|
Hej Brian Godt set. Jo, jeg HAR bemærket artiklen og HAR bidt mærke i udtalelsen. Grunden til at jeg ikke har nævnt det i indlægget (endnu) er, at det i mine ører lyder usansynligt. Den eneste måde dette ville kunne lade sig gøre er jo, at de kan fjerne informationerne der bliver præsenteret på PC'en. Mvh, Christian |
Brian Knudsen:Jeg ved ikke lige hvordan i andre har det med sårn en udlægning, men jeg håber virkeligt at det var sensation journalistik, for ellers har vi som erhvervsdrivende squ et problem, der er langt større en evt sikkerhedsbrud, da det jo reelt set betyder at vi ikke har adgang til konkrete info om vores egne aktiviteter. Virksomheden her blev reddet af at banken ikke havde udleveret alle kontrakt betingelserne!
Og må så som gammel IT sikkerhedsgut desværre erkende, nej jeg har ikke netbank og får det heller ikke da min bærbar er tilkoblet for mange steder.
Hej Brian,
Jeg er sikker på, at den formulering er et eksempel på det du kalder "sensation journalistik".
Hvis det skulle kunne lykkes at fjerne posteringer, skal det lykkes at ændre på de grundliggende oplysninger i netbankens system - saldoforløb.
I alle netbanker kan du se saldoen efter en given postering.
Derfor er det efter min mening/erfaring helt umuligt at skjule /fjerne posteringen.
Jeg er i øvrigt helt enig med dig i holdningen til at lægge netbank på en bærbar computer, der slæbes rundt til kunder eller mellem mange forskellige netværk.
Det kunne jeg heller ikke finde på - aldrig!
Netbank hører til på den stationære computer på kontoret (eller hjemme hvis der ikke er et kontor) - i øvrigt langt væk fra virksomhedens eventuelle kundearealer. ![]()
Bliv gratis medlem