Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier, hvad ville du gå efter?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt med på at TDC også vil være størst på IP telefoni, men der er ingen penge i skidtet og så hjælper det jo lige fedt. Jeg er overbevist om at de får en kæmpe røvtur inden for 5 år.

Dbh Martin
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:40

lige lidt reklame fra et af min deltidsjob hos netposten.dk hvis det kan bruges

TDC: Regnskabstemperaturen TDC - strategi op til regnskab

Den danske teleoperatør TDC er regnskabsaktuel torsdag den 4. august. Der er godt nok 8 børsdage op til offentliggørelsen, men sår har man god til til at indtage sine positioner.

Strategi

BørsUdsigten vurderer ikke, at der er den helt store fare ved at ligge med aktier i TDC over offentliggørelsen af halvårsresultatet den 4. august.

Helt kortsigtet, anlægger BørsUdsigten en handelsstrategi, hvor TDC købes i niveauet 262,5, og sælges igen i bevægelsen op imod 267-70 niveauet. Nævnte strategi kræver dom man kan handle direkte på børsen til en lav kurtage, og med store beløb. Brud af 260 ned eller 270 op indikerer den fremtidige trend for TDC .

Umiddelbart ser BørsUdsigten brud af 270 niveauet, som det mest sandsynlige på grund af de positive kurstriggere der ligger i markedet. Det betyder indirekte, at BørsUdsigten giver en købevurdering på både kort og lang sigt.

BørsUdsigten anlægger en køb og hold strategi på lang sigt. Stop loss ved brud af intervallet 250-45.

Strategi kort sigt: Køb. BørsUdsigten foreslår stop loss ved brud af 260 niveauet.
På det lange sigt: Køb & Hold. BørsUdsigten foreslår stop loss i 250-45 niveauet.
Kurs ved aktievurdering 264,5

Forventningen til regnskabet, og de fremtidige indtjeningsmuligheder, er ikke de største, hvis vi skal se på den måde TDC har været handlet i den sidste tid. TDC opjusterede dog forventningerne til indeværende år med 100 mio. kr. ved sidste regnskab.

TDC har været ramt af megen negativ presseomtale de seneste par måneder, og når alt kommer til alt går prisen på kommunikation mod nul over tid - i hvert fald den bliver billigere og billigere. Det betyder en omlægning fra samtaleafgifter til rene abonnementsydelser, som bredbånd m.v.

Der er dog rigtig gode kurstriggere i TDC :

Først og fremmest er der nedskrivning af aktiekapitalen efter proklamafristens udløb. Aktiekapitalen blev nedskrevet med 9,4 pct. Regnskabsresultatet skal derfor måles på færre aktier, og værdisætningen på multipler som price/earning og overskud pr aktie.

Nedskrivningen af egne aktier, betyder, at TDC har mulighed for genoptagelse af et tilbagekøbsprogram af egne aktier, hvilket igen betyder højere prisfastsættelse på de resterende aktier.

Konsolidering i teleoperatørbranchen, hvilket kan være salg/fusion af selskabet til industriel eller kapitalfond. Renten er jo stadig dejlig lav, og TDC har et dejligt højt og stabilt cash flow. Et sådant salg er blevet muliggjort efter bortfaldet af stemmeretsbegrænsning. BørsUdsigten finder fortsat, at det er sandsynligt, at der finder sådanne sonderinger sted. Den industrielle konsolidering er i gang på nuværende tidspunkt.

Et højt direkte afkast - sidste år på 12,5 kr. - i år sandsynligvis 13 kr. pr. aktie, hvis udbyttet fortsat skal stigen "in a measured pace" (i afmålt tempo). Ved kurs 265 er der tale om et effektivt afkast på 5 pct., hvilket langt overgår de fleste obligationsinvesteringer.

Det direkte afkast betyder, at det er relativt "gratis" at spille med i relation til en mere passiv investering. Kurspotentialet, og vækstudsigterne er ikke for store, men der gives god mulighed for at arbitrere i TDC .

Teknisk vurdering

Ser vi på dagschartet for TDC ses en lang trendlinie fra tidspunktet, hvoramerikanske SBC solgte deres 42 pct. af aktierne i TDC . Denne linie giver støtte i 245. Trendlinien fra ultimo marts måned blev brudt for en uges tid siden. TDC er gåe ind i en konsolideringsfase, hvor 260 alternativt 26

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:58

Martin: Ja, så skal du ihvertfald ikke købe aktier i dem.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Kat -> Lækkert med en proff. analyse, så er den side også med.
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:52
Det var det jeg tænkte ;-)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14
Jeg prøver at finde bogen som D-Fens anbefalede. Hvis læsningen af den ikke giver anledning til en Gem & Glem strategi, regner jeg med at det bliver for 30.000 i henholdsvis Danske Bank og Sparinvest Value Aktier :)

Tak for input allesammen.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 06:47

Bogen:
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=611509&searchkeyword=S%E5dan+bliver+du+rig+p%E5+aktiemarkedet&searchfield=title

Alt om både i Danmark

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:43

Vent

I øjeblikket er aktiemarkedet i Danmark meget overkøbt. Det betyder at der vil komme en korrektion ned inden jul, lidt ligesom den vi oplevede i foråret (10 pct ned). Jeg vil foreslå at du gør følgende:

15.000 kr til Vestas, som investeres umiddelbart efter deres regnskabsaflæggelse for tredje kvartal. De plejer at lave en nedjustering, derfor kan aktien fås "billigt" på det tidspunkt. Evt kan du vente på næste negative presseomtale. Det kan nemt få kursen 5-6 pct ned.

15.000 til Rockwool de oplever stærk vækst og har naturligvis gælde af de høje oliepriser.

10.000 til D/S Norden, det er den aktie der har de bedste nøgletal, men vent til efter august eller til en afklaring af hvad D/S torm har tænkt sig at gøre med deres 1/3 af aktierne. De kan sælge dem skattefrit fra august iår.

10.000 til Statoil. De tjener rigtig mange penge i øjeblikket.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Hej igen,

En lille update:
TDC endte jo så med at stige voldsom, men købsspekulationer er jo heller ikke til at forudse.

Hvis jeg havde fulgt Morten Lindes anbefalinger, havde det set sådan her ud:
Vestas: 37%
Rockwool: 20%
D/S Norden: 1.5%
Statoil, USA: 16%
(Det har du ramt godt)

I stedet for, med Novo Nordisk, Danske Bank og Sparinvest er det på 2 måneder blevet til en gevinst på 2.8%. At få forrentet sine penge med 12 gange mere end i banken er aboslut ikke skidt, men det kunne da være bedre :)
Penge & Privatøkonomi anbefalede faktisk Rockwool, så med Mortens og deres anbefalinger burde jeg vel have overvejet dem mere... men det er jo let at sige nu, ikke. Indtil videre er det en positiv oplevelse, og så kan jeg stadig se frem til udbytte betaling fra Danske Bank omkring marts.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 09:03

Hej Tommy

Ja det er en ok forrentning, men din sammenligning er på meget kort sigt...
Jeg kender ikke mange der investere med en horisont på 2 måneder, dermed ikke sagt at det er forkert.

Selv har jeg bla. dsv, som har gjort det godt på kort sigt (4-5måneder) med knap 30%, men ligger også inde med danske bank...

Alt om både i Danmark

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)