Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cliche - et godt eksempel på dårlig PR

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan vist ikke være megen tvivl om at det vil koste Cliche kunder på kort sigt, men på længere sigt tror jeg ikke at en enkelt "fejl" som denne vil have den store betydning. Der er en lang række virksomheder som tilbyder discount-hosting og de har ALLE dårlig omtale i en eller anden udstrækning. Det er klart at hvis der gang på gang bliver lavet negativt omtale på newsgroups etc vil det give en længerevarende effekt og navnet vil være så godt som ubrugeligt.
 
Jeg har selv samarbejdet med et hostingfirma som "ikke har værdsat" deres kunder over en længere periode. I starten var der ikke de store ændringer i efterspørgslen, men efter noget tid med negativ omtale faldt den væsentligt og virksomheden har efter min vurdering ikke den store mulighed for at ekspandere... Det vil i hvert fald kræve en stor indsats (læs: udgift) at opveje den negative omtale de har fået og det vil næppe være rentabelt.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror du tager fejl. Jeg tror at skadevirkningerne ved en ophobning af negativ omtale på nettet godt kan være særdeles skadeligt, omend svært at måle præcists. Der er mange der bruger søgemaskinerne: Job-ansøgere, der skal vurdere hvem de vil arbejde for. Journalister der reseacher projekter. Financielle analytikere, der betragter markedet. Og så naturligvis, kunderne :)
 
Prøv at lave en søgning i Google på Cliche. Allerede nu ser det ikke sundt ud. Men endnu værre bliver det hvis du tjekker Newsgroups. Prøv selv at se. Det kan altså gøre enhver administrerende direktør ked af det. Og pinligt berørt, ikke at forglemme. Jeg har ved selvsyn set, hvordan sådanne helt menneskelige faktorer kan have en afgørende indflydelse på strategiske beslutninger - selv i meget store virksomheder. Selvom man er 45 år og Administrerende direktør kan man godt blive drillet henne i golfklubben, hvis de skriver grimt om ens virksomhed i Google
 
En så markant negativ focus i søgeresultaterne vil uden tvivl give dprligere "konverteringer" - de dygtigste job ansøgere (dem der altid har mange muligheder) der overvejer at arbejde for Cliche vil nok ikke ligefrem blive tiltrukket af omtalen. Det vil nok heller ikke gøre journalister eller financielle analytikee mere positivt indstillet. Og det er i hvert fald rimeligt sikkert at en hvis procent potentielle kunder vil vælge noget andet. Det gavner i hvert fald ikke.
 
Jeg tror nu ikke dette alene vil drive Cliche til konkurs. Langt fra. Men det er et råddent æble som let kan gå hen og forfølge dem i lang tid, og i sidste ende koste dem mange penge. Hvis de til sidst vælger at gøre noget ved det Som det f.eks. var tilfældet med den Amerikanske virksomhed jeg skrev om i mit forrige indlæg), kan det godt gå hen og blive en kostbar affære. Det er ikke penge der er nogen der har lyst til at skulle af med.
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo også det jeg skriver, at hvis der gang på gang bliver lavet negativt omtale om Cliche vil det få stor effekt for dem... det var også det jeg prøvede at forklare med mit eksempel om min samarbejdspartner. Min pointe var bare at den primære salgsparameter for discount-hosting virksomheder er prisen og ikke service, sikkerhed etc. Så en potentiel kunde vil hurtigt "glemme" en ENKELT sikkerhedsfejl og begrænsede mængder af dårlig omtale, som alle i den branche har alligevel.
 
Hvis du søger på de øvrige hostingvirksomheder i den prisklasse (fx web10) vil mit umiddelbare gæt være at du vil finde stort set lige så meget negativ omtale om dem. Alligevel bliver der stadigt flere discount-hostingvirksomheder... Jeg var personligt en af dem der gav den type viksomheder et halvt år før de ville gå konkurs da de kom frem (web10 var vist en af de første)... alligevel er der kommet flere og flere inden for de sidste 3-4 år, og ingen af disse virksomheder har haft god omtale (måske med undtagelse af startfasen). Det kan kun bekræfte mig i at der må være et stort marked for discount-hosting hvor kunden er mere eller mindre ligeglad med omtale/sikkerhed/service og prisen er den mest afgørende faktor.
 
Når det er sagt så vil store mængder af dårlig omtale være katestrofalt for virksomheden, som det jo også var tilfældet i mit eksempel.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Allerførst tak til Mikkel for den Super-fede historie om stakkels Bernard, jeg havde godt stødt på den for noget tid siden på nettet i forbindelse med min daglige PR-research rundt omkring, men havde glemt den lidt igen!

Men for lige at komme lidt perspektiv ind i denne debattråd, for ikke Cliche skal stjæle al opmærksomheden, så tag lige et kig på denne her...

Tilfældigvis kender jeg Hjalmar Hansen, adm. dir. fra Vordingborg Køkkenet, og kan kun bifalde Deres professionalisme og virkelig gode kvalitet... (nå, men nok markedsføring af dem for denne gang, det er ikke hvad det her handler om)...

Tag et kig engang forbi www.google.com (ja, nu ) og søg på følgende : Vordingborg Køkken

DET er skræmmende hvad en enkelt misære og lidt webb'eri kan gøre ved et ellers unikt brand! (Hvem der så har skylden er jo i sidste ende et spørgsmål om synsvinkel, det lader vi være objektivt i denne sag)!
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
hvis vi kigger på vordingborg køkken er det jo ikke en enkelt persons skyld sådan noget sker.

Der findes uttallige hade sider på nettet om alle mulige firmaer, jeg tror nærmere at det var 19 direktes udsendelse der gav vok.dk en folkestrøm, og det er vel også med til at ranke den så højt i søgemaskinen. så vidt jeg kunne læse på siden har han fået en del breve hvor folk oplever samme problemer.

Det skal lige siges at jeg ikke kendte til sagen, har kun læst hvad der stod på www.vok.dk og læst om 19direkte havde sagen oppe.

Men det er da skræmmende hvor "lidt" der skal til idag. Det har helt sikkert skræmt mange kunder væk, ihvertfald de kunder der bruger google ;)
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)