Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering af Alun.dk

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen, du var da utrolig...

Hvorfor ligger Aizee over Addvisors på ''søgemaskineoptimering'', når addvisors har en PR på 6 og Aizee én på 4??

SEO-verdenen er altså ikke sort og hvid, men det kan man åbenbart ikke forklare dig... Men du er velkommen til at spørge mere ind til de enkelte dele, da du tydeligvis har behov for mere viden på de områder

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 26. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg efterlyser lidt substans når du skriver mit "/" eksempel vil  gøre siden mindre relvant.


 

Eksempelt med Seoconsulants som er foran Orcsweb var et eksempel der viser at "/" her er foran ".asp" og at det ene frem for det andet ikke er alt afgørende. Når jeg nævner PR var det for lige at gøre dig opmærksom på at "/" ikke havde PR fortrin i forhold til ".asp"", men den fange du ikke ser jeg, så pyt med det, og du fange heller ikke det andet der også var interessant i eksemplet, så også pyt med det.

 

Men for at binde en sløjfe på de vise ord du har spredt om dig med, samtidig med du også har fået grint lidt af mig, er jo, at du mener url rewrite der ender på (.xxx) er mere relevant frem for website der anvender "/".

Og ved du hvad, det er helt ok for mig at du tror på det.

 

Du skriver: Men du er velkommen til at spørge mere ind til de enkelte dele, da du tydeligvis har behov for mere viden på de områder

Jeg er lidt bange for at spørge dig, for jeg frygter jeg kan miste min gode placeringer, hvis jeg skal tro på alt det du skriver.

Jeg har det godt med min side 1 placering hvis man søger på "søgemaskineoptimering" eller "CMS" Jeg ser du ligger på side 2 i (66.249.93.104) og på side 3 i de andre DC, og det er da flot klaret.

 

 

MVH

 

 

 


 

 

 

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bytofair og Marcel Fuursted,


Interessant diskussion i har kørende. Jeg tror ikkeumiddelbart det er til at lave rewrite, da vi har et webhotel og ikke egen server. Men vi har prøvet lidt med f.eks. http://www.alun.dk/v_solcreme.asp
Er det ikke noget i den stil?
Angående hvorfor min webdesigner ikke rådgiver mig, gør han det også, men det er rart at få noget ekstra sparring. Og hans stærkeste side er ikke SEO, så derfor er vi meget taknemmelige for jeres hjælp og søger som sagt også en der kan sparre os løbende.

Hej Martin Poulsen
Tak for dine gode råd. Vi vil allerede nu går i gang med at
ændre de links til default.asp. Din ide med menuen er også rigtig god, og vil
vi snart få lavet. Boksene på forside havde vi allerede tænkt lidt på, men godt
at få et spark i røven i der også. Og vi arbejder på indgående links – de er
bare ikke så lette at få.

Jeg sætter pris på du har taget tid til at kigge på siden, og
hvis du falder over flere ting der kan forbedres, så sig endelig til.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad os lige få et par ting helt på det rene ...

1) Der er INGEN grund til at lave URL-omskrivning hvis dine sider allerede er indekseret af søgemaskinerne. URL-omskrivning gøres for at løse indekseringsproblemer - ikke rankingproblemer, så hvis du er indekseret men bare ikke ranker så godt er det ikke URL-omskrivning du skal i gang med.

2) Linkpopularitet beregnes både i forhold til links til det enkelte dokument og genem nedarvning fra hoveddomænet. Så hvis der er mange links direkte til et dokument i en lavere liggende directory struktur kan den godt blive opfattet som mere populær end sider højere oppe i strukturen, men det er på ingen måde det mest almindelige. Det mest almindelige er, at forsiden på et site får de fleste links og dermed bliver nedarvningsfaktoren mere dominerende. Jo længere væk et dokument ligger fra roden af domænet jo lavere er nedarvningsfaktoren. For hvert directory level falder værdien. Et directory level er hver gang / optræder - det er der inge grund til at diskutere - det er et faktum (like it or not). Så hvis du afslutter en adresse med / betyder det at der opstår et directy level mere (uanset om det sp er virtuelt eller ej, omskrevet eller ej). Så det er helt korrekt når Marcel siger at det er bedre at afslutte med en file extension, frem for / - f.eks. vil www.domain.dk/filename.asp nedarve mere linkværdi end www.domain.dk/directoryname/.

 

Der er hundredevis af faktorer som afgør om et site eller en side ranker godt i søgemaskinerne. Ovenstående er blot en af dem. At afgøre hvilken præcis faktor der i det enkelte tilfælde spiller den afgørende rolle er næsten umuligt - det er summen af dem alle der tæller. Og man kan heller ikke sætte en fast procent på hvor vigtigt det ene er i forhold til det andet, da alle søgemaskinernes algoritmer i dag er dynamiske. Det vil sige, at en faktor kan vægte meget i en søgning, på et sprog, på et site, og næsten ikke vægte i en anden situation.

Tilmeldt 26. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er absolut enig med dig mht. dit skriveri om linkpopularitet, og jeg tager det du nævner om "/" contra "extension" til efterretning.

Din afslutning sammenfatter det hele i et, og summen er jo vi hver sidder med nogle erfaringer såvel positive som negative.

Jeg synes ikke at en mulighed udelukker de anden mulighed når det handler om at opnå gode SERPs fordi så meget andet påvirker det slutresult.

Rådvin kan smage godt sammen med en god mør bøf, og en kold øl kan være rigtig godt en varm sommerdag - Hvad er bedst, eller udelukker det ene det andet?

 

Så vil jeg iøvrigt gerne sige, da jeg skrev mit indlæg da det tænkt som et eksempel, at jeg sluttede eksempel med / var det fordi jeg ikke ville skrive asp frem for html - essensen/fokus var omskrivningen chokolade-er-sundt . Når jeg står på "min ret" så handler det ikke nødvendigvis om at jeg har ret eller ej, det handler om at jeg ser billedt er blandet og man ikke kan sige det ene er bedre end det andet, fordi ting vægtes forskelligt, hvilket et par af eksemplerne gerne skulle have illustreret.

MVH

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Eksemplerne illustrerer intet... Som sagt , som du selv skriver og som Mikkel skriver, er det mange ting der afgører den endelige placering... Det eneste eksemplet viser er, at i det store hele er den bedst rankende side, den der er bedst rankende... Det er ikke én faktor der afgører det...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Og nu liger addvisors slet ikke over nogle mere på Google for de er slettet fra ders index grunnet cloaking. Såden kan de gå...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
> Og nu liger addvisors slet ikke over nogle mere på Google for de er slettet fra ders index grunnet cloaking

Du må have nogle ganske særlige kontakter hos Google, siden du er i stand til at få den type detaljerede informationer, som ingen andre ellers kan få fat i. Hvem har bildt dig ind, at det er på grund af cloaking?

AddVisors er mine konkurrenter, så jeg har egentligt ikke et kæmpe behov for at forsvare dem, men blot til almindelig information, så viser Google normalt IKKE PageRank (i toolbaren) hvis et website fjernes for cloaking.

Det er et meget udbredt fænomen, at folk drager endegyldige konklusioner om årsag/sammenhæng i SEO-branchen, uden at der faktisk er noget som helst hold i det. Det er vist også det vi oplever her :)


Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Interessant diskussion, ved ikke rigtig noget om emnet, men hvad er cloaking?
Side 3 ud af 5 (41 indlæg)