Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pølsevogn...

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Nej, det er ikke specielt meget. Folk glemmer, at de skal have ferie og den slags. Og hvad med sygdom og alt muligt andet?

Nu skal det retfærdigvis siges, at det tal - 604.000 - er fra min beregning, men det er nok ikke meget galt. Ihvertfald ikke hundredtusindvis forkert. Derfor kan man godt få foden under eget bord, men kan man leve godt af det? Jeg tvivler og der kan opstå mange problemer, der kan få tingene til at gå helt galt.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:43

Hej igen

Hvis vi antager der ansættes en medarbejder på ca halvtid med 962 timer årligt

115 kr pr, time som er en lav løn

div. lovkrav feriepenge, forsikringer, SH, atp og meget andet årlig løn gange 1,8 = .næsten 200.000 kroner.

5 ugers egen ferie pr år minus 38.000 kr

3 ugers egen sygdom pr år 23.000 kr

Rest 343.000 kr.

EDIT:

Jeg har lige skrevet til en bekendt der har en pølsevogn i Nordjylland, for at høre om hun vil give lidt insider info fra sig med avance, medarbejder omkostninger ect. er spændt på hendes svar.

Venligst

René Buch

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:13

Nej 604.000 er ikke meget hvis der skal være "døgnåbent" for at tjene dem.... så alt afhænger af antal åbningstimer...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:20

hej med jer venner... Tak for alle de gode svar.. Forretningen er åbent fra kl 11 til kl 20.. Mht til regnskabet tror jeg at de har rent mel i  posen, har holdt lidt øje med forretninge udefra. Da har altid været proppet med mennesker alle gange.. Som sagt vi er 2 om den vi skal ikke have mogle medarbejder.. I øvrigt bor selv i ballerup og kender bjarnes pølser udmærket godt...  Mvh hakan

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:22

Hej hakan,

Det er den rette fremgangsmåde, hvis man vil vide mere - nemlig at holde øje med, hvor meget der langes over disken og det er jo nemt sådan et sted.

Skulle du beslutte dig for at fortsætte med det, så håber jeg alt det bedste for dig!

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:27

tak skal du have flemming... Jeg skal selv arbejde der 1 måned før jeg køber den :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 23:37

Hej

Hvis vi holder fast i før omtalte overskud på de 604.000 kr årligt, det giver jer 25.000 kroner hver før skat pr. månede, det må jeg indrømme det er ikke nok til jeg vil være egen chef, med dertil hørende risiko. Husk på der er mange timer uden indtægt i rengøring, indkøb, regnskaber og andre følger ved at være herre i eget hus.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:43

Enig 604.000 er  ikke meget i overskud men man har vel også en forventning om at overskuddet stiger i takt med at man laver nogle gode tiltag. Det er så iøvrigt en rigtig god ide at du arbejder der et stykke tid inden du tager over. På den måde kan du lære "kundekredsen" at kende. Observere de gode sider og notere de sider som du måske godt vil ændre på.

Hvad pizzariaet overfor angår (som jeg ikke kender). De findes overalt. og jeg tror folk er ved at være trætte af det. Så det undrer bestemt ikke mig at Bjarnes Pølser kan overleve.  

Men når vi taler om pølsevogne som tjener penge så vil jeg umiddelbart tro - uden at vide det - at  Harrys Place ligger en del over Bjarnes Pølser. I forretningerne og Metro kan man ofte købe de ægte børger fra Harrys Place. De købes på "Harrys fabrik" og også her kører folk langt for at komme ind til vognen på Nørrebro.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 23:45

Så kom der følgende svar fra min bekendte der har en pølsevogn i Nordjylland, desværre var det ikke så uddybende som jeg har håbet på.

løn: mellem 90 og 120
Feriepenge +12,5% af løn
Atp:personale ca 75 pr. person + det dobbelte for indehaver
Forsikringer: ved ikke kommer an på hvor meget der skal forsikres
Sygdom: kan tegnes forsikring gennem kommune, så det er ikke så meget det evt kan koste
Avance: kommer an på firma og udsalgspris

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 09:56

Min bekendte fra det Nordjydske holder skindet på næsen, ved en omsætning på mere end 300,- kroner pr. time.

Åbente fra 11 til 20 alle ugens dage = 3276 timer årligt - omsætning 1.600.000 kroner svare til 488,40 pr. time, så jeres tal ser ud til at være ok for 1 ejer.

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)