Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mindre virksomheder komme i medierne?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmmm...ikke forstået Martin!

Vi har succes med alle 3 virksomheder!

Og der er 1-2 successhistorier mere på vej herfra Yes meget snart!

Ok, jeg prøver igen.

Peter, er du ekspert i PR ?

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Nej Martin..det har jeg bestemt heller ikke påstået!Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:34

Peter - Revisor:

Nej Martin..det har jeg bestemt heller ikke påstået!Smile

Hej Peter

Det ved jeg godt du ikke har sagt, men så forstår jeg heller ikke hvorfor det undrer dig at i ikke kommer i medierne.
PR er en disciplin der er lige så svær, som det at være revisor. Jeg forventer jo heller ikke at jeg fejlfrit kan lave mit eget regnskab.
Og da jeg ved at du er en stor fortaler for brug af god regnskabshjælp, så undrer det mig at du ikke bruger en ekspert til jeres PR.

Nuvel, jeg ville bare drille dig lidt :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:36

Klovn:

Peter - Revisor:

Jeg forstår heller ikke altid Martin (Wink) - men et kvalificeret bud er, at han er fortaler for at du skal anvende folk som Hans Kjer til artikelmarkedsføring.

Nej, det er kun de hurtige der kan følge med ;-)

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

O.K. Martin!

Nu er det jo min kone der har skrevet historien, og hun har netop også en uddannelse indenfor

PR og markedsføring.

Så som jeg skrev tidligere, kan jeg ikke forstå(mig som novice indenfor PR), at historien åbenbart

ikke er god nok til Erhvervsbladet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44

Martin Thorborg:

Klovn:

Peter - Revisor:

Jeg forstår heller ikke altid Martin (Wink) - men et kvalificeret bud er, at han er fortaler for at du skal anvende folk som Hans Kjer til artikelmarkedsføring.

Dbh Martin

Martin din drillepind!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45

Martin Thorborg:

Snail.... når også frem engang!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Peter - Revisor:

O.K. Martin!

Nu er det jo min kone der har skrevet historien, og hun har netop også en uddannelse indenfor

PR og markedsføring.

Så som jeg skrev tidligere, kan jeg ikke forstå(mig som novice indenfor PR), at historien åbenbart

ikke er god nok til Erhvervsbladet.

Med PR er der sjældent nogen garantier, Peter.

Erhvervsbladet og alle andre medier skal tænke på deres læsere, og derfor kan man ikke forvente, at der er nogen der vil skrive om ens virksomhed. Du vil dog kunne indrykke en reklame i Erhvervsbladet, hvornår det skal være - og betale ved kasse 1.

Ikke en gang et svar kan du forlange, når I sender medierne en vinkel. Hvis de lover jer, at de vil skrive noget, eller at de vil vende tilbage - ja, så kan du forvente et svar. Uden dog at kunne forlange det. Og det er ligegyldigt hvor veluddannet skribenten er.

Sådan hænger sagerne sammen, og det ville være mærkeligt andet.

Jeg har for et par timer siden kommenteret på en medaminos forespørgsel vedrørende adgangen til spalterne:

"De personlige relationer er altafgørende, når det kommer til PR. Derfor er det også noget man værner om, og eksempelvis henviser vi aldrig ikke-kunder til en af vores kontakter, uden vi selv har sagt god for vinkel, tekst og historie.

Vi ville jo udvande respekten for det gensidige afhængighedsforhold imelem Kommunikationspartiet som tekst-, PR- og kommunikationsbureau og journalisten som 'medie', hvis vi ikke nøje udvalgte historierne, inden vi eksempelvis fyldte iværksætterijournalistens mailbakke med noget, vi rent faktisk skulle have sendt til en kollega eller et helt andet medie.

Hvis du derfor ikke hyrer et bureau til opgaven, men selv har mod, tid og kompetencer til at skrive og følge op på din PR, så vil jeg foreslå dig, at du udvælger de medier, du gerne vil i, og finder ud af hvem der tidligere har skrevet om dine fokusområder."

Din kone kan garanteret bruge sin uddannelse glimrende i jeres fremtidige PR-arbejde, men I bliver nødt til at forventningsafstemme i forhold til branchens konditioner.

Men på med vanten igen, det skal nok komme... ikke til den der venter - men til jer der kæmper videre, og tager et afslag som en god grund til at forbedre jeres PR-historie.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07

Tak for det Renè...det åbner lidt øjnene for mig, som er ren novice(som skrevet tidligere)på området!Yes

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Annette

Som Martin skriver er PR en disciplin - men man kan også sige at øvelse gør mester. Jeg har ikke en PR-uddannelse (findes det i det hele taget), men jeg har arbejdet som journalist på en radio- og TV-station i nogle år og har derfor selv siddet bag skærmen, når alle pressetipsene vælter ind. Og det er nok min vigtigste force, når jeg kommunikerer med journalister og redaktører. 

Jeg er medstifter af www.singleplus.dk - som er et socialt netværkssite for singleforældre. Det er et lille firma med 1 fuldtidsansat og så er der mig, der arbejder med PR-koordinering/strategi på deltid. Vi er fuldstændige afhængige af PR, da vi ikke har et decideret markedsføringsbudget. Så det er vigtig for vores overlevelse, at vi kommer i medierne jævnligt, så vi kan få nye medlemmer. Og det kræver en målrettet og tålmodig indsats. Min vigtigste og at opbygge gode og loyale relationer til journalister. Min PR-mission er at servicere og give journalisterne historier med menneskeligt indhold, som kan være med til at inspirere og berige seere, lyttere og læsere. Det har foreløbig resulteret i en række indslag i DR1 Aftenshowet, TV2 Go'morgen Danmark, TV2 Go'aften Danmark, TV2 News og TV2 regionerneDerudover har singleplus fået masser af omtale i radio, dagblade, netaviser og magasiner.  

Den seneste uge er det lykkes os at få omtale i flere medier bl.a. et 2 minutters indslag i TV Avisen  (det var stort. Se det her: &feature=PlayList&p=C0BA693D4969395C&index=8">Singleforældre på nettet) samt reportager i tvstationen 24Nordjyske, regionalavisen Nordjyske, Budstikken i Kolding og på tirsdag får vi en forsidehistorie på en af de største aviser i Danmark, som jeg ikke kan afsløre endnu. 

Vores simple indgang til PR er at søge de gode historier ved at kigge dybt dybt ind i dit eget firma/brand. Så finder du de menneskelige vinkler på din virksomhed, som ofte er altafgørende, når du skal sælge dine argumenter overfor journalisten, der sidder med nøglen til at få budskabet ud i de medier, som vores målgruppe ser og læser. 

Jeg kunne fortælle meget mere om vores erfaringer med PR, men vil stoppe her, dog kan jeg lige nævne, at vi lige nu i gang med at lancere en norsk pendant til singleplus.dk - og strategien er klar: PR, PR og mere PR. 

Så konklusionen er at de små virksomheder sagtens kan komme i medierne, hvis man griber det fornuftigt an. Det er i hvert fald vores erfaring. 

Jeg deler også tips og links på:
http://twitter.com/nicolaij

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)