server-side altså straks i øjnene - jeg vil klart anbefale dig at tænke over det.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

> Dertil vil jeg tro at søgemaskinerne vil have svært ved at læse sådan en forretning og det vil koste yderligere en stor del.

Nej, ikke bare svært - de holder sig helt væk! Søgemaskinerne parser simpelt hen ikke indholdet i en Java applet. Så, det er sådan set meget enkelt: Hvis du laver din shop i Java skal du mindst fordoble dit online markedsføringsbudget! Folk KUN vil finde dine produkter i søgemaskinerne hvis du betaler for annoncer.
 
Dertil kommer en masse usabilty problemer med Java appletter (som forøvrigt også gælder Flash) der uværligt vil nedsætte konverteringen (fra besøg til salg). Problemerne inkluderer bl.a. udprinting, bookmarking (herunder muligheden for at sende et link til bestemte produkter til venner) og linking (udefra - ind til de enkelte produkter).
 
Jeg vil klart anbefale at droppe Java (eller Flash for den sags skyld) til opbygningen af klient-siden i en shop. Flash og Java er gode til at præsentere f.eks. levende billeder og annimationer, som ikke kan laves i almindelig HTML, men det bør være et krydderi, for dem der kan og gider åbne det, IKKE selve grundlaget for afviklingen. Du går simpelt hen glip af ALT for mange kunder, din mulighed for integration med det øvrige Internet falder (linking, bookmarks etc) og dine omkostninger til markedsføring stiger som følge heraf.
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter F. Poulsen, René R. Nygaard og andre!

Jeg starter med at sige 'tak for jeres indlæg' og at snakke lidt om Java.

Java er efter min mening lige begyndt og er i øjeblikket klar til en række store/komplekse opgaver/programmer (mit e-handelssystem er en eksempel), idet:

Java er det eneste højt programmeringssprog, som anvendes til at lave programmer (på klientside) til nettet.

Java er meget bedre/hurtigere end det i slutningen af 90'erne. Java var lanceret i år 1995. og 5 års udvikling af et programmeringssprog, især til netaaplikationer var ikke nok for at blive modne.

Internet er også meget bedre/hurtigere end i gamle dage. Java-applets kræver bedre og hurtigere Internet.

Java/Internet rummer mange forskelige og farverige muligheder for enhver, som vil have sin egen virksomhed.

Jeg har læst en artikel om at Google (i samarbejde med vil SUN?) opbygge en softwarecenter, hvor det vil tilbyde Internet-software i stedet for PC-software. Googles første projekt bliver en kontorpakke, som direkt vil konkurrere med MS-office.

Jeg mener at det er til tiden at vi skulle lave noget mere spændende end kun HTML.

I den her forbindelse vil jeg sige, at min serverapplikation/gateways er skrevet i C/C++.

Fortsat i næste indlæg...

Chuuuuu

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du vrøvler lidt. Først siger du at "Java er det eneste højt programmeringssprog, som anvendes til at lave programmer til nettet" og herefter at "...min serverapplikation/gateways er skrevet i C/C++.".

Java appletter og Flash giver generelt så alvorlige problemer for brugerne at det simpelt hen er for dårligt at bruge som grundlag for en butik eller anden form for website. Hvis man gerne vil tjene penge på nettet så lad være med at bruge den slags snask. Der findes langt bedre løsninger. Jeg kan på ingen måde se hvorfor man skulle vælge en løsning der beviseligt giver færre konverteringer, dårligere brugeroplevelse og ringere mulighed for markedsføring når der findes glimrende alternativer.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
> Jeg synes du vrøvler lidt. Først siger du at "Java er det eneste højt
> programmeringssprog, som anvendes til at lave programmer til nettet"
> og herefter at "...min serverapplikation/gateways er skrevet i C/C++.".
 
Nu har du jo også klippet i citatet Han skriver jo netop at det er "på klientside", at Java er det eneste højniveausprog, og at det er serverapplikationen, der er lavet i C/C++.

At jeg så er uenig i udsagnet alligevel, kan så være en anden sag.

Men ellers er jeg helt enig med dig, Mikkel. Thanh - du manger forretningsmæssige argumenter for dine valg. Det tekniske er dine kunder (og deres kunder) ligeglade med, bare det virker og giver optimale forretningsmæssige resultater. Og det mener jeg, som de fleste andre, ikke at et komplet e-handelssystem i en applet kan gøre.

I hvert fald mangler du stadig at forklare os andre, hvordan vi kan tjene flere penge med dit system end med et traditionelt "HTML"-system med en serverside-scripting backend af den ene eller den anden art.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter F. Poulsen

"Thanh -> Du har ret i at Java er platforms-uafhængigt, men hvofor er det en egenskab du stiler efter i denne sammenhæng?"

Fek.s:

Fakturaer skal udskrives i et bestemt format.
Grafik/Animation i reklamedelen.
Datahåndtering: hastigheden/oppetiden er det samme, uanset hvor mange varer man har i butikken.
Kommunikationshåndtering (systemet kommunikerer med hinanden, kun når det er nødvendigt, så forbindelsen/serveren ikke bliver presset hele tiden).
GUI-design/brugervenligheder.
Alle datændringer kan arbejdes lokalt.
Sprog-koding/dekodning.
...

Du kan via mit system: Butik og Butiksmanager sagtens se at systemet ikke kan lave på en almindlig HTML-kode, hvis du har kendskab til HTML.

"Det sidste jeg vil nævne at når nu din løsning er hostet, så springer en server-side altså straks i øjnene - jeg vil klart anbefale dig at tænke over det."

Du har set den mest problematiske stilling af mit system. I det følgende (+ de overnævnte punkter) vil jeg nævne for dig, så du kommer til at tro på at mit firma er stand til at påtage os den komplete infrastruk/hosting af løsningen:

Modellerings-/konfigurationsteknikken var anvendt
Hastigheden/oppetiden er uafhængigt af det antal objekter: butikker, varer, varegrupper.
En Java applet vil catches af og gemmes af Java-plugin på brugeres PC. De vil kun hentes igen til PCen, når der er mindst en ændring i appleten.
En god arbejdsfordeling mellem serveren og klienterne.
Netforbindelsen vil bruges, kun når det er nødventigt.
...


Chuuuuu

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thanh

Dine svar virker på mig en lille smule (dum) stædige - prøv at se hvem det er der rent faktisk svarer på dit indlæg Thorborg/Mikkel m.fl. - de ved da om nogen hvad de taler om...
 
For mig at se bliver du nød til at forholde dig til at:
 
- Din butik ikke kan ses af alle
- der ikke kan linkes dybt til varerne
- der ikke kan prissammenlignes af div. websites (pricerunner lign. sider)
 
Når du skal ud og sælge din løsning er det netop ovenstående der er afgørende for dine kunder - som efter min mening ikke kan leve med at der er "butikskunder" der ikke kan se butikken p.g.a tekniske problemer. (Hvorfor have en butiksdør til en stor butik - hvor du kun kan komme ind gennem nøglehullet).
 
Ligeledes er det for mig en katastrofe af "Titanic dimensioner" at søgemaskinerne/webcrawlere ikke finder dine produkter - hvorfor overhovedet have en webbutik hvis man ikke også får nogen besøgende fra disse. (Der er et godt salg i produkter som er fundet på disse fordi det er så målrettet kunden).
 
Når det så er sagt vil jeg opmuntre dig med at jeg tror der bestemt er et marked for alternative webbutiksløsninger - da der er mange der ikke er vilde med "Scannet look a like shops.." - men du bliver nød til at arbejde med en løsning der kan ses af alle. Hvis du sælger din løsning som den ser ud nu vil du ikke få andet end problemer med skuffede kunder... 
 
Så hvorfor ikke bruge inputs her inde fra til at lave en løsning der kan ses af alle - du kan jo tilsyneladende programmere - så lær et andet sprog og hold fast i at der er behov for nytænkning på webshop området - så er du på vej til at få en fed forretning selv...
 
Morgenbajeren og java er ikke på vej tilbage
Side 3 ud af 7 (70 indlæg)