Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger programmør

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre er programmører blevet sat på en piedestal, hvor de får gudestatus, fordi ingen aner hvad det tager at løse programmeringsopgave, som i bund og grund er hamrende nemme.

Jeg ved hvad det tager og at tage 300 kr/timen virker måske overfor Siemens og andre firmaer, som gerne kaster millioner efter folk. Men, det virker ikke ved mig, når jeg ingen penge har. Jeg bliver nødt til at finde en programmør, som jeg ved kan løse opgaven til en rimelig pris.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:39

Nu er nemt jo rimelig relativt. Hvad der er nemt for Hans er måske en umulig opgave for Ole. Det kan godt være Hans koster 1000 kr. i timen og Ole kun koster 100 kr. i timen. Men hvis Hans kan gøre arbejdet 20 gange hurtigere end Ole, så vil Hans ende med at koste det halve af Ole.

Og eftersom Hans synes opgaven er nem er sandsynligheden for, at han finder en løsning som på sigt bliver ved med at være en god løsning meget større end at Ole gør det samme. Det kan godt være, at Ole kan løse opgaven i første omgang. Men hvis Oles løsning viser sig at være umulig at bygge videre på og man bliver nødt til at smide det hele væk, når kravene til løsningen ændrer sig, så er det måske endnu et argument for at Hans i virkeligheden er et bedre køb end Ole, selvom Ole er billigere pr. time. Eller det kan vise sig, at Ole efter at have brugt 100 timer på projektet må give op og man ender i en strid om, hvem der skal betale for den forbrugte tid.

Det er selvfølgelig ikke sikkert, at Hans er bedre end Ole, bare fordi han tager en større timepris. Det er noget man som køber vil være nødt til at vurdere og i sidste ende vil det altid blive et spørgsmål om, hvilken leverandør man har størst tillid til.

Endelig vil jeg lige nævne, at 300 kr. i timen er langt under, hvad større virksomheder betaler for konsulenter. Hvis man er veletableret kan man snildt få over 1000 kr. i timen for programmeringsopgaver - og hvis der kræves specialviden kan prisen sagtens ryge over 2000 kr. i timen.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:58

Jørgen Olsen:

Jeg ville dog aldrig med min gode vilje betale 600kr i timen for noget som helst. Jeg har set igennem fingrene med det hvad håndværkere og advokater angår - det bliver jeg nok fortsat nødt til. Jeg kan ikke se meningen med disse høje timesatser.

Ud af ren nysgerrighed, hvad er forskellen på en håndværker, en advokat og en programmør i din optik siden du gerne vil betale en håndværker, men ikke en programmør?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:00

Øh, kan jeg ikke lige låne en hobbykniv og noget af det brune bølge ... :-)

Jeg tror ikke helt, at jeg fik forklaret mine pointe tydeligt nok. Pointen er netop, at timeprisen ikke nødvendigvis afspejler totalprisen. Vi kan vel godt, være enige om at du har mindre råd til at betale 600 kr for 10 timer, end du til at betale 100 kr for 100 timer. Og med den forskel der er på effektiviten af programmører som kommer man let til det sidste hvis man tager dem, der er villige til at arbejde for de helt små timelønninger.

Du skal huske på, at den eneste grund til at folk ikke tager mere pr. time, er at de så ikke kan sælge nok timer til at det kan betale sig.

Dysp:
Jeg ved hvad det tager og at tage 300 kr/timen virker måske overfor Siemens og andre firmaer, som gerne kaster millioner efter folk. Men, det virker ikke ved mig

Det er skægt at du formulerer det som om, at Siemens etc. bliver narret, når de bruger højtlønnede konsulenter. Men du ved bedre!
Nu kender jeg ikke din virksomhed eller ret meget til Siemens, men umiddelbart ville jeg tro at Siemens tjener væsentligt flere penge end din virksomhed.

Så jeg ville tro, at du kunne lærer mere af dem, end de kan af dig. Hvis det omvendte er tilfældet må du endeligt ringe til dem! De er kendt for at betale kækkeligt for gode råd :-)

Dysp:
Desværre er programmører blevet sat på en piedestal, hvor de får gudestatus, fordi ingen aner hvad det tager at løse programmeringsopgave, som i bund og grund er hamrende nemme.

Der er forskel på folk, sådan er det bare, det gælder for programmører, fodbold spillere etc.

Mit håb med dette indlæg, at du vil få et lidt mere nuanceret syn på hvordan man rekrutterer til udviklingsopgaver.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 18:09

Hej

Vi kan hjælpe dig med denne opgave. Vi har efaring fra netop udvikling af communites og lign. koncepter. Vores kompetencer rækker bredt, så vi kan helt sikkert hjælpe dig hele vejen til mål - for vi udvikler ikke blot applikationer, men fungerer også som sparingspartner, hvor det er vores mål, at vores kunder reelt kan bruge deres software til en forretning.

På længere sigt vil vi også være en god partner, da vi både udfører opgaver til web, desktop og mobile enheder (fx mobiltelefoner). En side med dit koncept vil være fremragende, at videreføre til en mobiltelefonapplikation, som fx kunne bruges til planlægning af ens træningsprogram.

Vi kan stortset matche dit ønske om prisniveau, men lad os tale snakken om de nærmere detaljer enten over telefonen eller e-mail.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 08:05

Dysp:

Har I i øvrigt brug for en freelance grafiker?

Vi har vist desværre den designer kapacitet som vi har behov for på nuværende tidspunkt.

Men du kan da smide mig en mail med referencer og så vil jeg kontakte dig hvis det bliver relevant. (psj@taketwo.dk)

Mvh Peder

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 08:16

Lundsby:

Dysp:

"Vi har en konsulentsats på 300kr pr. påbegyndt halve time ekskl. moms."

Næppe.

Det er en stor fejl, at antage at Peder's firma er dyrer end et andet ud fra en timepris. Det er sker desværre alt for tit her på Amino.

Du burde som kunde, være fuldstændig ligeglad med hvad din leverandør koster i timen. Det er bragende uinteressant. Det der til gengæld er rigtigt spændende, er at vide er hvad det koster at få løst en konkret opgave.

Tja, du har naturligvis ret, ved et projekt af en hvis størrelse er vi helt sikkert prismæssigt konkurrencedygtige. Men omvendt, hvis man nu arbejder med et begrænset budget kan man jo hurtigt regne ud at man ikke kommer langt, hos os, for f.eks. 10-15k.

Så er det alligevel bedre at tage chancen med en billigere leverandør som måske kan levere noget tilfredsstillende inden for budgettes rammer end at vælge os som helt sikkert ikke kan Big Smile.

Mvh Peder

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 08:30

Lundsby:

Dysp:
Jeg ved hvad det tager og at tage 300 kr/timen virker måske overfor Siemens og andre firmaer, som gerne kaster millioner efter folk. Men, det virker ikke ved mig

Det er skægt at du formulerer det som om, at Siemens etc. bliver narret, når de bruger højtlønnede konsulenter. Men du ved bedre!
Nu kender jeg ikke din virksomhed eller ret meget til Siemens, men umiddelbart ville jeg tro at Siemens tjener væsentligt flere penge end din virksomhed.

Jeg tror Siemens ville grine af os hvis vi stillede op med en pris på 600kr pr. time.

De betaler gerne 700-850 kr. pr. time for SAP freelancere. Og her er det vigtigt at bemærke at hos freelancerne har Siemens (eller lignende) selv produktansvaret hvor vi, i tilfælde af at vi arbejdede for dem, ville sidde med det. Alene den lille detalje er vel grundlag for at smide 50-100% oven i prisen. Så hvis vi på et tidspunkt skulle løbe i en opgave hos Siemens tror jeg ikke engang de ville tage os i betragtning hvis der står under 1-1.2k som konsulentsats.

600kr pr. timer, er en meget meget lav sats vores kompetenceniveau taget i betragtning. Prøv at henvende dig hos f.eks. www.logica.dk (tidligere wm-data) eller lignende og forhør dig på prisen på senior udviklere.

Mvh Peder

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:49

Peder TakeTwo.dk:
Tja, du har naturligvis ret, ved et projekt af en hvis størrelse er vi helt sikkert prismæssigt konkurrencedygtige. Men omvendt, hvis man nu arbejder med et begrænset budget kan man jo hurtigt regne ud at man ikke kommer langt, hos os, for f.eks. 10-15k.

Hvis man har 10-15k til et projekt, hvor OOP og Patterns kendskab er væsentlige kompetencer, så det sandsynligvis bedre af bruge pengene på Lotto eller en tur i byen med vennerne.

Det er lidt som, at havde 500 kr. af købe bil for. Sandsynlighed for at komme ud, at kører er relativt lille :-)

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:01

Haha. Det har du selvfølgelig ret i.

Det var nu heller ikke for at smide et konkret budget på netop dette projekt, det var mere for at for lige at komme med en generel anskuelse af problematikken...

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)