Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min kammerat blevet fanget i et pyramidespil? (MLM)

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Allan I:
Grunden til, at det er stort set umuligt at få en konstruktiv debat igang herinde er - at dem, der har noget imod MLM gerne vil starte diskussionen fra det mest mulige negative udgangspunkt.

Det er selvfølgelig et dårligt udgangspunkt, og med mit eget argument: "Hvis du opfatter det sådan, så er det sådan det er".

Allan I:
Hvis man ønsker en KONSTRUKTIV debat - så er der KUN ÉN MÅDE at gøre det på, og det er at starte fra et neutralt udgangspunkt, hvor man BÅDE kigger på fordele OG ulemper, og så kan man diskutere hver enkelt punkt. 

Enig, jeg kunne godt tænke mig at høre mere om hvilke udfordringer I står overfor i branchen, hvilke fordele I har haft i forhold til eks. min egen verden osv. I skal ikke svare i denne tråd, jeg formulere mine spørgsmål og opretter en tråd med dem, så håber jeg I vil deltage der også.

Allan I:
Get it? Smile

Som tidligere sagt, jeg tror jeg har forstået dig - det er bare præmissen for debatten vi ikke er enige om ;-) Hvis jeg var SEAT-forhandler og levede af at sælge SEAT, så ville jeg da forsøge at sælge uanset hvad kundes forudfattede mening var, han er jo kommet ind i butikken så et eller andet er der jo at tage fat i.

Nå, jeg vender tilbage med gennemtænkte og formulerede spørgsmål, når jeg er færdig med at tjene penge i dag ;)

/Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Og med til historien høre vel også, at de 3 herre har investeret i firmaet, dvs de skal ik skaffe nye sælgere, men de tjener på det overskud firmaerne skaber... 

Bill Clinton takker i sin tale hele branchen for at have bidraget positivt til USA's økonomi.

Kiyosaki udtaler sig positivt om Network Marketing GENERELT. I alle de klip jeg har set med ham nævner han aldrig et specifikt firma - men taler om forretningsmodellen.

Han har da højst sandsynligt investeret i et eller flere selskaber - men det er vel sagen uvedkommende, når han ikke fremhæver specifikke firmaer?

Fashion-Seller:

Så uden at starte en diskussion, så må der kunne fremlægges bedre argumenter, end 3 herre som er kendt som pengemaskiner, og en sidste som en investor der handler med hjertet...

De fleste mennesker plejer at referere til disse personer som "dygtige forretningsfolk". Hvis du mener, de er pengemaskiner, der har tjent deres penge på bekostning af andre - så kan jeg da godt forstå, at du ikke vægter deres udtalelser særlig højt - men hvad bygger du egentlig den udtalelse "på bekostning af andre" på?

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian Reinhold Jensen:

Det er selvfølgelig et dårligt udgangspunkt, og med mit eget argument: "Hvis du opfatter det sådan, så er det sådan det er".


Allan I:
Hvis man ønsker en KONSTRUKTIV debat - så er der KUN ÉN MÅDE at gøre det på, og det er at starte fra et neutralt udgangspunkt, hvor man BÅDE kigger på fordele OG ulemper, og så kan man diskutere hver enkelt punkt. 


Enig, jeg kunne godt tænke mig at høre mere om hvilke udfordringer I står overfor i branchen, hvilke fordele I har haft i forhold til eks. min egen verden osv. I skal ikke svare i denne tråd, jeg formulere mine spørgsmål og opretter en tråd med dem, så håber jeg I vil deltage der også.


Allan I:
Get it? Smile


Som tidligere sagt, jeg tror jeg har forstået dig - det er bare præmissen for debatten vi ikke er enige om ;-) Hvis jeg var SEAT-forhandler og levede af at sælge SEAT, så ville jeg da forsøge at sælge uanset hvad kundes forudfattede mening var, han er jo kommet ind i butikken så et eller andet er der jo at tage fat i.


Nå, jeg vender tilbage med gennemtænkte og formulerede spørgsmål, når jeg er færdig med at tjene penge i dag ;)


/Brian



Ganske fint forslag.
Men for lige at sammenligne dit seat eksempel, så er folk på amino jo ikke inde i butikken. Hvis jeg har en skeptisk person til møde, så får denne person samme information som jeg ville give en MLM kollega.
Du kan ikke prøve en tur i en seat over mail, debat eller telefonen, på samme måde kan man heller ikke få en grundlæggende information om MLM denne vej.

Der er formentlig nogle amino'er som faktisk er nysgerrige, som du virker til at være, men jeg er nok tilbøjelig til at mene at flere er som Allan nævner.

Amino er et spændende forum, men for en MLM'er er det ikke effektiv arbejdstid. MLM er i mine øjne komplekst, og jeg kan ikke beskrive og forklare min forretning, mit valg og hvorfor jeg arbejder med MLM på skrift eller ved en hurtig telefon samtale. Jeg har intet imod at lægge alle kort på bordet, men da det er mig der kender den fulde historie, så er det på mine præmisser jeg fortæller. Og det er ganske enkelt ikke muligt på amino (i hvert fald ikke for mig). Og jo jeg syntes da det er ærgerligt for der er helt sikkert nogle amino'er som ville være gode.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Men for lige at sammenligne dit seat eksempel, så er folk på amino jo ikke inde i butikken

Bil-analogier holder som regel aldrig :-)

/Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Bil-analogier holder som regel aldrig :-)

ØV! Jeg synes ellers, det var et rigtig godt eksempel. Big Smile

I stedet for at gå til forhandleren skulle eksemplet dog nok have heddet:

Du overvejer at købe en SEAT - men inden du går til forhandlere vælger du at rådføre dig med 3 af dine venner.

2 af dem har haft en SEAT, og siger den er skod. Den 3. har ikke selv haft SEAT, men har HØRT, at den er skod.

Vil du nu mene, at du har et oplyst grundlag til at vurdere SEAT's kvalitet på?

Og vil du allerede nu, gå ind i et offentligt forum, og udtale dig negativt om SEAT's kvalitet, hver gang nogen nævner ordet BIL i forummet?

SELV synes du jo, at du gør det på et oplyst grundlag, for du har jo talt med 3 af hinanden uafhængige individer. Og du gør det ikke fordi du specifikt har noget imod SEAT - men du synes du vil dele din viden med andre.

SEAT-forhandlerne derimod, vil nok mene, at du udtaler dig på et lige lovligt løst grundlag - og de vil med stor sandsynlighed forsøge at modargumentere - evt. ved at invitere dig på en gratis prøvetur, så du kan danne dig DIN EGEN mening.

Jeg synes nu bil-analogien holder ganske udemærket! Wink

(Ovenstående er ikke specifikt møntet på dig Brian, men ment som en generel betragtning omkring måden at debattere på) :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

er det ikke svært at debattere når tråd starter ikke er aktive 

husk indlæg aldre næsten 3 år gamle, det er ikke gode skik at debattere med  en der ikke kan svare igen 

Ingen kan vide om disse oplevelser er sande eller ej vi må gå som udgangspunkt gå ud fra de er korrekte , vi alle kan gætte ,

jeg ville ønske den der startet igen burde være blevet låst af amino.dk morretterne for vi kan gættet til eveg tid  , dog kan vi håbe på respons tråd starter kan se sidste indlæg den 24 september i år.

I stedet for at køre denne her tråd hvor man jo tager udgangs punkt i tråd starter indlæg burde i starte en ny tråd , der tager et andet udgangs punkt , hvor det ikke er efter hans  oplevelser hvor vi kun kan gættet om der overhovedet kommer respons derved kan vi få mere viden hvordan oplevelserne var 

lige nu gætter vi i blinde , det virker meningsløst at debattere med en der ikke kan give svar tilbage

ved nye tråd om samme emme men hvor den der starter er aktive vil selvfølgelige give en mening at køre en tråd med , lige nu 70 indlæg debat med hvor den startet ikke har svaret og husk det er ikke god skik at starte en gamle tråd og i sær når man som her ingen respons får fra tråd starter 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel

Du skal ikke være så bange - tag det som et kompliment at der er nogen der trds alt har syntes at du havde en hjerne der var til at vaske !!!

 

Nej Spøg til side

MLM er rent faktisk det hurtigst voksende koncept i forretningsverdene idag.

Et af de første firmaer der benyttede konceptet er det amerikanske firma Amway som nu har arbejdet med MLM i over 50 år.

Der er ikke noget fordækt ved MLM, men som alt andet godt kan det naturligvis misbruges.

Den bedst kendte måde at misbruge konceptet på er det vi kender som pyramidespil - spil, fordi det kun handler om penge og ikke om omsætning af varer. Det er som bekendt ulovligt at spille om penge (når ikke det er godkendt af staten og denne får sin andel. MEN DET ER EN RIGTIG GOD MÅDE AT TJENE PENGE PÅ, NÅR DET DREJER SIG OM HANDEL MED VARER.

Jeg skal her ikke tage stilling til alle de mange firmaer der har kopieret MLM-konceptet fra Amway og andre, der må du lade sund fornuft råde, tror du på produktet eller ej. Giv dig tid til at undersøge firmaet og produktet. Din kammerat lyder ikke som en jeg ville gøre forretning med, jeg skal ikke presses ind i noget, men jeg forholder mig åben overfor ideer selv om de ikke er helt almindelige.

se på www.amway.dk for mere info

Hilsen Henning

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 66
Fra  Fra mus til elefant Skrevet kl. 16:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Faktisk er stort set hele den danske forsikringsbranche bygget op på principper på mln, ved at sælge til referencer og referencers referencers referancer. Du kan på ingen måde tjene ordenlige penge på mlm hvis ikke du bruger mindst 10 produktive timer om ugen i mindst 3 år, hvor du så i store træk nogenlunde skulle have til en normal løn
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jens Møller Kristensen:
Du kan på ingen måde tjene ordenlige penge på mlm hvis ikke du bruger mindst 10 produktive timer om ugen i mindst 3 år, hvor du så i store træk nogenlunde skulle have til en normal løn


Altså det syntes jeg er besynderligt at siger, herinde er jo et godt eksempel i MVM som har gjort det ganske godt på et halvt år.

Og hvad er ordentlige penge, hvis du ser MLM som en ekstra indtægt og bruger 6-8 timer om ugen, efter en periode tjenes 5.000 fast pr måned...no offense, men jeg ved sgu der er mange, der godt kunne bruge den slags penge ved siden af.

Efter 3 år, kan man måske vælge om man vil fortsætte med sit faste arbejde eller arbejde 100% med MLM...alle har jo deres egen MLM historie, så forstår ikke hvorfor du generalisere.
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

1) tråden er over 3 år gamle , jeg kender ikke grunden at man ikke stoppet den i opløbet det gik galt fra den dag en lavet indlægget igen for nogle uger siden og med  uden tråd starter svare har debatten kørt af sporet , huske start jeres egen tråd end boost gamle op .

2) ikke alle snyder både i MLM eller andre brancher , der er altid nogle misforstår konceptet og det kommer i ekstrabladet.dk mange små starter forkerte men mange af dem de stopper også vi har jo tit set dem MLM , der har været til møde og de poster næste dag deres møde her , men nogle starter bare for hurtigt og tit kræver det ikke uddannelse at sælge det så flere uden erfaring starter så der vil nok lige vel hvad være lidt større % der starter her end håndværker der ikke ved hvad de går ind i 

3) vi er alle iværksættere MLM vil altid være der og gid nogle gange ikke vil hoppe ud i det så hurtigt 

4) niche brancher andre der ikke kræver uddannelse , men MLM er en af de største brancher man kan starte uden uddannelse, de andre brancher uden uddannelse der er også store besvær med forstå men da de er nok ikke samme antal ret mange af dem.

5) der står i Wikipedia at det tit bliver sammenlignet med pyramide spil korrekt og flere misforstår det dem der starter da det ikke kræver uddannelse at starte .

6) lad os alle blive klogere og lære af hinanden som iværksættere vi må forklare dem der starter hvordan dette her skal forstås MLM 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)