Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til webshop

Side 5 ud af 7 (70 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Du kan tro, jeg er skam opmærksom på det. Jeg kan af og til bare rive mig lidt skaldet over, at det er så "hipt" at seo sin hjemmeside - når jeg nu selv synes det er nogle andre kvaliteter der skal frem i en hjemmeside.

Men du har helt ret..

Hvis du iøvrigt søger på davidchristensen, så kan du se min adresse osv på google (fordi der er en "smutvej" med flash) - men det er altså ikke helt optimalt..

Men man skal måske også huske at prøve at forestille sig hvad der en dag vil komme bagefter begrebet søgemaskine-optimering.. Jeg vil ihvertfald bruge det meste af min energi på noget andet (form, farve og pædagogik og den slags) :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 18:17

@Hans

Ja.. og det får mig næsten til at sige, at det er derfor verden er så uretfærdig, fordi de fleste ikke tør andet..

Jeg tror så stadigvæk på, at det er muligt at lave grænsebrydende hjemmesider som måske ikke lige kan googles, men som alligevel vil få sucess.

Men - det er altså ideologiske tanker.. Min hjemmeside består trods alt kun af een side lige pt

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:19
Dato: 10/30/2005 5:49:54 PM Forfatter: davidchristensen

Jeg er selv lidt i samme situation med at bruge teknologi som ikke er særligt godt til søgemaskiner. Jeg har valgt at lave min hjemmeside i Flash (og kun flash), men det kan søgemaskinerne ikke læse så godt endnu.

Jeg er nået til den konkulsion, at jeg har brug for en del af de ting som flash kan tilbyde - det vil jeg ikke gå på kompromis med. Derimod synes jeg det er søgemaskinerne der skal optimere sig selv, frem for os andre der skal holde os til alm. html før noget dur''.. Om det er klogt véd jeg ikke - men noget siger mig, at nettet for fremtiden ikke kun vil være html-baseret, men at søgemaskinerne også må kigge på de alternativer der findes.
En anden ting er, om hvovidt du er sikker på om du vil finde dine kunder via en søgemaskine? Jeg er selv nået til den konklusion, at jeg nok helst vil finde mine kunder på den ''gammeldags'' måde ved mund til mund osv., simpelthen fordi de synes jeg levere et godt stykke arbejde.
Desuden, så KAN flash godt indexeres - det sker bare ikke helt på den bedste måde.. Man må altså opveje tingene..
Bare lige en kommentar :)

Kære David

Jeg vil blot citere min gamle far, når han hørte den slags: På hans gravsten stod der skrevet "Han havde forkørselsret".

Dbh Martin

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 18:22

Kære Martin

Umiddelbart er forkørselsret vel ikke det værste (tværtigmod (og måske du har arvet noget fra din far)), men jeg må lige bede dig om at forklare hvad du egentlig mener..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:24

Dato: 10/30/2005 2:52:03 PM Forfatter: Thanh

Hej Martin!

Jeg takker for din forum samt dit råd, som jeg ikke kan følge. Jeg kan ikke lave om på min løsning.
Hvis den ikke bliver velkommen, bliver jeg nødt til at smide den ud og lukke firmaet.

Hej Thanh
Tak for ros, den er jeg rigtig glad for.
Jeg er ked af at du ikke kan følge det, det tror jeg du skal overveje igen.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, men den slags har vi alle prøvet.
Du har ikke spildt din tid. Du har helt sikkert lært rigtigt meget og så har du fundet et forum fuldt af rare mennesker, der står klar til at hjælpe dig.
Så græd ud og kom videre, der er ikke andet at gøre.

Dbh Martin
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:28

David

Vi er ikke uenige, men den øjeblikkelige bundlinie tæller for mig ( og den kreditforening jeg har aftale med  )
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 18:36

Hans, vi er ikke spor uenige.. Men her er det trods alt gratis at sige sin ærlige mening, så det ville jeg lige gøre..

Jeg håber ellers det går godt. Og skal du have lavet noget design der kan få dig endnu et skridt foran din kreditforening, så sig bare til - og det kan snildt laves i optimeret html ;)

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:41

Forkørselsret er godt, men påkørselsret er endnu bedre

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:38
Dato: 10/30/2005 6:21:50 PM Forfatter: davidchristensen

Kære Martin

Umiddelbart er forkørselsret vel ikke det værste (tværtigmod (og måske du har arvet noget fra din far)), men jeg må lige bede dig om at forklare hvad du egentlig mener..

Kære David

At den stakkels mand havde retten på sin side, men nu lå 1 meter under jorden.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:10

David, jeg synes der er nogle ting omkring søgemaskiner, og Nettet, du misforstår fuldstændigt.

1. Søgemaskinerne er ligeglade med dit website
    Med mindre du har informationer eller produkter der ikke kan findes nogle andre steder, og det er YDERST sjældent tilfældet, så betyder det intet for søgemaskinerne om du er med i deres indeks eller ej. Søgemaskinerne har aldrig indekseret hele nettet (undersøgelser har påvist at det relle tal er kun 10-20%).
  2. Flash, Java appletter etc er IKKE et søgemaskine-problem
    Problemet med disse formater er primært to ting: De består hovedsageligt af visuelle informationer frem for tekstlige, og man kan ikke linke direkte til de enkelte dele. Søgemaskiner er baseret på tekst - den tekst folk søger efter og de tekster der er at finde.  Søgemaskinerne kan godt læse den eventuelle tekst der ligger i Flash (og kunne i princippte gøre det samme med Java), men dels står de resourcer der skal anvendes til dette ikke mål med resultaterne, og dels kan der ikke linkes direkte til de tekst-dele eller produkter der findes og dermed giver det ingen mening at placere sådanne filer højt i søgeresultaterne.
  3. Links og søgemaskiner er de vigtigste navigationsfunktioner på Nettet!
    Folk finder frem til websites, produkter og informationer via mange kanaler, men links fra andre websites og søgemaskiner har så lang tid jeg kan huske ligget øverst på listen over de mest brugte metoder. Hvis man afskærer sig fra disse to muligheder går man glip af en masse "gratis" netværksmarkedsføring, som jeg netop synes en af Nettets stærkeste sider.
  4. Imens vi venter, hvad gør vi så ...?
    Søgemaskinerne er langt fra perfekte i dag. Langt fra! Det kan vi sagtens blive enige om. Nettet er stadig ungt og søgemaskiner, såvel som mange andre funktioner på Nettet, er langt fra gode nok endnu. Men det er hvad vi har lige nu. Spørgsmålet er hvad du vil gøre indtil verden bliver perfekt (hvis den da nogensinde bliver det ...). Jeg kunne godt tænke mig at aviserne skrev mere om min virksomhed helt af sig selv, for jeg synes faktisk at det jeg laver er smadder spændende. De burde selv finde frem til mine guldkorn - det er da ikke min opgave! Men sådan er det bare ikke. Hvis ikke jeg gør opmærksom på mig selv, skriver pressemeddelelser og "optimerer" min kommunikation med pressen så skriver de ikke så meget om mig og det jeg tilbyder. Og det vil jeg gerne have at de gør. Så uanset om jeg synes at pressen såvel som søgemaskinerne ikke gør deres arbejde ordentligt, så må jeg forholde mig til den virkelige verden hvis jeg vil tjene virkelige penge. Og det vil jeg (også) gerne :) Så det kan godt være du kan læne dig tilbage, og om 5-10 år med stolthed kan sige: Se jeg fik ret, nu kan de indeksere og ranke mit Flash site, hvortil jeg så kun kan svare: Ja, det er rigtigt - og i mellemtiden har jeg tjent $5 mill og er gået på pension :)
Side 5 ud af 7 (70 indlæg)