Desværre kan jeg ikke finde noget på siden der prøver at sælge til mig. De eneste kunder i kan få pga. hjemmesiden er dem der ved nøjaktig hvad de vil ha'' og søger det på google. Hvis I skal få noget ud af siden, bliver i nødt til at overbevise den besøgene om at han har brug for jeres produkter. Som David siger så skal I ikke sælge noget til jeres konkurrenter men selvfølgelig til jeres normale dødelige kunder Mvh |
Giv os din kritik, og vind en plade Schweizer Chokolade!
Det er alligevel mange pænge det drejer sig om. Og derfor mener jeg også lidt det kan forsvares med at bruge lidt interne udtryk som kun deres potentielle kunder vil forstå. Hvis man kigger lidt rundt på siden, gør de jo meget for deres potentielle kunder, og viser endda også en demo af systemet. Men rigtig nok, de folk der ikke aner hvad systemet er, henvender siden sig bestemt ikke til. Så må det være op til spørger hvilken målgruppe de vil satse på, for jeg tror som business mand at man hurtig kan få for meget hvis der for hver linie er penslet ud hvad alle udtryk betyder. Dermed mener jeg at det også hurtig kan blive alt for pædagogisk, og at de så mister nogle af deres ellers potentielle kunder. |
Jeg tør garantere at der er rigtig mange virksomheder der ikke synes 120 euros om måneden er meget at give for produktet, men alligevel ikke forstår en skid af hvad siden har at tilbyde. Det er sådan med mange andre brancher også. I lang tid er der nogle store og meget professionelle virksmheder der tror markedet ikke bliver større, men så pludselig kommer der en ny virksomhed der lægger slipset på hylden og prøver at sælge varen til dem de professionelle ellers "ser ned på", og får en dundrende success. Man bliver aldrig bedre end konkurrenten ved at kopiere konkurrenten Mvh |
|
|
Hej Alf. Jeg synes I skal starte med at forklare (på forsiden) hvad det handler om i store træk og så hr. Jensen forstår det nogenlunde. Så kan I altid linke videre til mere uddybende og tekniske forklaringer.
Det er altså vigtigt at så få som muligt føler sig "dumme" allerede på første side af jere site. Så hellere ofre, at "nørderne" skal klikke sig forbi noget snak, som de allerede godt ved hvad handler om.
Jeg tror lidt du er bange for ikke at blive taget seriøst hvis I bruger tid på at forklare dether for et helt almindeligt menneske - men i så fald tager I meget fejl
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Det er lige ved at min lille virksomhed har brug for det der. Der kan du se |
Jeg ville pröve at have saa lidt uoverskuelig information som muligt paa forsiden, altsaa clean and simple strategien. Hvad synes du om informationen naar du trykker paa linket € 78 CHF 121 Axapta ERP er det til at forstaa uden at väre for teknisk? Saa kan vi jo evt. flytte disse informationer om paa forsiden ogsaa. Hilsen |
Bortset fra alt det andet, der er sagt, har jeg én kommentarer og tre spørgsmål: Der er ikke noget, der hedder Microsoft Business Solutions Navision Axapta - det hedder Microsoft Business Solutions Axapta. Dette bør I få på plads så hurtigt som muligt.
Hvad skal små virksomheder med et ERP system, der er designet til mellemstore og større virksomheder? Axapta er et komplekst produkt, og det virker umiddelbart som voldsomt overkill det her. Det skal i hvert fald forklares bedre på hjemmesiden, for som jeg ser det her, risikerer man hurtigt at komme ud på gyngende grund i forhold til sine kunder, hvor behov og forventninger måske ikke helt er i sync.
Hvorfor skal man købe dette hos jer, når I selv skriver, jeres leverandør er TDC Servicehosting? Skulle jeg ikke bare henvende mig til TDC, få det der og så spare jer? Hvad er det I tilfører mig? Det står uklart for mig.
Hvilken aftale har i med Microsoft om salg at dette produkt? Så vidt jeg ved, skal der en partneraftale med Microsoft til for at kunne distribuere deres produkter på legal vis.
|
Kære Alf. Jeg forsøger ikke at være til besvær - tværtigmod. Men den side du linker til FORTÆLLER jo ingenting - det er en liste af ord, og umiddelbart er det op til forbrugeren selv at regne ud hvad det handler om. Jeg synes det lyder smart, men langt fra smart nok til at det er noget jeg overhovedet ville overveje at bruge mine penge på ud fra det jeg læser på din side.
Du skal altså prøve at sætte dig ind i din potentielle forbrugers situation (som typisk er, at han/hun ikke ved hvad han/hun har brug for). Du må altså beskrive tingene bedre overfor dem der ikke véd hvad det handler om. -og det er svært - og det er af samme grund der findes reklamebureauer og markedsføringskonsulenter..
Altså: lad som du prøver at forklare dether til et barn isetdet for bare at remse en masse hippe buzzwords op.
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk