Hej Aminoer, Er der nogen, som kender et forsikringsselskab, der tilbyder billige erhvervsforsikringer. Jeg skal bruge en ansvarsforsikring (ikke produkt-ansvar) samt en all-risk forsikring af (kommende) foto-udstyr til en værdi af ca. 50.000. Jeg har for nylig kontaktet adskillige forsikringsselskaber og er noget chokeret over priserne samt deres manglende produkter til deltidsiværksættere uden den store økonomi - hverken omsætning eller udstyr. Alle de indhentede tilbud baserer sig på fuldtids erhvevsdrivende. Der er trods alt mindre risiko for at få brug for sin ansvars- og udstyrsforsikring, når man arbejder færre timer. (Her tænker jeg på udstyrsforsikring for arbejde ude i felten og ikke brand/vand/tyveri-forsikring i hjemmet/kontoret.) Der må være et forsikringsselskab, som tilbyder erhvervsforsikringer til deltids iværksættere eller bare nogle fornuftige priser. Jeg kan umuligt være den eneste opstarter, der har fået ondt i pengepungen efter at have indhentet forsikringstilbud :-) Mvh. Carsten |
Det er også min erfaring, at tit og ofte, så betaler man minimumspræmier for den type erhvervsforsikringer, og der kommer du i klemme.
Måske kunne et forsikringsmæglerfirma hjælpe dig, da de kender markedet ind og ud.
Min erfaring er altså nogle år gammel, for vi har længe haft et forsikringsmæglerfirma til at overvåge vore forsikringer. Prøv at Google lidt på forsikringsmægler. Vi bruger dem her, og det er vi meget godt tilfredse med: http://www.baekmark-kvist.dk/.
Håber meget, du kan komme lidt længere med det.