Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S: Løn på 2,5 millioner om året er passende ...

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske egentligt lidt dumt, men finansiel virksomhed? Det er jo staten der yder SU-lån, det vil jeg personligt kalde finansiel virksomhed...

Jeg synes også at statslån kunne være en god ide, lige som en slags SU lån. Jeg ser intet galt i det, det er jo en investering i fremtiden staten gør, ved at lade nye virksomheder få et godt fundament for vækst.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:15

Michelle:

Jeg synes også at statslån kunne være en god ide, lige som en slags SU lån. Jeg ser intet galt i det, det er jo en investering i fremtiden staten gør, ved at lade nye virksomheder få et godt fundament for vækst.

Ja, det kunne lyde meget fornuftigt, men at skulle til at etablere et nyt organ på linie med SU-styrelsen vil kræve etablering i lokaler, ansættelser, træning af personale, mv. for ikke at tale om hele den lovmæssige del, udvikling af procedurer, dokumenter, arbejdsrutiner, mv. Der skulle sandsynligvis skrives en helt ny lov, som var målrettet netop disse statslån.

Alt ovenstående ville kræve så lang tid at få på benene, at vi først ville kunne se resultatet i løbet af mindst 2 år ud i fremtiden. Derudover ville etableringen af hele dette setup kræve et betydeligt antal millioner.

Når det nu er noget vi kun har brug for lige her og nu, men er unødvendigt om 2 år (lad os sige, at finanskrisen varer 2 år mere), så vil det være en helt forkert strategi at gå i gang med at etablere disse specielle statslån.

Ved at skyde pengene i bankerne, så udnytter man den eksisterende struktur, mindsker omkostningerne til administration og får en effekt på en meget kort tidshorisont.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 18:09

steffenhvid:
Det kan man ved at stemme blank, det viser netop at man er utilfreds med det udvalg der er. Det viser at der ikke et parti der er hver at stemme på, hvis alle dem der undlod at stemme rejste sig og stemte blankt i stedet så tror jeg nok det kunne skabe kaos

Jeg tør næsten vædde på at ingen her ved hvor mange procent der stemte blankt ved sidste valg.

Man kan naturligvis Google resultatet men faktum er, at en blank stemme er en spildt stemme. Den gør ingen forskel i forhold til en sofastemme men man kan naturligvis hævde overfor sig selv at men ikke er helt ligeglad.

I demokratiet gælder at du kan vælge mellem dem der stiller op. Du kan ikke bestemme de muligheder der er at væle mellem men du kan jo selv opstille.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:33

> Der er desværre ingen anden mulighed end at benytte bankerne

Det er altså ikke korrekt. Det eneste som Folketinget ikke kan er, at vedtage love der strider mod Grundloven eller internationale konventioner vi har tilsluttet os (omen begge dele faktisk HAR fundet sted)

Hvor i Grundloven eller de internationale konventioner er det at du mener der står, at staten ikke måde drive bankvirksomhed?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:53

Mikkel deMib Svendsen:

Hvor i Grundloven eller de internationale konventioner er det at du mener der står, at staten ikke måde drive bankvirksomhed?

I nærværende sag er det fuldstændigt ligegyldigt, da regeringen ikke kan nå at etablere en statslig bank i rette tid til at borgerne og virksomhederne kan nå at få den fornødne hjælp.

Så reelt set, er der ikke andre muligheder end at bruge bankerne, selvom der måske lovmæssigt er.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:29

Hvis du virkelig mener, at samfundet ikke kan leve uden bankerne, og at de ikke kan leve uden vores miliarder, så må vi jo nationalisere dem.

Jeg kan virkelig ikke tage det alvorligt, at bankfolk mener der kun er en løsning - og det er give deres talentløse ledere pengene. Naturligvis mener de det, men heldigvis er det ikke dem der bestemmer over samfundets penge. Og der er heldigvis en del politikere der ikke rådt æder bankernes bullshit.

I virkelighedens verden er der ALTID mange løsninger på et problem. Det er simpelt hen ikke sandt når nogle siger der kun er en løsning.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:49

DeMib, du er røget af sporet. Big Smile

> Hvis du virkelig mener, at samfundet ikke kan leve uden bankerne, og at de ikke kan leve uden vores miliarder, så må vi jo nationalisere dem.

Her blander du begge vores holdninger sammen og du tilføjer en ny holdning til debatten.

> Jeg kan virkelig ikke tage det alvorligt, at bankfolk mener der kun er en løsning - og det er give deres talentløse ledere pengene. Naturligvis mener de det, men heldigvis er det ikke dem der bestemmer over samfundets penge. Og der er heldigvis en del politikere der ikke rådt æder bankernes bullshit.

Hvem taler du til? Hvor ser du bankfolk henne i denne kommunikation?

> I virkelighedens verden er der ALTID mange løsninger på et problem. Det er simpelt hen ikke sandt når nogle siger der kun er en løsning.

Ja, du har ret i at man kan løse et problem på mange måder, men hvis du skal vælge den løsning, som er bedst i en given situation, så er der oftest kun én korrekt løsning. Men lad mig endelig høre om de muligheder jeg ikke kan se. Jeg elsker at blive udfordret af intelligente mennesker.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:54

Jeg forstår ikke helt - hvis du synes det er sådan en god forretning at investere i bankerne, hvorfor gør du det så ikke bare selv? Det står dig jo frit for - de fleste bankers aktier handles offentligt.

Det her er da for alvor et område, hvor det ville være rimeligt med fuld brugerbetaling - lad dem der mener bankpakke 2 er så god en ide selv betale. Børsen åbner igen i morgen tidlig, så kan de der mener at bankerne skal have en masse bare indbetale - og så kan vi andre der ikke vil blive fri.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:11

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg forstår ikke helt - hvis du synes det er sådan en god forretning at investere i bankerne, hvorfor gør du det så ikke bare selv? Det står dig jo frit for - de fleste bankers aktier handles offentligt.

Det er jo en helt anden sag.... Men investering i danske bankaktier vil være en super god idé. Kurserne må forventes at stige, op til og efter at bankpakken vedtages. Hvis du har fri kapital, så vil jeg anbefale dig at købe aktier i de store banker i C20-indekset. Jeg forventer at tjene op til 15-30% af min investering. Danske Bank er rent regnskabsmæssigt det bedste køb.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:16

Jamen så mangler du bare at overbevise nogle flere danskere om det, så kan vi blive fri for den bankpakke - og jeg kan blive fri for at støtte bankerne.

Og så er vi tilbage ved den løsning jeg hele tiden har peget på: Lad markedskræfterne ordne det. Hvis investeringen virkelig er så god og sikker som du siger må det jo være en smal sag at få folk til frivilligt at lave investeringen - frem for at tvangsindlægge os andre til det

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)