Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til navn

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 21
Fra  HofKa Assistance Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg fandt denne fantatisk spændende hjemmeside for en lille uges tid siden, da jeg søgte rundt på nettet efter information, når man ønsker at starte sit eget.

Jeg har så efter nogle dages søgen rundt, besluttet at registrere mig, for jeg har brug for jeres hjælp:

Jeg har store ønsker, om at starte salg af damesko i store størrelser via nettet (som en start). Jeg er helt i begynder fasen og er så småt begyndt at kontakte skofirmaer, hvor de har sko som jeg mener vil kunne sælges herhjemme til alle os, der har en ordentlig leve-fod

Jeg vil samtidig, som en lille niche-shop i shoppen, have en godt udvalg af brudesko i store størrelser, da de er endnu sværer at opstøve i lille Danmark.

Så er det så mit første behov for hjælp kommer - Er der nogen som har et godt navn til min kommende wepshop?

Noget der både klinger på dansk og engelsk ville være godt, da jeg håber at kunne brede mig uden for landets grænser, i fremtiden.

Jeg glæder mig til at høre fra jer og til at finde hjælp/vejledning og inspiration her på Amino.

God Kr.Himmelfartsferie

Mange hilsner
Lise-Lotte

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 21:48
Hej Lise-Lotte

Det er ikke svært at finde på gode navne. Problemet opstår når der også skal kunne registreres et domænenavn med navnet.

F.eks. ville bigfoot.com jo være et oplagt, men selvfølgelig optaget.

Jeg vil anbefale dig at gå ind på www.speednames.com og teste dine navneforslag af for at se om det er ledigt.

MyBigFoot.dk er ledigt - men .com er ikke.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:06
Hej Lise Lotte

violinkassen.dk

levefod.dk

gigafoot.dk

storsko.dk

40-46.dk

er blot nogle ledige danske domæner.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Først og fremmest. genial ide. Navne til præcis sådan en nicheforretning må IKKE være negativt ladet. Bigfoot etc., vil få kvinder til at løbe skrigende bort. "De skal faneme ikke have en pakke fra Bigfoot. Hvor pinligt" Her man nødt til at tænke på det faktum at kvinder, vil narres. På den positive måde.

Sceanrio: En kvinde går i en tøjbutik og ser en kjole hin kan lide. Prøver den. Den passer. I nakken står der str. 40. Så går hun over på den anden side af gaden. Her er den samme kjole, fra en anden fabrikant, men her står der str. 38 nakken. De koster det samme. Jeg VED at kvinden køber str. 38 kjolen. Dette skal være din tankegang overfor det her. Store sko til kvinder er svært at finde. Men du skal huske at de skal have en dejlig og bekræftende oplevelse ud af at handle med dig. Fordelen er jo netop at du er på nettet og de ikke skal "stå til regnskab" overfor en lille spinkel ekspedient som bruger størrelse 37 i sko. Udnyt DET i dit navnevalg.

Og glem det med hjemmesideadressen, om den er ledig. Du skal ikke lave dit firmanavn efter et ledigt domæne. Webshop eller ej. Tænk på Jubii.dk, det kaldte de sig nok ikke fordi det var ledigt men fordi de ville hedde netop dette.Hvis du har det rigtige produkt finder folk dig ligemeget om du hedder .com, .dk, .net eller hvad pokker du kan finde som er ledigt når du har det rigtige navn.

Mine navneforslag:

cinderella (minder om askepot som vi alle kender var afhængig af str. på en glassko)

askepot (samme)

dit eget navn (ja, hvorfor ikke, det virker for alle designerne?)

all sizes

bare lidt forslag så du kan tænke ned af denne vej.

Synes som sagt det er en god ide og vil gerne hjælpe dig. Du skal bare være seriøs omkring det. Hvis du vil tale mere om, skriv her eller drop mig en mail jp@syntese.info

Fra Ishøj
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 21
Fra  HofKa Assistance Skrevet kl. 22:47
Hej

Tusind tak for jeres svar.

Beklager jeg først kommer tilbage nu, men har lige været væk fra pc''en i Himmelfartsweekenden.

Der er stof til eftertanke.

Cinderella og Askepot, er gode navne, som jeg godt kunne forestille mig at fortsætte med at arbejde på.

Mange hilsner

Lise-Lotte

Nybegynder

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 16:28
Dato: 5/29/2006 10:47:15 PM Forfatter: Lise-Lotte H
Hej

Tusind tak for jeres svar.

Beklager jeg først kommer tilbage nu, men har lige været væk fra pc''en i Himmelfartsweekenden.

Der er stof til eftertanke.

Cinderella og Askepot, er gode navne, som jeg godt kunne forestille mig at fortsætte med at arbejde på.

Mange hilsner

Lise-Lotte

Nybegynder

Jeg ville nok droppe askepot + cinderella. Ligesom jeg heller ikke ville kalde en virksomhed Anders And, Bjørnebanden eller guldlok. Det ligger for tæt op af et andet koncept det iøvrigt er eget af en biks der ikke er bange for at bruge advokater. De navne sælges der allerede ret meget merchandise på via dem der ejet mærket.  

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:57
Nu ved jeg ikke, hvor stort et udvalg, du kan skrabe sammen i butikken - men hvad med Skofinder.dk (signalerer "Find de vanskelige sko her"). XLshoes eller XLsko synes jeg også er en spændende mulighed.

... og kom så i gang:-)

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 22:02
Dato: 5/31/2006 4:27:31 PM
Forfatter: Benny Thaibert / bit2b.dk 

Jeg ville nok droppe askepot + cinderella. Ligesom jeg heller ikke ville kalde en virksomhed Anders And, Bjørnebanden eller guldlok. Det ligger for tæt op af et andet koncept det iøvrigt er eget af en biks der ikke er bange for at bruge advokater. De navne sælges der allerede ret meget merchandise på via dem der ejet mærket. 

Hvem - Brødrene Grimm? Altså Askepot, mener jeg. Det er navnet på et oldgammelt eventyr - det KAN der ikke være nogen der kan kalde "deres navn"?

Anja

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:02
Du kan aldrig vide hvem der køber rettigheder til hvad. F.eks er det ulovligt at anvende et billede af Einstein i kommercielt øjemed. Ham ejer et amerikansk billedbureau. Og det koster kroner hver gang et billede anvendes også i journalistisk øjemed.

Det samme gælder den lille havfrue skulptur.

Jeg kan en sød lille historie om et forlag der anvendte et foto fra 50''erne til et omslag. De troede ikke nogle ejede det længere. Men da bogen kom i handel dukkede en person op som ejede rettighederne til netop dette foto. Ulovligt at bruge i kommercielt øjemed uden at spørge eller betale. Forlaget røg i retten og endte med at skulle betale 50.000 til rettighedshaver. Det var et lille forlag og så rammes man hårdt når forarbejdet ikke er godt nok.

Askepot har den boomerang effekt at navnet er særdeles kendt for mange forskellige ting. Dvs kunders associationer er umulige at styre, og dem der har den stærkeste top-of-mind har markedet. Og det koste meget reklame at havne der. Man skal nemlig kæmpe mod alle de andre der også hedder det samme.

Jeg synes det er nemmere at bygge fra bunden, simpelt navn der er nemt at huske og et slogan der sætter kerneproduktet på plads; fx Vi passer til alle fødder - etc.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:22
Dato: 6/1/2006 10:02:07 AM Forfatter: Benny Thaibert / bit2b.dk

Askepot har den boomerang effekt at navnet er særdeles kendt for mange forskellige ting. Dvs kunders associationer er umulige at styre, (...)Jeg synes det er nemmere at bygge fra bunden, simpelt navn der er nemt at huske og et slogan der sætter kerneproduktet på plads; fx Vi passer til alle fødder - etc.

Jeg er enig i betragtningen om associationerne. Min egen første tanke på ordet Askepot var bogen Askepotkomplekset, som vist nok er en kendt "hjælp dig selv til en stærkere psyke"-bog. Man kan også få associationer til Askepots situation før forvandlingen, hvilket ikke er positivt.

Sloganet "vi passer til alle fødder", fungerer bedre med en lille ændring:

Vi passer på alle fødder

eller

Vi passer også på dine fødder

- i hvert fald, hvis man morer sig over dobbeltbetydninger.

Jeg er også enig i betragtningerne om, at man ikke bør træde kvinder med store fødder over tæerne.

Med en positiv omformulering af "problemet" store fødder og mangel på store sko, kunne man måske arbejde videre med begreber som

Personlige sko eller Plus-sko

mvh Hans

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)