Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min kammerat blevet fanget i et pyramidespil? (MLM)

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 01:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael, der er ikke ét ord i dit citat af mig, der omhandler hvordan jeg netværker, så jeg forstår ikke din kommentar?!

Trådstarter er helt sterotyp: MLM er pyramidespil, deltagerne er hjernevaskede, selskabet uvederhæftigt, produktet fup og fidus, netværkere lokker folk, introducerer kun deres familie og venner, ingen tjener penge, kun dem i toppen tjener penge. Siden angribes LifeWave og der henvises til hatersites og worldwidescam, som om de er objektive kilder uanset deres påstande er udokumenterede og usande.

Det er meget nemt: hvis flere hundredetusinde mennesker har samme oplevelser med produkterne som jeg og mine 500 kolleger, og de fleste mennesker vi møder har det samme, så virker det, uanset om David Schmidt er doktor eller bare æresdoktor, og uanset om han er opfinder eller det er hans gamle mor. Når uafhængig termal fotografering før og efter plastre virker væsentlige ændringer af inflammation/betændelse/smerter i løbet af minutter, så lyver udstyret og folk nok heller ikke.

"Sometimes the cigar is just a cigar" - Freud & MVM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:51 | Låst
Mikael christiansen:

Jeg tror på tråd starter historie er sand og der er nogle der misbruger MLM , du mener åbenbart andet , da vi debattere jo tråd starter historie, derved er det ikke dine oplevelser vi debattere 

??????
Stop med at læg ord i min mund, det er da noget vrøvl at du siger at jeg åbenbart ikke mener nogle misbruger det.

TS er vel ringet op af en ven...jeg kan ikke se han har været til møde omkring dette firma...så det er dig der begynder at snakke møder.. Vi snakker fuldstændig forbi hinanden.

TS snakker pyramidespil og svindel. Det har intet med oplevelser at gøre blot hans vurdering af FLP og ACN.

Jeg debattere overhovedet ikke mine oplevelser...
Og jeg siger blot at jeg ikke kan udtale mig om en samtale på telefonen imellem TS og hans ven.
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:19 | Låst
Fashion-Seller:

Fordi disse 4 personer mener, at noget bliver det 21. århundredes forretningsmodel, så er det langt fra sikkert...

Og med til historien høre vel også, at de 3 herre har investeret i firmaet, dvs de skal ik skaffe nye sælgere, men de tjener på det overskud firmaerne skaber... 

Og så har de 4 herre et navn, som ene og alene kan flytte noget. Og det har især to af dem flere gange udnyttet til egen økonomiske fordel på bekostning af nogle andre, som bare fulgte dem...

Så uden at starte en diskussion, så må der kunne fremlægges bedre argumenter, end 3 herre som er kendt som pengemaskiner, og en sidste som en investor der handler med hjertet...

Der er selvfølgelig intet der er sikkert fordi disse 4 udtaler sif, men kigger man f.eks på Kiyosaki, så han han jo udtalt sig om andre ting tidligere som har holdt stik, og fælles for dem alle er vel at de har nogle respektable navne som ikke bare skal bruges til skidt.

Hvilke 3 har investeret i hvad? Og de har vel alle investeret i andre ting også, hvor tit stiller de sig frem på denne måde?

Hvis du mener de 3 eller 4 ville sælge deres egen mormor for profit så kan jeg godt forstå din kommentar, men jeg mener nu ikke de har nogen grund til at stå frem som de gør hvis det ikke var fordi de mente det var en god nok business.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:22 | Låst

Hej MVM,

MVM:
Brian - jeg vil ikke diskutere hvorvidt MLM er pyramidespil, fordi det svarer til vi skal diskutere hvorvidt Jorden er flad. Der er ingen pointe - alle vidende mennesker ved kloden er rund og at MLM ikke er pyramidespil.

Modtaget, men så giver det i min verden ingen mening at lave indlægget. Du har helt ret i at MLM ikke er pyramidespil i juridisk forstand, men når præmissen er at trådstarter har den opfattelse så er det, efter min mening, ikke særligt konstruktivt bare at sige at han har uret og er uvidende - det flytter altså ikke nogen i debatten. Bemærk trådstarter indleder med et spørgsmål og ikke en påstand.

Som nævnt i tidligere debatter, så har jeg ikke noget forhold til MLM, jeg har ganske enkelt ikke sat mig ind i det, men det undrer mig gang på gang at det er så svært at få en konstruktiv debat igang. Det skyldes "begge sider" i debatten, hvor der bliver reageret pr. refleks og fyret de samme pointer af igen og igen.
Derfor undre det mig at der ikke er en større interesse fra MLM folkenes side, for at forklare og holde debatten på sporet, det må være dem der har størst interesse i det.

MVM:
Uvidende personer der hævder det modsatte, vil/kan jeg ikke bruge min tid på mere. Se mine 100 andre indlæg herom på Amino!

Hvis du ikke vil diskutere med uvidende, hvordan vil du så nogensinde gøre dem vidende?

MVM:
Mit indlæg afspejler min holdning om, at vrøvl og usaglige påstande ikke skal stå uimodsagt. Jeg er sikker på at majoriteten af Aminos læsere selv er i stand til at drage deres egne konklusioner.

Her deler vi så helt klart holdning ;-)

God dag til alle
/Brian 

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 08:46 | Låst

Godmorgen Brian

Jeg synes jeg har gjort en fair indsats når det drejer sig om at forklare MLM, og min tid er ikke at blive ved at gentage det samme budskab på Amino. Derfor er jeg ved at skrive en bog istedet, da mit ærinde også er ændre mediernes, politikernes og konventionelle forretningsdrivendes opfattelse af forretningsmodellen.

Bemærk at jeg ikke siger jeg ikke vil debattere, bare ikke det samme igen og igen, og ikke med folk der er uimodtagelige overfor argumenter - hvad skulle formålet dog være?

Giver det mening for dig at diskutere om jorden er flad?

Hav en pragtfuld dag!

MVM

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:06 | Låst

Godmorgen

MVM:
Bemærk at jeg ikke siger jeg ikke vil debattere, bare ikke det samme igen og igen, og ikke med folk der er uimodtagelige overfor argumenter - hvad skulle formålet dog være?

Det er jeg med på, jeg undrede mig bare over hvorfor du lavede indlægget hvis du selv mener det er formålsløst. Men lad nu det ligge og lad trådstarter få sin tråd tilbage.

MVM:
Giver det mening for dig at diskutere om jorden er flad?

Ja, hvis jeg møder folk der tror den er flad, men er oprigtigt interesseret i at høre andre synspunkter.

Tak for dit svar, jeg tror jeg har fanget din holdning :-)

/Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:15 | Låst

Brian Reinhold Jensen:
... men det undrer mig gang på gang at det er så svært at få en konstruktiv debat igang.

Grunden til, at det er stort set umuligt at få en konstruktiv debat igang herinde er - at dem, der har noget imod MLM gerne vil starte diskussionen fra det mest mulige negative udgangspunkt.

Hvis man ønsker en KONSTRUKTIV debat - så er der KUN ÉN MÅDE at gøre det på, og det er at starte fra et neutralt udgangspunkt, hvor man BÅDE kigger på fordele OG ulemper, og så kan man diskutere hver enkelt punkt. 

Udgangspunktet i MLM-debatterne er NÆSTEN altid en af følgende: MLM er pyramidespil, eller: det handler om salg til venner og familie, eller: produkterne er fup.

Som forhandler føler man sig selvfølgelig nødsaget til at komme med argumenter til, hvorfor man mener, at dette er forkert. Derfor kommer disse debatter stort set altid til at handle om "angreb" og "forsvar" - og det kan aldrig føre noget konstruktivt med sig.

Lige meget hvilket emne eller hvilken branche man ønsker at debattere - så kan det ALDRIG blive en konstruktiv debat, når udgangspunktet er forudindtaget - og starter med det mest negative eksempel.

Hvis nogen kommer ned til SEAT-forhandleren og siger: alle SEAT-biler stinker, og det gør forhandlerne også - så er det jo ligemeget hvor mange saglige argumenter forhandleren disker op med - så vil det lyde som et forsvar, og den "debat" er dødsdømt på forhånd.

Havde personen i stedet spurgt: hvordan er kvaliteten på en SEAT? - og: hvordan er forhandlernes serviceniveau? - så havde det været en HELT anden samtale/debat.

Get it? Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:09 | Låst

Martin Slot:
Mikael christiansen:

Jeg tror på tråd starter historie er sand og der er nogle der misbruger MLM , du mener åbenbart andet , da vi debattere jo tråd starter historie, derved er det ikke dine oplevelser vi debattere 

??????
Stop med at læg ord i min mund, det er da noget vrøvl at du siger at jeg åbenbart ikke mener nogle misbruger det.

TS er vel ringet op af en ven...jeg kan ikke se han har været til møde omkring dette firma...så det er dig der begynder at snakke møder.. Vi snakker fuldstændig forbi hinanden.

TS snakker pyramidespil og svindel. Det har intet med oplevelser at gøre blot hans vurdering af FLP og ACN.

Jeg debattere overhovedet ikke mine oplevelser...
Og jeg siger blot at jeg ikke kan udtale mig om en samtale på telefonen imellem TS og hans ven.

korrekt han skriver hans vens oplevelser men jeg tror på han gengiver historien korrekt, hans vurderinger er på hans vens oplevelser 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:18 | Låst

MVM:

Hej Michael, der er ikke ét ord i dit citat af mig, der omhandler hvordan jeg netværker, så jeg forstår ikke din kommentar?!

Trådstarter er helt sterotyp: MLM er pyramidespil, deltagerne er hjernevaskede, selskabet uvederhæftigt, produktet fup og fidus, netværkere lokker folk, introducerer kun deres familie og venner, ingen tjener penge, kun dem i toppen tjener penge. Siden angribes LifeWave og der henvises til hatersites og worldwidescam, som om de er objektive kilder uanset deres påstande er udokumenterede og usande.

Det er meget nemt: hvis flere hundredetusinde mennesker har samme oplevelser med produkterne som jeg og mine 500 kolleger, og de fleste mennesker vi møder har det samme, så virker det, uanset om David Schmidt er doktor eller bare æresdoktor, og uanset om han er opfinder eller det er hans gamle mor. Når uafhængig termal fotografering før og efter plastre virker væsentlige ændringer af inflammation/betændelse/smerter i løbet af minutter, så lyver udstyret og folk nok heller ikke.

"Sometimes the cigar is just a cigar" - Freud & MVM

jeg tror på historien er sand og der findes MLM møder og folk i jeres branchen der ikke helt forstår systemet og misbruger det  han genfortæller  hvordan han har oplevet hans vens oplevelser , nu er den anden part ikke tråden men lad være tro noget man skal normalt tro at alle ikke gør det korrekt sådan er det ikke brancher

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:28 | Låst

Tillykke med de flotte resultat MVM - det er godt gået!

5 stjerne herfra! StarStarStarStarStar     

Jeg synes efterhånden at Network Marketing har været vendt og drejet så meget her i Amino at det efterhånden er upassende at så mange forventer udredninger og svar på de samme spørgsmål der har været stillet og besvaret så mange gange.

Det undre mig endvidere at moderatore deltager i disse tråde på lige fod med spørgsmålsstiller – også uden at have anvendt søgefunktionen for derved at se om der findes svar på det spørgsmål der er stillet i tråden.

Husker Viceværten Martin Thorborg var ude med dette og opfordrede folk til at søge før de spørger!!

Det ville derfor være på sin plads om moderator måske så lidt mere efter denne del og derved kunne oplyse derom.  
Men det er ok at læse om de dårlige oplevelser, men sandelig også værdifuldt at læse om de der har positive og gode oplevelser.

Det er jo på den baggrund Iværksætteri har sit udspring – og Iværksætter med Network Marketing er også en realitet.

Trådstarter har haft en dårlig oplevelse eller har ikke forstået hændelsen – men trådstarter har så nu en lang række svar og forklaringer.

Det nytter jo ikke at man vedbliver anvendelse af 80-er retorikken som de af os der er gamle nok kender til.

Nogen kan lide det andre ikke og hvad så – Videre til det næste !    Skype-Wink

Mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 7 ud af 8 (80 indlæg)