Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg den bedste leverandor paa Alibaba.com

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Chicago
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg vil gerne vide om der er nogle af jer andre derude som har brugt Alibaba.com, Madeinchina.com og hvad de nu ellers hedder.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg finder den direkte producent af mine varer. Jeg har nemlig paa fornemmelsen at de fleste saelgere paa disse sider i virkeligheden er mellemmaend, de saelger nemlig alt fra skibsdele til textiler (ok, noget groft sagt)

Findes der en maade at komme i kontakt med den rigtige producent? Eller hvilken metode bruger i, nar i skal finde leverandore paa disse sites?

 

Venlig hilsen

Rudi Pedersen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rudi,

Alibaba.com og andre sider er ret fantastiske - fordi de er propfyldt med alt mellem himmel og jord. Og det gælder også aktørerne på disse sider. Her finder du:

Mellemmænd

Svindlere og humbugmagere

Nigeria-breve (i stor stil)

Seriøse forretningsdrivende

Cashcows

Mit råd til dig er: Hold dig langt væk fra at indkøbe via Alibaba og andre steder, hvis det er penge, som du ikke har råd til at vinke farvel til. Hvis din forretning står og falder med det ene indkøb, så er det for stor en risiko.

Så skal du i stedet kontakte nogle af Aminoerne herinde, som sourcer i Kina og andre steder og få en god aftale i stand med dem. Hellere betale noget mere for de første forsendelser end miste alle dine penge på ingenting, ikke sandt?

Langt de fleste leverandører kræver penge - up front i kontanter - før de gør noget for dig. Og du risikerer at du får noget, som du ikke kan bruge, fordi str er forkert, kvalitet er for ringe eller andre ting.

I Kina og overalt i Asien er det pinedød nødvendigt at have en lokal mand, der kan hjælpe dig. Og når du ikke kender nogen, så allier dig med en Amino, der er lokal derude. Så kan han styre tingene af og redde din bagdel, inden det går galt. Det er hermed ikke sagt, at det ikke kan gå galt alligevel - for det har vi set så mange gange før, men det er i hvert fald 100 gange bedre end ikke at have hjælp til det.

Håber det gav dig nogle svar.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja Alibaba er sgu en jungle. OG jeg har også på fornemmelsen at der er mange der sælger samme vare. Dvs. mange mellemmænd og andre fordyrende led.

Men en ledetråd er jo at hvis du finder en leverandør der sælger computere - og samtidig også sælger sokker, så er det nok ikke producenten du snakker med.......

Uden at vide det, så tror jeg at producenten ofte har en relativ smal produktportefølje. Jeg har også set nogle leverandører, der har egne .com domæner. Det synes jeg virker lidt mere troværdigt, men.... det siger jo reelt ikke noget om deres status.

Jeg læste en artikel på et import-forum hvor forfatteren anbefaler at man stiller en række tekniske spørgsmål. Spørger du fx ind til kvaliteten, så vil mellemmanden måske svare "yes it is very good quality", hvorimod producenten vil kunne være mere uddybende og skrive HVORFOR det er god kvalitet. Dvs. materialevalg etc.

Du kan også bede leverandøren om navnene på nogle af deres eksisterende kunder. Har producenten rent mel i posen, så burde de heller ikke have noget imod at oplyse navnene på eksisterende kunder. Herefter kan du jo kontakte deres nuværende kunder, og spørge ind til deres erfaring med firmaet.

Du kan også prøve at google deres firmanavn. Men de navne du finder på alibaba er ofte en fonetisk oversættelse af deres kinesiske navn, så du er bedre tjent med at få oplyst deres registreringsnummer. Det er svært selv at tjekke op på, men igen. Hvis de ikke vil opgive det - så er der ugler i mosen....

Hilsen Morten

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt. også at bede dem om en "Trade Reference" i Europa.... så kan du også checke/dobbeltchecke hvad de synes om samarbejdet, shipping, kvalitet m.m.... så får du hurtigt en fornemmelse af, om det er en seriøs producent/agent

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudi,

Jeg bliver jævnligt kontaktet af virksomheder gennem Alibaba.com, men det er meget sjældent jeg bruger megen tid på dem. Nye leverandører får jeg igennem mit netværk, som har handlet med dem før - og jeg besøger så selv virksomheden for at sikre mig, at de selv producerer, samt under forhold, som min samvittighed (og kunder) vil bifalde.

Som andre er inde på, så vil jeg foreslå dig at kontakte et (europæisk) sourcing firma eller en eksportvirksomhed med erfaring og kontakter på det pågældende marked. Ja, det koster måske 5-20% ekstra - men de penge er godt givet ud i forhold til sparede bekymringer. Og dine produkter vil stadig være billigere end hvis du køber dem i Europa. Desuden kan firmaet du handler igennem lægge flere ordrer hos den samme betroede leverandør og dermed opnå bedre priser end hvis du selv køber direkte hos producenten. Dermed bliver deres cut ikke så slemt for dig.

Hvis du har konkrete forespørgsler, må du gerne kontakte mig i PM. Der er også andre spændende markeder i Asien Wink

Mvh,

Michael

Fra Chicago
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 3,

 

Mange tak for jeres gode svar. Det kan jeg helt sikkert bruge til noget!

Jeg har faktisk overvejet ret kraftigt at finde en person som er "min mand," og som kan tjekke leverandøren. Det er helt sikkert noget der skal arbejdes videre med. jeg er umiddelbart ikke så nervøs for at det kommer til at koste mere. Hvis jeg er sikker på at der kun er producenten, "min mand" og mig i salgskæden, så tror jeg nok at prisen kan blive holdt nede på et niveau som jeg er tilfreds med.

Så hvis der er nogen derude som sidder i Indien eller Kina, der gerne vil hjælpe mig med at finde den helt rigtige leverandør. Så send mig en PM, om hvad du kan tilbyde :-)

Sidste gang jeg handlede via Madeinchina.com gik det faktisk over alt forventing (Men det er også flere år siden nu). Bagefter, og med lidt mere erfaring, kan jeg godt se at det var noget af en risiko jeg løb dengang. For som Flemming siger, så skulle jeg betale når han kunne vise en kopi af hans Bill of lading... Det kunne nemt være gået galt.

Men umiddelbart prøver jeg at spørger godt ind til produktet, og prøve at få nogle referancer fra tidligere kunder. Jeg har heldigvis flere heste at spille på, så jeg tager bare den leverandør der virker mest troværdig.

Morten -> Det "import-forum" du snakker om. Har du en url til det?

Michael -> Du for lige en PM ;-)

 

Venlig hilsen

Rudi Pedersen

 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudi,

Har du brug for hjaelp i det Indiske Ocean og jeg kan evt. staa til raadighed.

Jeg sidder paa Mauritius som tekstil agent og som der rigtig nok skrives er det pengene vaerd at handle med en mellemmand der taler dit sprog, men maaske mere vigtigt forstaar din tankegang.

Som sagt er mit speciale tekstil og Mauritius tekstil er hoej kvalitet tekstiler til en lidt dyrere penge end Oesten, men tilgengaeld kan vi levere import moms frit paa EUR1 certifikat.

For mere information tjek; skandic-distribution.com

Med venlig hilsen,

Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Aabybro
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudi

Jeg har prøvet lidt af hvert med Kinesiske leverandører, og det har kostet mange penge at finde de gode leverandører.

Hvilket produkt søger du en leverandør af? - måske er det en branche jeg har berørt...

 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rudi Pedersen:
Michael -> Du for lige en PM ;-)

Det ser jeg frem til. Wink

Mvh,

Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rudi Pedersen:

Morten -> Det "import-forum" du snakker om. Har du en url til det?

Jeg har lige kigget - og nej jeg kan desværre ikke huske adressen. Men jeg kan huske at jeg skrev et indlæg på amino og anbefalede det. Måske du kan finde det på AMino....?

Hilsen Morten

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)