Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til navn

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Askepot har jo i øvrigt meget SMÅ fødder, så måske kunne det være en ide at bruge navnet på en af hendes stedsøstre?  Den ene hedder Anastasia, og det er jo et meget alm. navn i dag (den anden hedder Drizella, men det kunne jo godt være et navn Disney har rettigheder til). Jeg husker ikke hvad søstrene hedder på dansk, men synes jeg husker at den ene hedder Esmaralda?

Anja

Fra Ishøj
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 21
Fra  HofKa Assistance Skrevet kl. 21:35
Det er faktisk rigtigt, Anja, det med Askepot og de små fødder. Det er jo de andre der må "hugge en hæl og klippe en tå".

Og det med rettighederne havde jeg ikke lige tænkt på.

Hmm... Det er svært med det navn - Det er rigtigt det ikke skal være negativt, for det er deprimerende nok i forvejen, når jeg selv f.eks. går ud og naivt, stadigvæk efter 26 år med str. 43 (siden jeg var 13), går ud og spørger i diverse skobutikker hvilken størrelse de går op i, i damesko....

Er i gang med de første små forberedelser og håber på, at komme i kontakt med nogle gode producenter i Europa.

Har fået kontakt med en god sparringspartner. Hvis der er andre, som kan råde og vejlede, lytter jeg gerne, da det er nyt for mig og jeg kan bruge alt den hjælp jeg kan få.

Kender du til skobranchen og kan dele af din erfaring, så kontakt mig endelig - Lise-Lotte@jarla.dk

Takker for alle jeres input

Lise-Lotte

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:14
aSKOpot (askopot.dk og askopot.com)- - - eller på engelsk a''shoe''pot

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:20
smukkesko.dk - smukke-sko.dk er begge ledige.

Kvinder med store fødder vil også gerne have at vide at de er smukke ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Først og fremmest syntes jeg at det er et spændende segment. Det med en at din butik har ét segment, til en vare gruppe. Du er med andre ord super special forretning. Er der planer om andet end store sko?

Der mangler måske lidt før man har et koncept for din store sko butik - ellers er det blot en special butik som alle andre specialforretninger...hvad er unikt. Jo du sælger store sko. Jamen du skal vil tilføre noget mere eller?

I Greve har vi en special forretning som hedder Klædeskabet som er tøj til store piger. Et koncept kunne  være at lave et Largeland med alt til det som er stort. Store Damer og evt mænd. Frisørsalon, tøj, cafe, sko etc.  Her er et koncept, hvor man har en markedsplads og er fristed og hvor man godt må være som man er og hvor man ikke er anderledes og hvor man oplever at der er et stort udvalg af det jeg søger om det så er store sko, store bukser, store, skjorter, frisure som er velegnet til store mennesker. Jeg ved godt at store sko ikke nødvendigvis har noget med store piger at gøre og jeg siger helt min koncept forslag er godt, men bruger det blot til at fremhæve min pointe med koncept.  (Jegved godt du kun spurgte om navn men navn og koncept hænger bare sammen domænenavn eller ej).

Nå men mine forslag er Footstep, B-shoe, NiceShoes eller hvad med Onlylarge (eller Largeonly)

eller Bigthing!

Held og lykke

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 18:41
Dato: 6/3/2006 4:26:09 PM
Forfatter: Carsten Kudsk Jensen

Nå men mine forslag er Footstep, B-shoe, NiceShoes eller hvad med Onlylarge (eller Largeonly)

eller Bigthing!

Inspireret af ovenstående: B-Large

Anja

Fra Ishøj
Tilmeldt 23. May 06
Fra  HofKa Assistance Skrevet kl. 22:38
aSKOpot er sjovt. Men jeg vil give Anja ret, med at hun havde små fødder. Det med navne rettighederne havde jeg ikke tænkt på, og det gider jeg ikke bruge energi på, hvis det skulle blive et problem. Jeg har vist nok at se til i forvejen, hvis det her skal lykkes.

Med hensyn til koncept, Carsten, så skal jeg jo starte et sted og det bliver helt klart ikke med et stort omfangsrigt koncept, for jeg skal lige finde ud af det her først.

Og som du selv skriver, så er store fødder altså ikke lig med store kvinder. Nok mere høje kvinder.

Jeg er selv omkring 182 cm og har været det og brugt str. 43 siden jeg var 13 år. Men jeg har aldrig betegnet migselv som stor - Det er noget helt andet.

Det kan da godt være, senere, at jeg bygger mere på butikken, men nu skal jeg først have den startet op.

Jeg ved ikke om det bliver let, for jeg skal først have kontakt til nogle producenter som vil sælge sko til mig for videresalg og jeg skal have noget hjælp af nogen som har prøvet at starte op fra bunden, for jeg kan mærke at der er mange ting jeg ikke ved.

Og alle de her iværksætterkurser holder sommerferie, så der kan jeg først komme på i slutningen af august. Så kald det også lige bad timing, at jeg taget skridtet lige nu.

Footstep og B-Large kan jeg godt lide - Men stadig så er B-Large lige på grænsen, af hvad kvinder vil have til at stå i sine sko - Hvis man vælger at få private labeling. Men alligevel klinger det godt.

Mange tanker og spekulationer ligger i det her - Der er ingen tanker på domæne navn endnu, det må komme senere. Vigtigere med at godt navn.

Dejligt med alle jeres indlæg, det giver mig en utrolig god følelse.

Fortsat god Pinse

Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:28

hej

prøv LOTOFSHOE.com    LOTte OF SHOE den er fed

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:09
Hej Lotte

Det er godt nok et stykke tid siden du lagde dit indlæg, men synes lige jeg ville gi'' mit bud med:

Sized
womens shoes

Sized synes jeg er et fedt navn, som på en underfundig måde både er lidt sejt, men samtidigt faktisk fortæller hvad det hele drejer sig om!

Sized.dk er ledigt. Desværre ikke som .com, men det er jo ikke det store problem i denne nye internetverden, hvor de fleste ved at der eksisterer andre endelser end .com  Hvis du på et tidspunkt absolut VIL ha'' et .com domæne, så er der jo altid åbent for SizedFootwear.com etc. (Bare tænk på Microsofts nye store Mp3-satsning Zune, hvor Zune.com var optaget, og så har de istedet taget Zunescene.com )

Fra Ishøj
Tilmeldt 23. May 06
Fra  HofKa Assistance Skrevet kl. 23:04
Hej Webber (og Rene, igen:-) )

Tak for jeres indlæg, det er rart, at se det stadig bliver læst.

Jeg har dog selv, for nogle få uger siden, løst mysteriet, ved hjælp af et indlæg fra en ven, som resulterede i mit fantastisk flotte navn: XL''ent Sko.

Jeg takker ALLE for jeres hjælp og gode ideer.

Håber jeg kan hente mere hjælp, da jeg nu skal i gang med at markedsføre mig og min butik.

Mange sommervarme hilsner

Lise-Lotte

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)