Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mindre virksomheder komme i medierne?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette

Det er klart lettest at komme i de helt lokale medier, som ofte har for lille journalistisk kapacitet.
Hvis man ønsker at ramme større medier, skal man dels have en rigtig god og relevant historie, og dels skal man finde den rigtige afvejning af "jeg fortæller dig min historie" og "jeg vil gerne afsætte nogle af mine produkter".
Det er min oplevelse, at journalister og redaktionssekretærer er lige så betaget af gode historier som alle andre, og at man lettest når igennem med sin historie, hvis man forstår at præsentere den på en interessant måde.
Vinklen "Jeg har solgt 5 kg. kartofler" er uinteressant.
Vinklen"Jeg fik 1000 kr. pr. kilo for årets første kartofler" er spændende.
Historien kan sagtens være den samme...

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22

Hej Anette og Hans!

Jeg synes bare, at min kones historie er så usædvanlig, at den forlængst burde have haft en plads i erhvervsbladet.

Desuden er historien særdeles spændende og velskrevet.

Vi taler ikke udelukkende webshop.....der er skam også fysiske butikker.

Når man ser Erhvervsbladet i disse tider, hvor samme aktører gang på gang får spalteplads(uden at nævne navne), kan

jeg ikke få øje på, hvem Erhvervsbladets "nytænkning" gavner! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:45

Peter,

Nu er der der andre medier end Erhvervsbladet.

Det er ikke nok at du synes en historie er spændende og velskrevet. Du skal også overbevise journalisten om at den pågældende historie er spændende. Der er ikke meget ved at sende en historie til en journalist om italiensk design, hvis den pågældende journalist brænder for IT-relaterede historier.

En stor del af succes med artikel markedsføring er at ramme de rigtige journalister med den rigtige historie. Det vil sige hold øje med de journalister, der skriver inden for ens fagområde, smæk dem ind i notesbogen og så ellers i gang med at gøre opmærksom på sigselv i forhold til dem. Server nyhederne til dem, hjælp dem hvis de mangler informationer osv.  Man kommer langt med netværk.

Selv har vi succes med at målrette artikler til de medier vi gerne vil omtales i. Det vil sige at vores journalist går ind og vurderer det enkelte medies skrivemåde, indhold mv. og prøver at tilpasse historien til dette.

Peter - Op på hesten, der er massevis af medier derude! At Erhvervsbladet ikke kan se den gode historie skal du ikke lade dig stoppe af!

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Næ...Henrik...ny hedder det jo Erhvervsbladet....og når jeg fra sidelinien ser, hvilke store danske

og udenlandske erhvervsvirksomheder min kone har handlet med, så vil jeg bestemt mene, at dette

giver grundlag for en god historie.

Som jeg nævner, er jeg ret harm over, at de samme aktører gang på gang får spalteplads/og dermed

gratis omtale i Erhvervsbladet.

Derfor spørger jeg også, hvor nytænkningen er henne?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:08

Peter - Revisor:

Næ...Henrik...ny hedder det jo Erhvervsbladet....og når jeg fra sidelinien ser, hvilke store danske

og udenlandske erhvervsvirksomheder min kone har handlet med, så vil jeg bestemt mene, at dette

giver grundlag for en god historie.

Som jeg nævner, er jeg ret harm over, at de samme aktører gang på gang får spalteplads/og dermed

gratis omtale i Erhvervsbladet.

Derfor spørger jeg også, hvor nytænkningen er henne?

Peter, du er en mand der ofte plæderer for at andre skal bruge en ekspert til regnskab, men alligevel laver i selv jeres PR.
Hvordan kan det undre dig at i ikke har succes med det?

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:10

Nu er der jo andre betydende medier end Erhvervsbladet (undskyld Annette)...

Fulgte du selv op for journalisten? Ringede til du til dem og spurgte om de havde modtaget den? osv... Uandet at jeg kan se mange spændende historier italianbags så sidder der 100 andre aminoer med samme følelese. Det er derfor det er vigtigt at følge op, skabe kontakter og finde de journalister som netop synes at din historie er mere interessant end min!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Hmmm...ikke forstået Martin!

Vi har succes med alle 3 virksomheder!

Og der er 1-2 successhistorier mere på vej herfra Yes meget snart!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20

Næ...Henrik...konen fik ikke noget svar!

Men o.k.....der er da andre muligheder som du skriver.

Og stadig, jeg kan ikke få øje på den"nytænkning", som Erhvervsbladet så gerne vil identificere

sig med. Jeg har læst Erhvervsbladet gennem 20år!

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:20

Peter - Revisor:
Hmmm...ikke forstået Martin!

Jeg forstår heller ikke altid Martin (Wink) - men et kvalificeret bud er, at han er fortaler for at du skal anvende folk som Hans Kjer til artikelmarkedsføring.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 18:21

Hej

Jeg kan fortælle, at jeg kom i bladet TØJ med vores virksomhed www.milledille.dk. Journalisten havde rent faktisk fundet mig på AMINO, hvor jeg havde udtalt mig om det at have en børnetøjsforretning, og så ville hun gerne have et interview med mig. Så takket været amino, kom jeg med vores dengang lille virksomhed i et blad, som alle på CIFF fik gratis.

Venlig hilsen

Louise Berg

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)