Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Titel - hvad kalder i jer?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger som regel titlen "indehaver" og nogle gange "salgsansvarlig". Titlerne kan let blive for højtflyvende, som Jesper nævner og dermed give et utroværdigt indtryk.

Tillad mig at citere fra filmen "Blå mænd": - Account Manager, skal vi ikke bare kalde det hvad det er - kørende sælger?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser som udgangspunkt titler som en hjælp til at forklare en jobfunktion eller til at finde frem til en person skulle man ringe og ende en andet sted i en organisation. Det er for mig en klargørende information omkring personens evner og jobfunktion i en virksomhed.

Jeg tilslutter mig de, der synes det virker useriøst med for prangende titler til små virksomheder da jeg som udgangspunkt gerne vil vide hvad slags opgaver personen løser.

Derfor synes jeg heller ikke om titler som "medejer" eller "direktør" for mindre virksomheder, da det næppe er fyldestgørende for denne persons jobfunktion. I mindre virksomheder kan man jo også opleve en direktør der tager telefonen eller hjælper med regnskabet/pr/lager eller lign. Jeg synes man med success kan lege med titlerne til også at beskrive ens rolle i firmaet. Dvs "Ildsjæl" eller "Iværksætter med stort I" sagtens kan give mig nok information fordi jeg skal nok finde den person i en lille virksomhed.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. account manager - så er det i ordets rette betydning en person med ansvar for en række kunder - dvs. en kundeplejende funktion. Det har ikke noget at gøre med, hvorvidt man kører ud til kunder osv :)

En (opsøgende) sælger er så en Sales Executive eller Sales Representative.

 

Ordene er dog i Danmark ofte lidt misbrugt, alle skal jo helst hedde manager.

Fra Farum
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kaldte mig i mange år for bestyrer eller redaktør når jeg skulle underskirve en tittel i forbindelse med min hjemmeside Min-mave.dk

Men nu er jeg begyndt at kalde mig for - Stifter af Min-mave.dk" eller Ejer af Min-mave.dk

Der er mange muligheder, alle passer faktisk meget godt på det jeg er i forhold til siden, men som tingene er for tiden holder jeg fast i titlen

Stifter af Min-mave.dk Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg ejer virksomheden og websiden, så kalder mig vist bare "Ejer"

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

CEO eller chairwoman of the board Big Smileer hvad jeg kalder mig

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Gør som mange andre herinde. De kalder sig ekspert.

Jeg hader, når folk gør det. Wink

”Hvor der er få fakta, er der mange eksperter.” Donald R. Gannon.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Direktør, Administrerende Direktør, CEO m.m., skal man passe på med at bruge ved for små virksomheder. Det kommer meget hurtigt til at virke som om at man "puster sig op".

Jeg synes den er lidt jantelovsagtig den udtalelse. Der er mange situationer hvor det kan være nødvendigt og et krav at have en titel af den slags uden at det er stort firma. Hvis man er adm. direktør, så er det jo det man er uanset om aps'et kun er med 4 ansatte.


Jesper Norbøll:

Men det er jo forskelligt fra branche til branche. Nogle brancher kører meget i engelske prangende titler - som f.eks. i IT-branchen. Jeg kan som eksempel bare se på titlerne på nogle af de visitkort vi trykker netop for virksomheder i IT-branhen. Nogle er "bare"  "Consultant", men hos andre er det så stukket helt af, så de har både "Junior Consultant", "Senior Consultant", "Specialist Consultant" m.fl.

Der er ikke tale om prangende titler. Der er tale om forskellige niveauer af enten ekspertise eller avancement. Altså har det ikke en skid at gøre med prangende titler. Det er vist kun i dine øjne at det virker prangende.

Mange af disse titler anvendes bla. i store konsulenthuse med flere tusinde ansatte over hele verden. Det er vigtigt at kunne inddele konsulenter dels efter evner, ekspertviden og ansvarsgrad i hierakiet. ydermere er  det utroligt vigtigt at kunne sende de rigtige konsulenter afsted til kunderne. Det duer ikke at en kunde betaler 3K i timen for en "konsulent". Men sender man en senior consultant vil der alt andet lige være en større sikkerhed for at det er en med stor erfaring og viden.

Jesper Norbøll:

En af de titler som jeg godt kan finde lidt sjove er sådan en titel som "Account Manager". I 9 ud af 10 tilfælde er det, det som vi normale dødelige danskere ville kalde en sælger. Der er så grader af dette så som "Account Manager Assistent" - Salgsassistent? - "Senior Account Manager" - Det må så være ham som slipper for at være kørende sælger...? "Senior Division Account Manager" - den har jeg så ikke helt luret endnu... "Key Account Manager" og jeg kunne blive ved.

/Jesper  

Igen her går det galt. En sælger og en Account Manager er ikke det samme. En sælger der sælger dig en hårtørrer i elgiganten er vist ikke helt på niveau med den account manager der sælger en olieborekontrakt i bolivia til 160 mill?

En account manager assistent er en der assisterer account managereren, det er ikke det samme som en salgsassistent. En salgsassistent er typisk en person i et supermarked eller førnævnte ansatte fra elgiganten. En assistent til account manager er mere at betagne som en salgssekretær med kunde ansvar. Senior og senior divsion account manager er titler der igen beskriver avancement. I store huse er der behov for at have mange typer funktioner i salgsafdelingen. Key account manager er den der sidder med en nøje udvlagt gruppe af virksomhedens bedste kunder. Så den skal man ikke kimse af..

 

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ingen titel på mit visitkort.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

  Weltström,

Det ser ud til at du mener at jeg er galt på den i det hele taget.

Jeg vil godt give dig ret i at titlerne passer fint til kæmpe store internationale virksomheder. Men til en lille virksomhed med 4 ansatte som udelukkende opererer i danmark med små og mellemstore kunder, så virker titlerne altså lige en tand i overkanten.

Og der er altså mange stedet hvor man har helt har styr på hvad de forskellige engelske titler helt konkret er forbundet med, og derfor blot bruger dem i flæng. Jeg kan komme i tanke om bl.a. en hel del konsulenthuse hvor "Senior", "Expert" titlerne bliver brugt på kryds og tværs og i visse tilfælde blot deles ud som et ekstra klap på skulderen i stedet for en lønstigning.

/Jesper

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)