Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Finske"-visitkort - når det virkelig skal være godt!

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
  Nu er jeg efterhånden blevet spurgt nogle gange, efter der er nogle af Amino''erne herinde, som har set nogle af de "Finske-visitkort" som vi ind imellem trykker i MediaMouse.

Vi har besluttet at lave en pulje af Finske-visitkort. Vi samler simpelthen en bunke jobs ind og når vi har nået 24 sæt visitkort, så kører vi dem som én samlet produktion. Derved vil vi kunne tilbyde Amino''er og andre små kunder, disse visitkort til en helt anden pris end normalt. Det eneste som kræves er, at man har tid til at vente på at der er samlet nok sammen til at kunne køre puljen.

På baggrund af dette har jeg et super-tilbud til Jer alle:

ET SÆT FINSKE-VISITKORT a 250 STk.: 500,00 kr.
Prisen er eksklusiv moms og layout, men ellers inklusiv hele produktionen.
Hvis man ikke kan levere at færdigt layout, så kan vi også give et rigtig godt tilbud på den del.

Visitkortene bliver så lavet i henhold til nedenstående:

- 85 x 55 mm.

- 400 gram karton.
- 4-farve (CMYK) offset tryk på begge sider.
- Efterbehandling med lak på begge sider.

I denne omgang kører vi dem med glossy U/V-lak på begge sider, da der allerede er 8 som har bedt om visitkort med denne type lak. Hvis denne pulje så bliver en success, så kan det være at vi næste gang laver en pulje hvor vi f.eks. giver den en mat neutral lak.

Og til alle dem som så tænker: "Det kan jeg få lavet billigere i digitaltryk":  Ja, men det er absolut ikke samme kvalitet.

Her er en beskrivelse af "Finske-visitkort" for alle dem som endnu ikke har set dem:
Navnet kommer af at vi for et par år tilbage skulle lave nogle visitkort til en kunde vi har i Finland. Vi har tidligere trykt forskellige ting til kunden, men denne gang havde de et lidt specielt krav. I Finland vejer man en persons vigtighed ud fra tykkelsen af hans visitkort. Jo mere lækkert og tykt det er, desto mere betyder han/hun. Et digitaltrykt (laserprintet) visitkort på 250 gram vil af mange anses som "hjemmebrygget" og personen mister derved lidt af sin streetcredit.

Derfor fik vi til opgave at lave et rigtig lækker visitkort - som så logisk nok blev døbt de "Finske-visitkort".

Vi tog udgangspunkt i at trykke visitkortet på noget tykt karton. Til det formål endte vi på 450 gram bestrøget karton - næsten dobbelt så kraftigt som et standard visitkort. Vi offsettrykte visitkortet med fuld 4-farve på begge sider.
Og som efterbehandling gav vi kortene en tykt lag glossy U/V-lak, som både giver en blank overflade, men også er med til at gøre kortet endnu mere tungt og stift.

Hvis der er nogen som er interesseret, så sender vi altså også gerne nogle eksempler på kortene.
Jeg håber at vi kan have samlet nok sammen til at kunne køre puljen inden for den næste måned. Som sagt har vi pt. 8 sæt og vi skal nå omkring 24. Hvis man skal bruge 500 eller 1.000 så kan vi også godt finde en god pris på disse - 1.000 vil jo så også optage 4 pladser.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Nu står jeg jo alligevel og skal bestille nogle visitkort hos dig snart, så jeg kunne da rigtig godt tænke mig at få tilsendt et eksempel. Fik du et af mine absolut-amatør-visitkort så du har min adresse? Jeg må nok også hellere få et tilbud på layout.

Anja

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Anja,

Jeg sender nogle eksempler til dig - både med og uden lak og forskellig tykkelser.

Hvad angår layoutet, så var dit "hjemmebryg" ikke helt dårligt... Så det er noget vi sagtens kan brygge videre på i samme stil hvis det er noget du ønsker.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Jeg har aldrig bestilt visit kort tidligere.

Jeg skal blot have mit logo, navn, adr. + numre på kortet.

Hvor meget skal der sendes til dig hvis jeg skal med i puljen ?

 

Mvh/

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Det lyder som et meget rimeligt tilbud. Jeg har pt. et visitkort der er "designet" til billigt tryk, da bruger mange tusinde om året. Der står mit navn på, men det er nærmest et visitkort for firmaet.

Jeg kunne dog godt tænke mig et mere personligt visitkort, der bl.a. skal bruges når jeg er i kontakt med leverandører på messer mv.

Kan du med undgangspunkt i mit nuværende visitkort, designe noget lækkert? Jeg vil også meget gerne se eksempler på hvordan et kort kan se ud.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
  Toga, jeg skal faktisk blot have et som du har skrevet du vil have på kortet :
- Send en email til mig med de ting der skal stå på kortet og vedhæft dit logo (det skal helst være i så høj opløsning som muligt - men vi skal nok sige til, hvis det du sender ikke er godt nok). Hvis der er nogen specielle ønsker til udseendet, så skriv også det (f.eks. om det skal være rødt med hvid tekst, eller nogle specifikke ønsker). Ud fra det kan jeg så også give dig en pris på hvad layoutet vil koste - men ud fra din foreløbige beskrivelse lyder det ikke til at blive ret omfattende.

 

 Allan, Jamen det kan jeg da med stor sandsynlighed . Hvis du sender mig en email med din adresse, så kan jeg sender dig nogle eksempler.

 

Det samme gælder også Jer andre; hvis I er interesseret i at se nogle eksempler på Finske visitkort, så sende lige en email til mig med Jeres adresse.

Min emailadresse er jesper snabelA mediamouse.dk

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej !

 

Nu hvor du ved så meget om de visitkort prøver jeg at hører dig.

Kan du huske den amerikanske film med ham den gut som var sindsyg (ca. 1200 titler :P, ej).
Den hvor han tror han begår en masse mord i sin lejlighed.
Han har mange penge og er i et kæmpe firma hvor han altid konkurrere med de andre. NEMLIG på visitkort.

På et tidpukt har han et hvor der er guldskrift trykket ned i kortet. Det skinder og er ikke digitalt.

Ved du hvad den slags heddeR ?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Filmen der er tale om er højst sandsynlig American Psycho :)


Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
  Rasmus,

Det er et kort med metal-tryk. Sådan et kort kan laves på forskellige måde. Den mest normale er en varmeoverførsel af en meget tynd guld-metallic folie. En anden variant er serigrafisk tryk med en guld-metallic farve.

Den sidste og dyreste metode er et rigtig guldtryk - simpelthen opvarmet guld som via en serigrafisk ramme lægges på kortet. Inden da er der så lavet en svag blindprægning af kortet, så der er en fordybning hvor trykket skal ligge. Denne teknik har jeg dog ikke set nogen i Danmark kunne lave. Og kortet i sig selv vil også koste spidsen af en jetjager - eller mere....

Men den varmeoverførede guld-metallic folie giver også et meget eksklusivt look. Det er også denne teknik som vi f.eks. benytter når vi skal lave lidt eksklusivt udseende vin-etiketter i små oplag. Det er så blot en selvklæbende folie vi overfører guld-folien til, hvorved vi på den måde har lavet et klistermærke / selvklæbende etiket.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
hej igen.

 

Martin Tygsen --> Du har ret. Denne fede film :)

 

Jesper Norbøll --> Tak skal du have ! Hvad ville det koste at få lavet kun 10 - 20 stk. Det kun til lidt blær effekt nemlig :) . Evt om du kender nogen som kan billigt.

 

På forhånd tak.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)