Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor får man ofte ikke det man har bestilt/betalt for?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen leverer IKKE varen

Efter ovenstående tog jeg kontakt til Mikke. telefonisk.

Mikkel tilbød en gennemgang af hjemmesiden for kr. 995 - bare et par timer sagde han. Jeg tænkte at det var et godt juletilbud, og en rigtigt god pris, som der står ovenover.

Jeg bekræftede aftalen via Mikkels mailform på http://www.mc-solutions.dk/

Mikkel ringede dagen efter og sagde at han måske havde sagt forkert - det ville nu koste 9995 + moms.

Med det samme sagde jeg nej tak, og bad ham glemme hvad vi havde snakket om.

Mikkel spurgte hvad jeg ville være villig til at betale, og jeg gentog de 995, som vi allerede havde aftalt.

Mikkel sagde okay, men sendte så en faktura på 2 timer af 1000 + moms.

Jeg skrev og sagde igen at det ikke var hvad vi havde aftalt, og bad ham om enten at sende mig en kreditnota, eller glemme hele sagen.

Igen ændrede Mikkel mening, og sendte så en kreditnota, samt en ny faktura på kr. 995 + moms.

Jeg betalte fakturaen med det samme, og her 4 dage senere, har jeg ikke fået den "initielle analyse" som Mikkel solgte mig.

Jeg har kontaktet Mikkel for at give mig analysen, men nu mener Mikkel at jeg skal betale for 4 timer af hans tid, som han har brugt på at tale og skrive med mig.

Mikkel vil ikke udlevere yderligere uden at jeg betaler mere.

Som jeg ser det er der tale om pengeafpresning og dårlig forretningsmoral af Mikkel Mikjær Christens fra http://www.mc-solutions.dk/

Hvad gør man i sådan en situation. Skal jeg gå til advokat? Det koster jo en masse ekstra, og jeg ender måske med ikke at få noget ud af det. Er der nogen der har et løsningsforslag?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26

Ejvind:

Mikkel tilbød en gennemgang af hjemmesiden for kr. 995 - bare et par timer sagde han. Jeg tænkte at det var et godt juletilbud, og en rigtigt god pris, som der står ovenover.

Jeg bekræftede aftalen via Mikkels mailform på http://www.mc-solutions.dk/

Mikkel ringede dagen efter og sagde at han måske havde sagt forkert - det ville nu koste 9995 + moms.

Med det samme sagde jeg nej tak, og bad ham glemme hvad vi havde snakket om.

Mikkel spurgte hvad jeg ville være villig til at betale, og jeg gentog de 995, som vi allerede havde aftalt.

Mikkel sagde okay, men sendte så en faktura på 2 timer af 1000 + moms.

Jeg skrev og sagde igen at det ikke var hvad vi havde aftalt, og bad ham om enten at sende mig en kreditnota, eller glemme hele sagen.

Igen ændrede Mikkel mening, og sendte så en kreditnota, samt en ny faktura på kr. 995 + moms.

Jeg betalte fakturaen med det samme, og her 4 dage senere, har jeg ikke fået den "initielle analyse" som Mikkel solgte mig.

Jeg har kontaktet Mikkel for at give mig analysen, men nu mener Mikkel at jeg skal betale for 4 timer af hans tid, som han har brugt på at tale og skrive med mig.

Mikkel vil ikke udlevere yderligere uden at jeg betaler mere.

Som jeg ser det er der tale om pengeafpresning og dårlig forretningsmoral af Mikkel Mikjær Christens fra http://www.mc-solutions.dk/

Hvad gør man i sådan en situation. Skal jeg gå til advokat? Det koster jo en masse ekstra, og jeg ender måske med ikke at få noget ud af det. Er der nogen der har et løsningsforslag?

Det lyder ikke positivt. Jeg vil anbefale dig at du sender et brev anbefalet hvor du beskrive sagsforløbet og gør krav på din vare og vedlægger eventuelle beviser på jeres kommunikation. Hvis han ikke reagere på det, inden for et par uger er min bedste anbefaling at få en advokat til at rådgive dig.

Denne sag hvad end det er pengeapresning eller ej, er ikke positivt iforhold til jeres aftale. Efter min mening burde han som et minimum tilbyde at annulere aftalen.

Håber du finder en god løsning.. :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Simon

Nu inviterer du selv til at tage den her ud i det offentlige så håber jeg du kan stå ved hvad du siger.

Det korte forløb:

1. Ejvind Skriver her, jeg skriver til Ejvin
  2. Jeg ringer Ejvin op mens jeg er på vej til Jylland, vi taler sammen i telefonen i 2 timer. Jeg giver masse gratis råd og vejledning. Ejvin bestiller en "Online Precense Analysis" til vores tilbudspris på 9.995,- Ejvin hører så forkert i telefonen og tror jeg siger 995,- På trods af at jeg i samme samtale fortæller ham at der er omkring 20-30 timers arbejde i at udføre og rapportere på sådan en analyse.
  3. Ejvin sender en mail med ordrebekræftigelsen hvis han skriver at han accepterer at betale "995".
  4. Jeg skriver straks tilbage og fortælle ham at prisen er, som jeg sagde i telefonen, "9.995".
  5. Jeg får et surt svar tilbage hvor han skriver at han ikke vil have rapporten og ikke vil betale så meget.
  6. Da jeg allerede har brugt 2 timer, udover de 2 i bilen, foreslår jeg at lave en hurtig gennemgang af siden og komme med nogle konkrete forslag til forbedringeristedet, det vil tage 2 timer at lave. Så er vi altså oppe på 4 timer ialt. Det siger han ja til. Denne samtale foregår på SMS, og Ejvin godkender.
  7. Jeg kigger siden igennem og får nedskriblet nogle noter om siden og kommer med et par forslag, og så sender jeg en regning på 2x1000kr + moms for 2timers "Initiel analyse" som jeg så fint kalder det.
  8. Så får jeg en kæmpe skideballe igen, for Ejvin mener stadigvæk kun at vi har aftalt 995 for det hele.
  9. Her falder tråden helt af for mig, og jeg forklarer Ejvin at han har betilt en ydelse og levering er gået igang og han kan ikke annulere ordren, fortæller ham at jeg kan dokumentere hele forløbet og at den vil gå klokkeklart igennem ved en domstol, men tilbyder så slutteligt at hvis han betaler de 995,- som han oprindeligt mente vi havde handlet om, så lukker jeg sagen og gør ikke mere ved det.
  10. Ejvin betaler og jeg "lukker sagen" i min ende og regner hverken med at vi skildtes som venner. Men så begynder Ejvin at skrive og spørge hvornår han "får noget". Jeg forklarer ham så at i og med han pt. kun har betalt for 1/4. af den tid jeg har brugt så syntes jeg ikke det er rimeligt at jeg skal bruge mere energi på at give dig en tilbagemelding.
  11. Ejvin svarer at han er uenig.
  12. Jeg tilbyder Ejvin at han kan betale den fulde pris for varen, så skal jeg nok levere.
  13. Jeg bliver informeret om at Ejvin har skrevet dette indlæg.

Altså...når man handler med mig er der et par regler.

1: Jeg arbejder ikke gratis

2: Pris forhandles _før_ arbejdet går igang/ordre lægges.

Jeg troede egentlig det var ret underforståede regler men tilsynelande ikke.

Da jeg så indlæget overvejede jeg forskellige tiltag, jeg kunne kontakt en moderator og få indlæget slettet. Jeg kunne kontakte min advokat og gøre ballade overfor Amino eller Ejvin, eller jeg kunne tage en dyb indånding og svare på indlæget.

Det er sidstnævnte jeg gør nu, jeg inviterer ikke til muderkastning og jeg er den første til at trække mig ud af det hvis det ender sådan:

Ejvind:

Jeg tror, udover dig selv, at du kan finde én af vores tidligere kunder der er enig med dig der. Fælles for jeg begge var at i ikke ville betale prisen på varen. Og du har ganske ret, når man ikke betaler for varen, så kan man ikke forvente at få den leveret, og hvis du oprigtigt tror at jeg giver dig 90% rabat på et produkt der i forvejen er næsten 50% på, så burde der måske være nogen alarmklokker inde i dit hoved der fortæller dig at du måske har misforstået noget?

Ejvind:

Det har jeg både til dig og tidligere i dette indlæg sagt ikke er tilfældet. Prisen var 9.995 og det er stadig cirka halv pris. Det er indberegnet mellem 30 og 40 timers arbejde i sådan en analyse, det får du ikke for 995,- _nogen_ steder.

I Resten af indlæget kommenterer jeg ikke de udtallelser der stemmer uoveren med min indledende forklaring.

Ejvind:

Det er så her du forstår forkert, jeg har ikke solgt dig en "initiel analyse" jeg har brugt tid på, en intiel analyse. Jeg har solgt dig en service, ikke en vare. Der er meget stor forskel.

Ejvind:

Nej, jeg har ikke bedt dig betale for den tid vi har talt / skrevet sammen. Pt er jeg måske oppe på at have brugt 2 timer på skriftlig kommunikation, 2 på mundtlig og 4 timer på det tekniske arbejde, alt i alt 8 timer, og jeg har fået betaling for 1.

Hvis jeg skal bruge en halv time på at sammenfatte mine noter og giver dig dem på skrift, så kommer vi op på 10 timer. Det ville så give mig en timeløn på 95kr. Og det gider jeg ærlig taget ikke sælge min tid til.

Ejvind:

Det var da vi nåede hertil at jeg var meget tæt på at få min advokat til at hive dig i retten for injurier. Det er ikke engang dårlig moral, det er direkte ulovligt at beskylde mig for pengeafpresning, det alene kan koste dig mere mere end vores oprindelig aftale.

Ejvind:

Ja, jeg har et løsning forslag. Jeg har faktisk to:

1: Du ærger dig over at du bestilte noget du ikke havde råd til og glæder dig over at du slap med at betale et symbolsk beløb på 1000kr, istedet for at blive afkrævet det fulde beløb.

2: Du honorer en af de to foregående aftaler og får ved første aftale (9.995,-), en komplet analyse, eller ved anden aftale(2.000,-) en kortere gennemgang.

Og som svar på dit oprindelig spørgsmål, "Hvorfor får man ofte ikke det man har bestilt/betalt for?" se det gør man typisk ikke fordi du ikke betaler prisen.

De kunder jeg har som betaler det jeg forlanger, til tiden, uden brok, de er overordentligt tilfredse med det jeg leverer, og hvis der er noget de ikke er tilfredse med .. så bliver det løst. Prompt og uden besvær, ofte både i weekenderne og om natten.

I mine øjne har Ejvin aldrig været kunde hos mig, han har aldrig modtaget vores service. Han har lagt en bestilling, som han ændrede to gange for til sidst at annulere og nu brokker han sig over at det har kostet ham 1000kr at spilde min tid. Det kan jeg altså ikke miste nogen nattesøvn over, og hvis andre Aminoer eller potentielle kunder kan det så må de jo handle et andet sted.

Jeg vil nemlig behandle en hver anden "kunde", der ikke betaler prisen, på præcis samme måde.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:31

Blev du snydt? Ærgeligt - det må du ikke udtale dig om på amino :-) Brugt trustpilot.dk - kan varmt anbefales - medmindre I finder en løsning naturligvis.

Fra København Ø
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Altså jeg vil lige knytte en hurtig kommentar til det Mikkel skrev.

Nu har jeg læst hver jeres historie, og ja som det ser ud har i misforstået hinanden, jeg kan ikke vægte den ene for at være mere sand end den anden da jeg ikke selv har været med hvor det har foregået.

Men vil nu sige at det "angreb" du føre mod Mikkel høre ikke hjemme nogen steder, du stille dig frem offentligt og siger at mc-solutions benytter penge afpresning. Da dette i mine øjne slet ikke er sket syntes jeg det er en meget hård beskyldning.

Jeg vil samtidig også sige at jeg kan godt forstå Mikkels måde og reagere i forhold til ikke betalende kunder, det er virkelig surt og have brugt ens tid på at lave et stykke arbejde og så melder kunden tilbage at de ikke vil betale, så her kan jeg udemærket godt forstå det.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:43

Jannik Hansen:

Efter min mening burde han som et minimum tilbyde at annulere aftalen.

Den mulighed havde han anden gang, han blev ikke tvunget til at acceptere de to timer, han blev tilbudt det og sagde selv ja tak:

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:48

Mikkel Mikjær Christensen:

1: Jeg arbejder ikke gratis

vi taler sammen i telefonen i 2 timer. Jeg giver masse gratis råd og vejledning

Mikkel nu forstår jeg ikke helt, du skriver de 2 timer fra gratis råd og vejledning........da han så vil have noget udført skal du have penge for de 2 timer? Hvad hvis han ikke købte, så havde du jo ikke opkrævet de 2 timer, som du selv skriver var gratis.

Ellers vil jeg bare sige at dette er et KLASSISK eksempel på kommunikations problemer hvor modtager og sender ikke heeeelt opfatter det samme. Jeg tror ingen af Jer lyver, men at i har kommunikeret dårligt.....så venner lad den ligge her og lad være med at køre den for langt ud....det får ingen noget ud af

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:58

Hej Kenneth :)

Kenneth Boysen:

Mikkel nu forstår jeg ikke helt, du skriver de 2 timer fra gratis råd og vejledning........da han så vil have noget udført skal du have penge for de 2 timer? Hvad hvis han ikke købte, så havde du jo ikke opkrævet de 2 timer, som du selv skriver var gratis.

Det er ikke de samme 2 timer der er tale om, jeg har på intet tidspunkt opkrævet betaling for telefonsamtalen, derimod tilbød jeg (jfr. ovenstående sms) at han istedet fik 2 timer til en gennemgang af sit site. Som han også accepterede, det eneste jeg har sagt med de 2 timer i telefonen er at jeg har regnet det med i de timer jeg har "brugt" på ham, og set med det regnestykke i mente syntes jeg ikke det er forkert at regne en gennemsnitstimepris ud. Det er efter min mening ikke det samme som at opkræve betaling for det.

Kenneth Boysen:

Ellers vil jeg bare sige at dette er et KLASSISK eksempel på kommunikations problemer hvor modtager og sender ikke heeeelt opfatter det samme. Jeg tror ingen af Jer lyver, men at i har kommunikeret dårligt.....så venner lad den ligge her og lad være med at køre den for langt ud....det får ingen noget ud af

Du har fuldstændig ret her, jeg opfangede også miskommunikationen da han troede han kunne få analysen til 995,- Jeg troede så at miskommunikationen var "rettet" til, men det erfarede jeg så at det ikke var. Det kostede som udgangspunkt mig 3 timers spildt arbjede og 1000kr i indtægt. Det er så lærepenge/tid for, det er surt og sådan er det desværre.

Ejvin: Hvis du på et tidspunkt køber noget andet hos mig, så debiterer jeg uden at blinke de 995,- du har betalt. Men det er også det jeg vil gå med til.

Kan i have en fortsat rigtig god aften allesammen :)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 18:16

Der kommer INTET godt ud af at lufte en sag som denne i offentligheden med mindre man har brugt alle midler på at løse konflikten konstruktivt, og også beholder en neutral pragmatisk holding til hele problemstillingen...

*SUK*

Kan se begge parters sag, så jeg tror absolut også det beror sig på en stor misforståelse som alle har bedst af at glemme og derefter se fremad.

-Karsten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:20

Det er ikke de samme 2 timer der er tale om

Der misforstod jeg det så :) sorry!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)