Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pølsevogn...

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har tænkt mig at købe en pøsevogn men ved ikke helt hovr meget fortjeneste i pølser...

Forretningen har en omsætning på 4000 kr..

er det godt eller dårligt???

Vil i være sød at hjælpe mig med at fortælle mig om det ville betale sig at købe sådan en forretning

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:30

hej Hakan23

Jeg tror du skal sørge for at se lidt regnskaber, så kan du jo få et helt præcist indblik i hvad udgifterne er i forbindelse med at drive en pølsevogn.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:31

Er det 4000 kroner om dagen, ugen, måneden året?

Hvad har du regnet dig frem til i dit budget?

Hvor mange pølser skal du lange over disken for at du kan betale dine udgifter og få løn til dig selv?

Har du råd til at ansætte en afløser når du skal holde ferie?

Eller hvad gør du hvis du ligger syg i en uge?

Har du styr på hvor du må stå med pølsevognen?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:33

4000 kr - i timen, så er det overmåde godt!

4000kr - om dagen, så er det fint.

4000kr om ugen, så er det skidt!

Du må lægge nogle flere tal på bordet her, for at vi kan svare dig ordentligt. Vi vil jo gerne hjælpe, men det kan vi ikke på det grundlag.

Hvad er stadeplads-lejen? Hvad er øvrige faste omkostninger? Hvad er den månedlige og årlige omsætning excl moms? Sælger har alle disse oplysninger og hvis han ikke har givet dig dem, så skal du nok holde dig væk fra det.

Mvh Flemming

Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:38

hej aminoer. Tak for jeres svar...jeg har tænt mig at stå der alene og har min far til at hjølpe mig 1gang i mellem... så jeg har ikke nogle lønudgifter...

Omsætning ligger faktiks 4500 om dagen.. Huslejen ligger på 8000+moms...  Har set tallene omsætningen ligger på 1,6 mio ex moms

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:42

Er omsætningen med eller uden moms i dine tal?

Har du lavet dig et ordentligt budget? - Hvis ikke, så er det der du skal starte..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:46

Hej Hakan,

Så er det ikke så ringe. En pølsevogn har i reglen omkring 50% avance, dvs for hver 100 kr ex moms, så tjener du 50,- Så ser regnestykket sådan ud nogenlunde:

Omsætning:             1.600.000,-

Bruttofortjeneste:        800.000,-

- husleje:                       96.000,-

- øvrige omkostn:      100.000,-

Overskud (løn)           604.000,-

Tallene er selvfølgelig estimerede, da det kan være både mere eller mindre, men i min tid i den branche, så var avancen højere og jeg kender ikke alle tal. Der er sikkert andre udgifter til strøm, varme og andre ting, som vi ikke kender her.

Men i udgangspunktet er det nok en meget god ledetråd.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:48

Christen Amby, tidligere ligningschef i Statsskattedirektoratet (i dag Skat) udtalte engang at fordelen ved at være pølsemand er at man selv bestemmer hvor meget man tjener (opgiver) Big Smile

Jeg tror faktisk at der er et enormt marked. Mange inkl. mig selv er trætte af at se på den udvikling der er sket de sidste mange år: Pølsevognene dør ud til fordel for swawarma-grillbars etc. og mange af de pølsevogne som så findes er af elendig kvalitet. Kan du lave en pølsevogn som Harrys Place i Lundtoftegade eller Bennys Pølsevogn i Ballerup tror jeg på at du hurtigt kan banke en god forretning op.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:51

Skattekonsulenterne:

Christen Amby, tidligere ligningschef i Statsskattedirektoratet (i dag Skat) udtalte engang at fordelen ved at være pølsemand er at man selv bestemmer hvor meget man tjener (opgiver) Big Smile

Tja mon ikke Amby selv har støttet disse??

Bent, er du sikker på at vi ikke har mødt hinanden før..... Jeg kan kun bifalde dine valg af pølsevogne....

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:57

Man har vel sans for kvalitet, og er vel kender. I Farum Bycenter hvor jeg har mit kontor ligger der en "pølsevogn": 39 kr. for en stor pølse; Rend og hop  !

Selv mine unger kan fornemme at det er noget andet med lige de to steder, end der hvor man ellers har slæbt dem med hen. Vi var i Jylland forrige weekend og skal lige ind forbi en pølsevogn på Fyn som vi har fået anbefalet. Da vi kommer ud derfra siger Kevin: Det der er ikke en pølsevogn; der er ingen hjul på, og det er ikke rigtig ketchup de bruger.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)