Lige netop til en meget langsigtet skattefri portefølge, egner IF''er sig specielt godt.
|
JEg syntes kun der bliver fokuseret på danske aktier.
Lige netop til en meget langsigtet skattefri portefølge, egner IF''er sig specielt godt.
|
Alt om både i Danmark
JEg syntes kun der bliver fokuseret på danske aktier. Hvis jeg selv skulle lave en investering af den størresle over 3 år, er google ikke til at komme uden om.
Største søgemaskine i verden, gennemtænkt annonceringsprogram.
Kæmpe indtjenings potentiale. |
Aktiedebat er en ting jeg selv deltager i en gang i mellem, men dette er ikke stedet. Dette er stedet for iværksætter-debat
Det sted i Danmark hvor der bliver diskuteret aktier mest er på www.euroinvestor.dk. Det er gratis at deltage i debatten samt at se andres debat indlæg. Desuden er der en omfattende debat om muligheden for at få en skattefri gevinst efter 3 år.
Dette er naturligvis ikke en anbefaling i at handle aktier, de kan gå ned så vel som de kan gå op. Husk at i perioden frem til den 12. marts 2003 blev KFX (Nu OMXC20) halveret !. Det er stort set først nu at indekset har overvundet det tab.
God vind
|
Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer
Når jeg putter lidt penge til side til alderdommen gør jeg det gennem en
investeringsforening... og nej ikke bankernes grådige og middelmådige foreninger..... Jeg investere dem i Nielsen Global Value
De har gennem tiderne (også de dårlige) slået diverse indeks.
Jeg kan rigtig godt lide deres rolige og meget rationelle tilgang
til tingene. Derudover mener jeg at de ved mere om aktier end jeg
og tror mere på deres evner til at forrente dem end jeg tror på
mine talenter.
Ca. 30-40% af opsparingen investerer jeg så i gode danske obligationer.
Det gør jeg så selv... det er ikke den store videnskab.
ps. jeg får ikke noget ud af at "reklamere" for foreningen, men er blot
glad for den måde de behandler min opsparing på. |
|
Forretningen er so far 35% inkl. udbytte, det er efter mit mål ganske udmærket efter de nedture vi har haft i maj og her de sidste par uger. |
Vil du have en update? Der kom jo lige en finanskrise i vejen, men inkl. udbytte og værdistigning har jeg alligevel fået en årlig forrentning på 4,5% de sidste 5 år. Så overvejer om der ikke skulle sættes nogle flere penge i aktier igen - Penge & Privatøkonomi har lige haft en artikel om hvordan aktier med fast højt udbytte giver en bedre forrentning end markedet (9,6% mod ~6% så vidt jeg husker). Så nu hvor fidusen med skattefri værdistigning ikke længere er en mulighed, regner jeg med at gå efter nogle med tradition for høj udbytte. |
Yes, jeg læste hele tråden som en god bog, men manglede jo slutningen:-)
Tak for den! |
Vestas, og du vil smile om 1 uge, når de fremlægger regnskab - |