Jeg har haft et par indiske webudviklere (hyret gennem oDesk) til at arbejde på at oprette en Joomla 1.5 side baseret på en eksisterende webside. Første aflevering var et grafisk design. Sådan set okay i princippet – selvom jeg vil have lavet det “i dansk kvalitet” inden siden får lov til at gå live. Anden aflevering skulle være indhold (dansk + engelsk) og opsætning på plads i Joomla. Desuden installation af Joomfish og en tilpasning af EventList, som kan vise arrangementer i en liste. Det er her det halter... Efter en måneds frem-og-tilbage for at få rettet små irriterende detaljer er jeg ved at indse at jeg har brug for en der forstår mig når jeg siger “få det til at se ordentligt ud og virke fornuftigt” :-). Jeg har ledet mange projekter. Jeg har arbejdet med andre kulturer. Men min tålmodighed begynder at svigte mig... Mit indtryk af de par udviklere som har været involveret i Indien er at de egentlig er teknisk dygtige, men det er helt umuligt for mig at få dem til at føle ejerskab eller noget der nærmer sig en professionel stolthed. Det er vel dybest set banale ting som (tilfældige eksempler):
Altså ting som er helt nede på det niveau hvor alle uanset kultur fatter det. Ting som i min verden går ind under ”virker fornuftigt og ser ordentligt ud” og som er meget svære at specificere i en teknisk præcis dokumentation :-)
Er der nogen som har et godt forslag til hvordan jeg kommer videre? |
Jeg har samlet en del joomla opgaver op der har været outsourced til indien / pakistan.
Derudover så har jeg en custom fork af eventlist der hedder redEVENT som der allerede er lavet rigtigt meget customization på som nok ville være interessant at trække ind i projektet også.
Skriv en email til email@redweb.dk med så meget information som muligt så giver jeg gerne et overslag på opgavens omfang.