Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trist meddelelse

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa aminoer

Jeg har de sidste par dage snakket med nogle banker/sparekasser, som har set min forretningsplan og budget (begge dele havde man stor ros til)og fortalt om mine private økonomiske, så siger man på enmeget venlig måde, at de først (som jo kotumen er) skal se mine forskellige private økonomiske arrangementer(som jeg jo har beskrevet lidt i en anden tråd), men i løbet af snakken kan jeg godt mærke og læse mellem linierne, at man ikke er interesserede.

Dette kan jeg jo på ingen måde laste dem for - thats life.

Så jeg kan med andre ord ikke komme i gang med mit firma på deltidsbasis og må derfor lægge mit ønske om firmastart på hylden..

Og dermed vil jeg gerne sige, at det arrangement med Sydjydsk Alliance - netværk ser jeg mig nødsaget til at trække mig fra. Jeg vil ønske jer god vind i dette netværk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:07
Jeg ville ikke give op endnu, hvis jeg var dig. Dels lyder det somom der stadig er flere banker du kune snakke med, og dels kunne det også være at du kunne finde en privat investor. Såvidt jeg forstod var det "kun" 400.000 kroner du mener du skal bruge - det er ikke mere end at en mindre/privat investor kunne være med. Du skal dog nok regne med at en sådan invester vil have halvdelen af selskabet, men så er du igang - ovenikøbet med en partner der (formentlug) er lidt stærkere økonomisk. Hvis du på denne måde kan få banket dette op og blive en succes, så kan du bruge denne succes til at bygge andre nye projekter op.

Jeg ved selv hvor umulige banker kan være - jeg kæmper p.t. lidt med en husfinansiering, men min erfaring med finansiering er, at såfremt den er realistisk så skal der nok ende med at være nogle der hopper på den hvis man bliver ved. Det er bare forbandet deprimerende undervejs at få alle de nej''er.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hej Mikkel

Tak for de opmuntrende ord..faktisk er det kun 100.000,00kr, det drejer sig om.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:56
Nej, nej, nej! Du må ikke give op fordi du mangler 100K!!!

Kan du ikke få andre til at kautionere for dig, eller evt. låne dig pengene (du skal nok holde dig fra motorcyklister med reklamer på lædervesten).

Er der ikke poster i dit budget hvor du kan spare i første omgang? Mange IT iværksættere tror ikke at de kan starte op uden at få nyt IT grej, selvom de i forvejen har noget der virker. Hvis du kan trække nogle omkostninger kan du måske starte op for mindre. Hvad vil du igang med?

Hvis du virkelig ikke kan finde andre udveje, og stadig tror 100% på dit projekt, så kan en sidste udvej være at tage et forbrugslån i eks. Citibank (www.citibank.dk) eller lignende. Deres rente er 7-8% hvilket er langt fra de 20-30% man ser på de kviklån forskellige butikker tilbyder. Det forudsætter blot at du har en indkomst på 200K om året. Kan du klare det? Du skriver jo at du vil starte op deltids, så jeg går ud fra at du får løn et andet sted.

Hold fast i drømmen!

mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hej Carsten

Har du en msnid eller skypeid,så vi kan chatte lidt?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:05
Jeg har en MSN, som er carstenjacobsen(a)hotmail.com

mvh Carsten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:54
Hej Kim

Hvis du er indstillet på at lægge din virksomhed i et mål-2 område, er der muligvis mulighed for at få EU-tilskud - afhængig af, hvad det er du vil lave.

Hvis du er ligeglad med firmaadressen, kan du sende et kort resumé af virksomhedsplanen til mig - ingen detaljer tak - så skal jeg komme med en vurdering af dine muligheder.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:07
Hej Kim

Det kan ikke passe, hvor har du været?

Jeg har en ven der har kassekredit på 120 - 130.000 kr som privat person, studerende, bare til forbrug. Hvis du samtidig har et arbejde kan jeg ikk se hvorfor du ikke skulle kunne få det lån.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hej Hans

Har lige smidt en pm og mail til dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13