Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg den bedste leverandor paa Alibaba.com

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Chicago
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo fantastisk med så mange gode råd. Mange tak for det alle sammen!

Jeg har fået et par gode tilbud fra et par producenter i Indien og Kina. jeg tror jeg vil forfølge et par af dem. Er der nolge af jer der har en fornemmelse af hvad det koster at få en betroet person ud for at kigge på mine varer inden de bliver sendt? Bare så kvaliteten bliver tjekket, og så jeg bliver lidt mere sikker på hvilke forhold der er på fabriken.


Mange tak for linket, Morten. Der kommer jeg nok til at bruge et par timer :-)

Venlig hilsen

Rudi Pedersen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudi,

Du skal nok regne med et par tusind danske kr for den opgave. Men forhør dig omkring og få at vide, hvad de kan hjælpe dig med.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug aldrig alibaba.

Det er 80% svindel og hvordan skal man så kunne være sikker på at man er heldig at købe hos de sidste 20% ærlige mennesker.

Brug istedet et anerkendte outsourcingvirksomheder. Du kan finde dem på bl.a. på www.metalsupply.dk

Best regards

Anders Nielsen

General Manager

 

Global Supplier ApS

Skagensvej 334

9800 Hjørring

Denmark

Phone: +45 98 920 656

Fax:   +45 98 900 656

CVR-nr: DK 30500245

E-mail: an@globalsupplier.eu

Web: http://www.globalsupplier.eu

 

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg er meget interesseret i at høre mere fra dig. vi er et lille firma som leder efter en pålidelig agent til textil brancen. vi ønsker at producere børnetøj i jersyey kvalitet. glæder mig til at høre fra dig

bedste hilsner

Helle

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Mange tak for din mail.

Venligst kontakt mig paa mikkel@intnet.mu med yderligere oplysninger paa styles etc.

Vi har lavet Jersey boernetoej tidligere.

Med venlig hilsen,

Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Naaaaeh, det er nu ikke kun svindlere der er på alibaba, jeg har nu fundet mange gode kontakter. Som et par stykker har nævnt, så er det ikke seriøst når den samme "fabrik" sælger både cykler, hospitalsudstyr og mobilkraner, et klart tegn på en mellemhandler.

Får man en dialog med dem, så kan man også spore sig ind på hvad de er for en slags.

Jeg bor i Kina, så jeg har naturligvis lidt lettere ved at besøge fabrikkerne og jeg sender ikke penge afsted, uden at have besøgt dem. Mange af dem er så faktisk fabrikker som jeg har tillid til og gør meget ud af at levere en god service til mig. Der er mange gode kinesere og også flere der har set ideen i at kunderne kommer igen.

Kontrol af varer er ikke altid så let. Man kan nemt finde en mand til at kontrollere en sending, men i mange tilfælde skal det være en med branche kendskab. Hvis jeg skulle kontrollere en sending DVD afspillere, så ville jeg i bedste fald kunne kontrollere at antallet på pallen passede. Jeg kunne ikke engang kontrollere at de faktisk puttede det rigtige antal i containeren og slet ikke kvaliteten, for det ved jeg ærlig talt ikke ret meget om. Måske sætter skuffen sig fast på 70% af modellerne efter 3 måneder, eller strømforsyningen brænder af = dit problem.

Endnu værre, du finder en kineser til at kontrollere, i værste fald producentens fætter eller onkel. De aftaler indbyrdes en kommision for at godkende noget lort og jo, det er bestemt set før.

Når man har mødtes face to face med kineserne, så er de altså langt mindre tilbøjelige til at svigte aftaler, det handler en del om ære alligevel for dem. Find forskellige producenter og så tag en uge på besøg i et dejligt land. Big Smile De er meget hjælpsomme og flinke. Dem der er på alibaba, har normalt altid eksport tilladelse og ansatte der kan engelsk. Og vigtigere endnu, erfaring med eksport, selv om du ikke skal stole på detes "main export marked" Der skriver de alle både USA og Europa, selv om det måske dækker over en prøve de sendte for 2 år siden, der blev kasseret af myndighederne.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Rynke

Godt indlæg med flere gode pointer. Yes

Men det er svært, hvis man ikke har mulighed for selv at besøge leverandøren. Så er det vigtigt, at man finder en man kan stole på - og ikke lige ejerens fætter Smile

Jeg har selv gode oplevelser med et par producenter fra Alibaba - men må indrømme, at det er blevet sværere at finde dem derinde. Derfor bruger jeg helst virksomheder, der bliver anbefalet af andre i mit netværk.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode indlæg.

Fuldstændigt rigtigt personlig kontakt og anbefalinger er super, derfor er ALIBABA heller ikke et værktøj for nogen som tror de kan side hjemme ved sofaen og score kassen på at importere lavpris varer.

Man skal ud i marken medmindre man hedder fætter højben, ellers er det som at spille Lotto.

Jeg har selv et indkøbskontor i Kina og uden det samt besøg hos leverandørerne så var vi aldrig blevet den store økonomiske succes.  

Vi kan også finde på at bruge ALIBABA hvis vi skal have lavet en eller anden lille dims som vi aldrig har lavet før, men så bliver det fulgt op af virksomhedsbesøg inden ordre og desvære holder meget få af ALIBABA eksportørerne hvad de lover og tingene er stort set aldrig som de fortæller med hensy til eksportandel omsætning og erfaringer.

 

Så der er kun en vej - den hårde. Ellers var vi langt flere milionærer i outsourcingsbrancen......

UD i marken og besøge leverandører og opbygge netværk, deltage i branche foreninger o.s.v....

MVH

Anders

 

 

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudi !

 

Jeg har 23 års erfaring med at finde leverandøre i Østen, de sidste 13 har jeg boet herude !

Jeg ved hvordan man finder den rette leverandør for et given produkt !

Lad mig høre hvad du søger og jeg finder leverandøren til dig !

Det eneste jeg ikke arbejder med er tøj og sko.

Kan kontaktes på termalou@loxinfo.co.th

MVH!
Karsten Bo Andersen

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)