Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering af Alun.dk

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er,

Efter at have fulgt lidt med på sidenlinien, er det på tide med mit første indlæg. Håber I vil dele jeres viden med mig.

Jeg driver www.alun.dk og har prøvet såvidt muligt at søgemaskineoptimering siden efter retningslinier og råd fra Mikkel DeMib. Er det gået okay? Eller er der nogle fejl?

Jeg søger derudover også en søgeoptimeringskyndig som vil hjælpe mig løbende. Det er udelukket rådgivning jeg ønsker, da jeg har en webdesigner som kan implementære det.

Tilmeldt 14. Jun 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen så vil jeg da lægge ud med mine ideer:

 

En nem ændring er dine titler. Jeg kan godt se at det er en god ide at have dit navn liggende i alle titler. Det har jeg også selv. Men mine ligger til sidst. Du skal bruge din titel til at få markeret dine vigtige ord i stedet for. F.eks. kan du istedet for Alun.dk - Sund kost blot bytte om så der står " Sund kost - Alun.dk"

 

I det hele taget synes jeg ikke du udnytter dine titler. Tænk på hvilke søgeord dine enkelte artikler kan optimeres til, og sørg så for at det søgeord går igen på naturligvis så mange gange som muligt i links, titler, tekst mm.

 

Dernæst skal du tænke på hvad du kalder dine billeder. Istedet for "butter45" så kald billedet for det, din artikel skal optimeres til. Husk også søgeordenen i alt teksterne.

 

Held og lykke med siden. :)

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for den første kommentar. Og du har ret i rækkefølgen, det er hermed rettet.

Jeg vil prøve at tænke lidt flere ord ind samt på alt teksten.

Kom gerne med mere.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Selected Media - Online Marketing bureau 

Tilmeldt 26. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skriver din webdesigner løbende kan implementere søgemaskineoptimeringen til din hjemmeside. Fint fint.

 

Så sæt ham igen med om han ikke kan lave en rewrite af din asp url f.eks:

fra - dk/artikler.asp?ID=236&lang=

til istedet dk/chokolade-er-sundt/

 

 

Måske du skulle overveje at adskille tingene lidt, jeg mener hvorfor rådgiver din webdesigner dig ikke?

 

MVH

Henrik

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/28/2006 12:37:58 PM Forfatter: Bytofair
Du skriver din webdesigner løbende kan implementere søgemaskineoptimeringen til din hjemmeside. Fint fint.


Så sæt ham igen med om han ikke kan lave en rewrite af din asp url f.eks:

fra - dk/artikler.asp?ID=236&lang=

til istedet dk/chokolade-er-sundt/



Måske du skulle overveje at adskille tingene lidt, jeg mener hvorfor rådgiver din webdesigner dig ikke?


MVH

Henrik




Og grunden til han skal fjerne siden fra roden og lægge den i en undermappe, og gøre siden mindre relvant, er??

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 26. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I dit udtænkte spørgsmål forudsætter du, at der skal ligge en index.xxx fil i en folder der hedder (chokolade-er-sundt), og det har jeg ikke talt om.


 

Jeg taler om at omskrive en url, så den hedder: dk./chokolade-er-sundt/

 

dk./chokolade-er-sundt/ læses fra roden på samme måde som dk./chokolade-er-sundt.asp eller dk./chokolade-er-sundt.html vil bliver læst fra roden, endelsen hedder bare "/" og ikke ".asp" eller "html"

 

 

Kig lidt på disse sider her:


 

MVH

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, tak... Ved godt hvordan man laver rewrite... Men faktum er at en søgemaskine læser / som et nyt niveau... Og i og med at navnet er lukket af sådan der, ser det for en søgemaskine ud som om det er en mappe... hvordan skal en søgemaskine vide at du har valgt at kalde et filnavn for noget der kunne ligne en mappe?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/28/2006 5:21:07 PM Forfatter: Marcel Fuursted Ja, tak... Ved godt hvordan man laver rewrite... Men faktum er at en søgemaskine læser / som et nyt niveau... Og i og med at navnet er lukket af sådan der, ser det for en søgemaskine ud som om det er en mappe... hvordan skal en søgemaskine vide at du har valgt at kalde et filnavn for noget der kunne ligne en mappe?

 

Og hvilken effekt skulle det have for placeringen i søgemaskiner? Jeg tvivler på at der er nogen forskel af betydning. Selv har jeg kun positive erfaringer med brug af .dk/niveau1/niveau2/

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ligesom jeg ikke kan svare på hvad det skulle gøre i søgemaskinerne at du bruger H5 fremfor H1, kan jeg heller ikke give dig det svar du ønsker... Men det er et faktum, at jo dybere du placere en side i din struktur, desto mindre værdi tildeles denne side... Der er mange ting der virker... men snakker man marginaler, så er det med at tage alle faktorer med ind over... Og dette har altså en betydning, uanset om I vil være ved det eller ej :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)