Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier, hvad ville du gå efter?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er for nylig gået op for mig, at jeg har et luksusproblem. En del penge på kontoen som ikke bliver forrentet med det de burde, og som ikke kan forrentes fornuftigt ved at indskyde dem i et af de nuværende virksomhedsprojekter.
Hvis du stod med nogle penge der skule forrentes, og bestemte dig for at placere 50.000 i aktier, hvad ville du så vælge?

Har prøvet at oprette en demo-portfølje på www.euroinvestor.dk, hvor jeg har investeret i Nordea, Jyske Bank, Vestas, TDC og Elite. Det har over 2 dage givet et gennemsnlitlig plus på 0.98% inkl. kurtageomkostninger. Det svarer sådanset til hvad mine penge bliver forrentet med per 6mdr lige nu :)
Når det snart bliver rigtige penge der skal på bordet (er ved at blive oprettet ved eTrade), tør jeg nok ikke satse på Elite selvom de har givet den største stigning af de tre.

Nordea - De har en stille stigning, og generelt ser ale bankaktier ud til at stige støt.
Jyske Bank - Er steget meget kraftig i forhold til resten af branchen, er bange for at de er pustet for meget op?
Vestas - Håber på en fremtid for vedvarende energi, tror på at kursen pt. afspejler virksomheden værdi
TDC - Har en stor position og stiger stille og rolig, ved dog ikke om de er for sårbar overfor lovændringer
Elite - Parken har vendt skuden ved at fokusere mere på bundlinien end at vinde guld, er Elite på vej af samme spor?

Jeg regner med at kunne undvære pengene 3 år, og dermed få skattefritagelse - ikke nogen daytrading her.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:11
Hvis du ikke vil gamble, kan du sætte dem i et miks af:

Sparinvest Value Aktier og Statoil.
Olie går nok ikke af mode foreløbig og en investeringsforening der går efter aktier der er prissat for lavt, men klarer sig godt, overlever nok også det meste.
Men der er ikke noget sprel i det, men det lyder heller ikke som det du vil have.

Dbh Martin

Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 08:49

vil Danske Bank ikke også være en sikker aktie at købe lige nu?

Hilsen Katrine
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

Hvad hvis jeg gerne vil have noget med lidt spræl i, gerne i opadgående retning :D

Jeg synes egentlig at Sparinvest Value Aktie kan prale med et rimelig udbytte, eller læser jeg tallene forkert?
http://www.sparinvest.dk/3534.si?isin=DK0010079631

De sidste par år har de givet et afkast på 15-30% hvor de andre afdeligner har lagt mellem 6-12%.

Jo, Danske Bank kunne helt sikkert også være en idé. Det at jeg helst vil undgå daytrading er ikke fordi der ikke må være spræl i det, tror bare mere på nogle mere langsigtede investeringer og så at udbyttet bliver lidt bedre når det efter 3 år ikke skal forbi skattefar længere.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:19
Jeg ville nok gå på Euroinvestor og spørge der. Der vil du få meget mere kvalificeret hjælp.
Jeg tror det er de færreste iværksættere der lige er bekymrer sig om hvad de skal bruge formuen til

Men du har ret i at Valueinvest giver et godt udbytte. Men hvis du vil have noget med mere spræl i, så følger risikoen også med op og det er spørgsmålet om du vil løbe en risiko med pengene.

Dbh Martin
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:55

Lige lidt kommentarer til nogle af de aktier som i har nævnt.

Nordea:

aktien har ikke de store udsving, og har i lang tid langt i samme niveau. Aktien har et stort efterslæb i forhold til de andre bankaktier.

Danske Bank:

Markedet forventer snarest en opjustering, og der er et godt udbytte på vej. jeg mener at det er om ca. 6 måneder.

Vestas:

Læg mærke til at de ordre som de "reklamere" med, svarer til ca. 1 uges omsætning.

Seneste ordre var på 500-550mio. DKK, og sidste år blev der omsat for 19mia. DKK

Ovenstående skal hverken tages som en anbefaling for salg eller køb

Jeg ligger pt. selv investeret i Danske Bank og DSV.

TDC er under overvejelse.

Jeg kan anbefale at læse bogen, "Sådan bliver du rig på aktiemarkedet", som også forklarer lidt om "Gem og Glem"-metoden

Min mening er, at hvis man ikke ønsker at bruge lidt tid på at sætte sig ind i markedet, følge det, og lærer lidt om hvilken investor man er samt hvilke aktier man skal investere i, så skal man holde sig til en bankkonto eller obligationer. (som netop er "Gem og Glem"-metoden)

Alt om både i Danmark

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 11:03

Lige en ting mere

Jeg kan kun anbefale ETrade og Euroinvestor, dog skal man passe lidt på at man ikke lader sige rive med af Euroinvestors debatforum.

Der er tit personer som forsøger at gøre en aktier til mere end den er.

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:58
Dato: 7/23/2005 10:07:30 AM
Forfatter: Tommy

Hvad hvis jeg gerne vil have noget med lidt spræl i, gerne i opadgående retning :D

Pr�v her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:18
Nu har jeg ikke forstand på hvad der er billigt eller dyrt, men jeg kan se trends og reagere på dem.
TDC mener jeg vil komme under meget hårdt pres inden for de næste 5 år. De kommer fint med på IP bølgen, men deres indtjening bliver meget mindre. Godt nok fyrer de jo nok 2/3 af alle ansatte og det vil give meget luft, men samtidig vil mange mindre udbydere nemt kunne tage markedsandele fra dem. I dag kan alle som gider lave et teleselskab, realisere den drøm, så der kommer tryk på.

Dbh Martin
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 12:33

Det tror jeg ikke at du skal være så nervøs for.

TDC er jo allerede med på IP-telefoni bølgen, har et godt brand (first-in-mind), god til at opkøbe konkurrende virksomheder, og er god til at binde deres kunder

Vedr. indtjening, så virker TDC som en veldrevet virksomhed, og om det vil ændrer sige i fremtiden, vil kun tiden vise.

Jeg tror ikke at TDC vil have noget problem med at tilpasse sig nye markeder, og jeg tror ikke at mindre ip-telefoni-selskaber vil kunne true TDC''s dominans.

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)