Kære Dysp og andre Jeg har fulgt lidt med i debatten. I øjeblikket er markedet ret presset, og det synes jeg godt man kan aflæse på de indlæg der er her. Min holdning er at ting kan koste hvad folk vil betale for det. Det vil sige at hvis folk vil/kan betale 600 i timen for en programmør, ja så kan man tage 600. Man kan godt sige at man koster 600 selvom folk ikke vil betale, men det kommer man ikke langt med vel? Med hensyn til outsourcing. Jeg har selv benyttet mig flittigt af outsourcing. Det virker som om det skulle være lidt lusket i kanten, og der blev kastet lidt hints med om feriepenge ikke blev betalt i tidligere indlæg. Det forstår jeg ikke en dyt af. Hvis outsourcing er et billigt alternativ, så hvorfor ikke? Jeg benytter mig blandt andet af 1902 Software, og jeg har absolut ingen grund til at klage. De arbejder hårdt og dedikeret. Det er en værdi for mig at der bliver lagt mange timer om dagen. Og jeg betaler også for det. Selvfølgelig meget billigere end en dansk programmør, men de er ligeså dygtige på Philipinerne, som i Danmark. Og som i Hviderusland for den sags skyld. Bare min kommentar Venlig hilsen Jesper Nissen |
Lundsby:Det er lidt upopulært at sige, her i jante Danmark. Men der er forskel på folk, specielt når det gælder udvikling af software. Jeg læste om en undersøgelse af masse datalogi studerendes evner til at løse programmeringsopgaver. Den viste at de dygtigste var 50 gange mere produktive end de dårligste.
Peter, har du tilfældigvis et link eller en anden henvisning til undersøgelsen?
Mvh Peder