|
i lang tid, så jeg troede egentlig de var færdige med at snyde os. Men nej, en kunde ringede og spurgte hvad jeg havde bestilt på deres vejende for nu var der altså dumpet to regninger ind for domæner jeg allerede havde sørget for. Så hermed en venligment advarsel til alle som ejer .com, .net, .org domæner: BETALT IKKE REGNINGER hvis de kommer fra DROA - Domain Registry of America. De skriver breve som for almindelige mennesker virker officielle hvori de skriver at det snart er på tide at forny sit domæne. De giver herefter en mulighed for at betale, men det man i virkeligheden gør, er at give dem lov til at tage sig af domænesadministrationen og det tager de sig godt betalt for. Brænd brevet og vent på at der nogle måneder senere kommer en rigitg regning fra det firma som er den rigtige administrator = det firma du fik til at bestille dit domæne. |
DROA - Domain Registry of America spøger igen
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
|
|
Jeg grinte godt nok lidt da jeg fik det første fra dem med deres "act now".. Domænet udløb ca 7 måneder efter deres brev var sendt. Men ja, det er sørgeligt at man er nødt til at advare kunder imod sådan noget, heldigvis har jeg ikke haft nogen der faldt i, de ringede pænt og spurgte om de ikke betalte det i forvejen, og fik så lige historien. Der er plattenslagere overalt, og ikke mindst på nettet. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Tak for god oplysning. Jeg har fået et sådant brev, jeg har et enkelt .org-domæne, og jeg troede, at det måske var fordi jeg har skiftet udbyder og ikke længere handler hos den, der i sin tid købte domænet. Jeg har heldigvis ikke betalt, fordi det så lidt mærkeligt ud.... Men det var rigtig rart at få det afgjort. |
|
|
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
|
Jeg har sjovt nok ikke modtaget dem i 2-3 år på trods af mine + 200 .com domæner, men fik 10-15 stykker i sin tid. Jeg tror de registrerer om man er "hoppet på limpinden" før. Måske er det en god idé for jer hostingfirmaer på forhånd at informere kunderne om disse scam breve :-) Man må da håbe de spilder en hel del porto kroner på det. |
|
Jeg skal blankt indrømme, at jeg var en af de "dumme" der hoppede på den. Med flere forskellige domæner og ingen kendskab til reg. m.m. betalte jeg 95 Euro for 5 år. Nu står jeg mellem valget , at lade dem få domænet eller lade pengene gå tabt. Jeg har nemlig ikke låst domænet op hos joker.com endnu, så jeg modtager mail fra dem hver anden dag, hvor de beder mig om, at låse domænet op. |
|
ikke udtale mig hvorvidt det er en fordel eller ej at gå over til dem når man først har betalt. Men nu fik jeg regningerne fra min kunde så jeg lige kunne få lov at se dem, og læser man det bagpå med meget små bogstaver så står det alt muligt om bindingsperiode, forpligtelser mm. De rygter jeg desuden har hørt på nettet (og dem jeg kan jo ikke stå inde for, blot gengive) siger at vanskelige at komme væk fra og at deres service ikke er god. Plus de er meget dyrere end hvis du f.eks. ligger dit domæne hos gratisdns.dk Jeg ville personlig betragte de 95 € som tabte og så blive hvor du er nu. Jeg kan forestille mig alverdens besvær hvis du først er rykket derover. |
|
flytte fra dem igen, så forbeholder de sig ret til at opkræve adskillige gebyrer for "det arbejde" der bliver dem pålagt ved at godkende transfer. Ergo: SKIFT IKKE TIL DEM. |
|
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Bliv gratis medlem