> Løn diskussionen er næsten for latterligt til, at jeg gider at gå ind i den
Jamen, det er altså ikke desto mindre den diskussion jeg har startet i denne tråd. Hvis ikke gider gå ind i den står det dig frit for at starte en anden.
Bankerne har i de sidste 7-8 år vist, at det altdominerende fundament for deres virke er en helt ekstrem grad af grådighed. Og det er denne grådighed der har ført til, at de er havnet hvor de er. Hvis vi som samfund skal gå ind og redde dem - i stedet for at opbygge et andet og bedre system, så er det da helt klart at vi bliver nødt til at vride armen om på dem, og tvinge dem til at opføre sig mere anstændigt og mindre grådigt. Er der så nogle bankdirektører, som ikke kan leve med det, så kan vi sagtens leve uden dem.
Bankerne har være ekstremt dårlige til at vurdere risiko, og de har i de senere år i langt højere grad lånt penge ud til høj-gearede investeringer, og sindssyge ejendomsprojekter, der satsede på at ejendomsmarkedet ville fortsætte en uforandret vækst - frem for sunde iværksætterprojekter. Gode iværksættere har altid haft svært ved at låne penge i banken. Bankerne tror mere på fantaster i Amarni jakkesæt, en solide iværksættere med sunde ideer. Og det vil en bankpakke ikke ændre på!
Jeg vil anbefale alle iværksættere, at gøre det samme som jeg og mange andre har gjort i årevis: Droppe at tage kreditter i bankerne! Man kan sagtens banke en fed virksomhed op helt uden at skulle ligge på knæ for en bankamatør, der tror han ved alt om virksomheder, fordi han har sidet et par år på en handelsskole.
De 100 milliarder kunne bruges LANGT bedre end at give dem til bankerne.