Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mindre virksomheder komme i medierne?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Tak for det Renè...det åbner lidt øjnene for mig, som er ren novice(som skrevet tidligere)på området!Yes

Selv tak, Peter.

Jeg kan trøste dig med, at den dag I får god omtale, så glemmer I hurtigt denne lille panden-mod-muren episode, når de første 1000 nye besøgende har klikket sig ind på sitet;-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:33

Peter,

Synes også lige at det skal med at lige som ikke alle er lige gode til regnskab så er det heller ikke alle PR-konsulenter, der er lige gode til det hele. Ligesom vi altid taler om at kemi er vigtig i valg af revisor er der også vigtigt at vælge en journalistik som man kan spille med.

Vi har selv haft et par enkelte oplevelser, hvor journalisten ikke "forstod" budskabet.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:37

Peter - Revisor:

O.K. Martin!

Nu er det jo min kone der har skrevet historien, og hun har netop også en uddannelse indenfor

PR og markedsføring.

Så som jeg skrev tidligere, kan jeg ikke forstå(mig som novice indenfor PR), at historien åbenbart

ikke er god nok til Erhvervsbladet.

En uddannelse er god at have, men hvis man ikke aktivt arbejder med PR og dagligt har fingeren på pulsen, så bliver man rusten og ens kontakter dør ud.
Jeg har også en EFG Handel og Kontor uddannelse og en eller anden overbygning der hed noget i retning af Virksomhedregnskab, men det betyder ikke at jeg kan huske forskellen på debit og kredit.
Så et godt råd, brug PR folk til PR og regnskabsfolk til regnskab.

Dbh Martin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:13

Martin Thorborg:
betyder ikke at jeg kan huske forskellen på debit og kredit.

Forskellen er let nok at huske. Problemet kommer, når man skal huske hvad, der er hvad... Big Smile

Hans

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:43

Martin Thorborg:
Så et godt råd, brug PR folk til PR og regnskabsfolk til regnskab

Hørt! og designere til design!

Wink

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:59

Lone Løvschal:

Hørt! og designere til design!

Og Klovne i cirkus! Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Jamen Martin..det er nemt nok at huske. Debet er til venstre og kredit til højre!Stick out tongue

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:38

Jeg synes, det er svært for mindre B2B-virksomheder at få medieomtale eksempelvis radio og tv, da erhvervstoffet kaldes finans og ofte drejer sig om børsnoterede virksomheder.

Danmark er trods alt et land, som mest består af små og mellemstore virksomheder (SMV), der også står for den største del af omsætningen. Dette burde afspejle sig i andre medier end Erhvervsbladet, som jeg synes gør et godt arbejde for at få fat i forskellige SMV'er til deres artikler. Eksempelvis skulle TV2 Finans gennemsnitligt have et dagligt indslag med en SMV'er - der er så mange gode historier dagligt både B2B og B2C.

Desuden kunne det også være med til, at der var flere positive nyheder end blot den lange række af negative. Ingen tvivl om at sådanne indslag ville gavne SMV'erne som helhed.

Vi regner også med snart at have en meget interessant nyhed omkring SALDI ...

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 02:48

Martin Thorborg:
...men det betyder ikke at jeg kan huske forskellen på debit og kredit.

Anette Sand lærte mig følgende huskeregel:

PIK = Postér Indtægter i Kredit

Så glemmer du ikke dét igen Wink

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:06

Hej igen alle sammen.

Tusind tak for jeres input - både på mail og her i debatten.

Samlet set er der mange pointer, der går igen, og det siger vel en del om, hvad der faktisk virker. Det er meget interessant at høre jeres forskellige bud på, hvad der faktisk skal til. Det vil vi naturligvis gerne videreformidle til vores læsere, så vi bringer et udpluk fra debatten i vores Max-tillæg - formentlig den 11. juni, hvor vi naturligvis også henviser/linker til Amino.

Jeg skriver primært om teknologi og medier, så skriv endelig til asa@erhvervsbladet.dk, hvis der er særlige udfordringer, tendenser eller andre områder, som I mener ville være oplagt at skrive om i ErhvervsBladet.dk.

Vi sigter mod at skrive værktøjspræget - altså om emner, hvor smv'erne kan sætte ind/optimere, kombineret med gode råd fra andre virksomheder eller parter. Lige nu arbejder jeg eksempelvis på en artikel om, hvornår det er nødvendigt at lave en politik for brugen af Facebook i virksomheden, så hvis I har erfaringer med det, så skriv endelig til mig.

VH Annette

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)