Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger programmør

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Dysp og andre

Jeg har fulgt lidt med i debatten. I øjeblikket er markedet ret presset, og det synes jeg godt man kan aflæse på de indlæg der er her. Min holdning er at ting kan koste hvad folk vil betale for det. Det vil sige at hvis folk vil/kan betale 600 i timen for en programmør, ja så kan man tage 600. Man kan godt sige at man koster 600 selvom folk ikke vil betale, men det kommer man ikke langt med vel? Smile

Med hensyn til outsourcing. Jeg har selv benyttet mig flittigt af outsourcing. Det virker som om det skulle være lidt lusket i kanten, og der blev kastet lidt hints med om feriepenge ikke blev betalt i tidligere indlæg. Det forstår jeg ikke en dyt af. Hvis outsourcing er et billigt alternativ, så hvorfor ikke?

Jeg benytter mig blandt andet af 1902 Software, og jeg har absolut ingen grund til at klage. De arbejder hårdt og dedikeret. Det er en værdi for mig at der bliver lagt mange timer om dagen. Og jeg betaler også for det. Selvfølgelig meget billigere end en dansk programmør, men de er ligeså dygtige på Philipinerne, som i Danmark. Og som i Hviderusland for den sags skyld.

Bare min kommentar

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:55

Lundsby:

Det er lidt upopulært at sige, her i jante Danmark. Men der er forskel på folk, specielt når det gælder udvikling af software. Jeg læste om en undersøgelse af masse datalogi studerendes evner til at løse programmeringsopgaver. Den viste at de dygtigste var 50 gange mere produktive end de dårligste.

Peter, har du tilfældigvis et link eller en anden henvisning til undersøgelsen?

Mvh Peder

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:40

Hey dysp

Spændende idé

Vi er et mindre Firma som har lanceret nogle nattelivs-communites i Spanien og Østrig

Det er kodet i .net understøttet af et CMS, med en SQL database i baggrunden

Det er et ret stort og omfattende site, som man sikkert ville kunne tilpasse dine visioner.  

Sitet er udviklet af In2media.dk, og Lige nu har vi en dygtig freelanceudvikler som udvikler på projektet for os.

Vi står selv i den situation at vi søger en freelance designer til at re-shape vores sitet, og lave noget grafisk materiale i forbindelse vores lancering af konceptet i Brasilien, samt nogle andre projekter

Desuden står vi PT med en stor overkapacitet på vores hostingløsning, og vi ville derfor også kunne tilbyde en rigtig god hostingløsning for dig.

Måske kan vi hjælpe Hinanden, i så fald lad os forsætte dialogen over e-mails eller evt. mødes

Venlig hilsen

Christian Klein

Klein(@)comselector.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:47
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:22

Jesper Nissen:
Med hensyn til outshoring. Jeg har selv benyttet mig flittigt af outsourcing. Det virker som om det skulle være lidt lusket i kanten, og der blev kastet lidt hints med om feriepenge ikke blev betalt i tidligere indlæg. Det forstår jeg ikke en dyt af. Hvis outsourcing er et billigt alternativ, så hvorfor ikke?

Problemet med offshoring, er at det er meget svært at gennemskue om det er et billigere alternativ. Der er rigtigt mange der i gennem tiderne har brændt fingerne på det. Store seriøse spillere, med resourcer til, at opstille fornuftige processer.

Jeg har selv været tæt inde på livet, at tre offshoring projekter, første projekt blev mit projekt, benchmarket imod et indisk projekt, hvor det indiske projekt endte med at tage 4 gange så lang tid (kalender tid), og koste det dobbelte. De brugte endda en model hvor der hvad dansk projektleder både i Danmark og Indien.

Det andet projekt, var vi kaldt på en haste opgave på 5 uger, hvor vi reddede et system hvis udvikling var outsourcet til Hvidrusland. Desværre var udvikling gået så dårligt, at kunden havde mistet tilliden til at de kunne nå i mål til deadline. Problemet var at hvis deadline, ikke blev nået så kunne kunden ikke forny en vigtig certificering. Vi nåede det, med tid til overs!

Tredje projekt var review af et større Community-site, der var produceret i Egypten, med henblik på at vurdere hvorfor udvikling var stagneret. Venture folkene, overvejede, at droppe projektet. Den overordnede konklusion på reviewet, var at projektet simplehen ikke havde et arkitektur, man havde bare kodet der ud af. Derudover var de teknologier, der var anvendt helt forkert i forhold til kravspecifikationen. Og derudover kunne man også havde sparet en meget stor del af udviklingstiden, ved at benytte eksisterende komponenter og værktøjer.

Det er bestemt ikke altid at offshoring er en dans på roser, der er også andre der ikke har de bedste erfaringer http://www.amino.dk/forums/t/42652.aspx

PS: Jesper du må endelig skrive noget mere på din blog, der er rigtigt spændende at følge konstruktionen af dit CMS. Hvordan går det med det ? Er der nogle Screenshots man kan se ?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:49

Jeg siger mange tak for henvisningen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:23

Lundsby:
Problemet med offshoring, er at det er meget svært at gennemskue om det er et billigere alternativ. Der er rigtigt mange der i gennem tiderne har brændt fingerne på det.

Jeg er delvist enig i det du skriver, men man skal også huske på at der findes mange som er glade og godt tilfredse med outsoucing. For dem er det en givtig del af virksomheden. Et kik på vores hjemme side og du vil kunne se en del referencer, de er glade.

Jeg har for noget tid siden skrevet to indlæg som alle med interesse i outsoucing burde læse. Her har jeg prøvet at forklare lidt om hvordan man skal lave outsourcing, hvad man skal passe på osv. Det er nemlig ikke altid at det er leverandøren som er dum i nakken....

OK, du vil outsource …. men er du dygtig nok? 

Outsoucing til DKR 95,- i time - ikke noget problem....eller er det?

Der er mange hajer i IT branchen, men der er også mange ordentlige og velrenommerede virksomheder som ikke snyder. Læs ovenstående, måske det kan bibringe noget fornuftigt til debatten....

Mvh

Peter Skouhus

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)