Hejsa aminoer Jeg har de sidste par dage snakket med nogle banker/sparekasser, som har set min forretningsplan og budget (begge dele havde man stor ros til)og fortalt om mine private økonomiske, så siger man på enmeget venlig måde, at de først (som jo kotumen er) skal se mine forskellige private økonomiske arrangementer(som jeg jo har beskrevet lidt i en anden tråd), men i løbet af snakken kan jeg godt mærke og læse mellem linierne, at man ikke er interesserede. Dette kan jeg jo på ingen måde laste dem for - thats life. Så jeg kan med andre ord ikke komme i gang med mit firma på deltidsbasis og må derfor lægge mit ønske om firmastart på hylden.. Og dermed vil jeg gerne sige, at det arrangement med Sydjydsk Alliance - netværk ser jeg mig nødsaget til at trække mig fra. Jeg vil ønske jer god vind i dette netværk. |
Jeg ville ikke give op endnu, hvis jeg var dig. Dels lyder det somom der stadig er flere banker du kune snakke med, og dels kunne det også være at du kunne finde en privat investor. Såvidt jeg forstod var det "kun" 400.000 kroner du mener du skal bruge - det er ikke mere end at en mindre/privat investor kunne være med. Du skal dog nok regne med at en sådan invester vil have halvdelen af selskabet, men så er du igang - ovenikøbet med en partner der (formentlug) er lidt stærkere økonomisk. Hvis du på denne måde kan få banket dette op og blive en succes, så kan du bruge denne succes til at bygge andre nye projekter op.
Jeg ved selv hvor umulige banker kan være - jeg kæmper p.t. lidt med en husfinansiering, men min erfaring med finansiering er, at såfremt den er realistisk så skal der nok ende med at være nogle der hopper på den hvis man bliver ved. Det er bare forbandet deprimerende undervejs at få alle de nej''er.