Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trist meddelelse

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Puha jeg få nærmest tik, når folk vil lave kreditkort lån (USA fiduser), husk nu at vi kun høre dem det er gået godt for, og ikke alle dem som mister alt, men det er jo naturligvis en afgørelse man selv tager.

Bankerne herhjemme vil da godt finansere, det kræver bare et gennemarbejdet grundlag, og har man ikke været god til at sælge sig selv, så kan man jo sælge ideen til en revisor eller andre som kan hjælpe en med at sælge ideen.

Man skal bare tænke sig godt om hvis man vælger at tage en kreditkort lån, og et andet lån til at betale første lån af med........

Mange hilsner

Jennifer Jensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hejsa

Jeg må da indrømme, at tanken er har strejfet mig, men når alt kommer til alt, så gør jeg det heller ikke, for det er enorme høje renter, der skal betales, og DET vil jeg i hvert fald ikke..

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:53
Dato: 7/15/2006 11:27:24 AM Forfatter: Jennifer Jensen
Bankerne herhjemme vil da godt finansere, det kræver bare et gennemarbejdet grundlag, og har man ikke været god til at sælge sig selv, så kan man jo sælge ideen til en revisor eller andre som kan hjælpe en med at sælge ideen

Lad mig gætte: Du har ikke for nylig forsøgt at få et projekt finansieret med over 500.000 kr. ?

Jeg har i snart et år kæmpet med finansieringen af et nyt projekt, og selvom bankerne har rost mit projekt, min forretningsplan, markedet etc. til skyerne, så har jeg altid fået et nej. Selvom jeg har kunnet stille med en investor som ville gå et stykke af vejen, og jeg har fundet partnere der kunne hjælpe projektet igang, så er det nej, nej og atter nej.

Jeg har snart ikke tal på hvor mange banker jeg har spurgt, men heldigvis ser det ud til at jeg nu endelig har fundet en bank som vil hjælpe med finansieringen, men jeg har virkelig skulle tro på projektet for at nå dertil. Mange havde sikkert kastet håndklædet i ringen efter de første 8-10 afslag.

Med til historien følger endda, at jeg gennem de sidste tre år har drevet virksomhed med kontinuerlig vækst, og ikke én gang i de tre år har firmakontoen stået i minus. Men det tæller åbenbart ikke når bankerne vurderer mig og mine evner som iværksætter.

Så når én siger at det da slet ikke er så svært at få bankerne med, man skal bare gøre sit forarbejde godt, og være god til at sælge sig selv, så stiller jeg spørgsmålstegn med personens erfaring med at hive større beløb ud af bankerne til opstart af virksomhed.

Bankerne har alt for travlt med at finansiere samtalekøkken, biler, og forbrugslån til de "sikre" kunder - lønmodtagere med fast ejendom. Så med mindre boligboblen brister totalt, skal vi iværksættere nok ikke forvente at blive inviteret i audiens hos bankerne.

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:37
Tillykke med finansieringen, Carsten... Glæder mig til at se hvad det udarter sig til...

Nej, det er ikke altid at banker er med på idéer, men der er mange eksempler på hvor langt man kan strække den. Carsten og Lars Larsen er nogle gode eksempler... Man stopper IKKE efter 8-10 afslag! Man stopper, når man har nået målet. Der er 100-vis af banker, pengeinstitutter, finansieringsselskaber, osv.

Der er muligheder der ER drøftet herinde... Da vi startede ReFocus var vi dyyybt i gæld og kunne derfor ikke få finansieret et "mindre" lån, af typen Kim efterlyser... Det endte med, at vi fik os nogle kreditkort rundt omkring, for at få iværksat vores plan... Men det kræver VIRKELIG, at man tror på idéen og har fået den gennemgået med en eventuel revisor. Det er høj-risikabelt! Men et lykkedes og vi har ikke økonomiske problemer den dag i dag (tværtimod )

Så til alle der tror på deres idé. Gør som Carsten; bliv ved og ved og ved og ved...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hej Carsten!

Tillykke med det!

I vort firma har vi i en del situationer været med til at forhandle finansiering, især for iværksættere.

Der har været gjort et hårdt benarbejde, gennemarbejdede forretningsplaner, budgetter mv., men bankerne

har gennemgående været særdeles skeptiske overfor iværksættere, selvom man har været god til at sælge sig selv.

Det har især været de store banker, der har vendt tommelfingeren nedad, men også de mindre banker har ikke

været særlig villige til at finansiere nye ideer.

Vi har en del virksomheder indenfor højteknologi, hvor det nærmest har været umuligt at få en dansk bank til at

finansiere udvidelser mv.

Dog har vi via nogle udenlandske forbindelser kunnet strikke en finansiering sammen, men ikke optimal.

Det er bestemt ikke nemt at være iværksætter i Danmark, og slet ikke, når bankerne ikke vil tage en risiko.

For et stykke tid siden havde vi en grusgrav, der skulle have refinansieret i forbindelse med et generationsskifte.

Der var ingen banker mv., der ville være med, selvom butikken var skruet fornuftigt sammen. Heller ikke i udlandet

ville man være med. Eneste mulighed blev refinansiering via det "grå lånemarked", som bestemt kunne have været gjort

bedre. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hej Carsten

Du har helt ret, det har jeg ikke. Tusind tak for din opbakning - jeg arbejder også stille og roligt videre..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hej Peter

Ja,det er ærgerligt, at banker/sparekasser er så skeptisk indstillede overfor iværksættere - det er ikke altid til at forstå, men jeg knokler videre..tak for ordene.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hej Marcel

Til dig skal selvfølgelig også lyde en stor tak..vi chattes ved i næste uge..

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 15:19
Hej Carsten, det vil jeg godt give dig delvis ret i, at de der forbrugslån er nok det de helst vil leve af, da de kan se at der kommer fast indtægt ud af det.

Jeg har lige hivet et lån hjem på 5. mill. for en virksomhed, det trak godt nok også tænder, og vi måtte være enorm kreativ, uden dog at det var ulovlige, men efter 1/2 år lykkeds det, og det var en virksomhed som for 1/2 år siden måtte fyre 5 mand, og havde mistet sin egenkapital, jo det kan lade sig gøre, men som sagt det er ikke altid nemt.

Bankerne vil gerne have sikkerhed for at de ikke mister pengene, og det er derfor at jeg foreslå, at man lader en eller andet revisor se på tingene, da det tit taler samme sprog som bankerne, og kan fortælle dem hvordan de kan sikkre sig deres penge, det er bare et foreslag udfra det jeg syntes har virket.

Mange hilsner

Jennifer Jensen

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 17:23
Som iværksætter ( og jeg forstår på Kims første indlæg, at det er det han er - og der problemstillingen ligger) er det mere end svært at få overbevist en bank om, at de bør tro på vore idéer - og tage risikoen
Om man så stiller op med gennemarbejdede budgetter og udførlige handlingsplaner...er svaret næsten altid et blankt NEJ!

Jeg har tit og ofte undret mig over - hvorfor man som ny iværksætter ikke levnes mange chancer?

Hvis vi skal have gang i dansk erhvervsliv...skal vi vel også have nogle virksomheder i gang - og i vækst?

Eller er det mig, der er dum, når jeg mener, at vi ikke kan blive ved at "leve på" de eksisterende?

Sorry...der gik lige politik i mig ;)  (det plejer jeg nu ellers at holde mig fra - men det irriterer mig, at bankerne er SÅ 4-kantede)!

Men jeg har jo set en del iværksættere...måtte lukke kassen for deres planer...om de så stod med nok så lovende et produkt/ydelse...havde indsamlet alle de nødvendige tal for at være grundigt forberedt - før man mødte op i banken

Jeg har set nogle kunne stille tilbørlig sikkerhed...men alligevel få NEJ

Hvad skal der til...for at få bankerne til at tage den risiko...det er at satse før man kan vinde?

Har jeg misforstået noget - eller er det ikke det bankerne lever af...To Take a Risk???

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)