Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med søgemaskine optimering er sgu da til at få grå hår i hovedet af, ihvertfald er vores webmaster godt træt af Google. Ca 95% af alle søgemaskinerelaterede henvendelser/besøg kommer fra Google.uk og .com

Henved 80% af alle disse henvendelser/besøg var i juni 2005 "bad request", derefter fik vi lagt "noindex" ind på alle sider på vores hjemmeside Gab! Og fik herefter Google til at fjerne henved 100 døde links.
 
Problemet er der stadig, men nu er der kun ca 35% "bad request" via Google henvendelser/besøg - samtidigt har vi til stadighed ca 20 døde links liggende til fjernelse hos Google - og de er bestemt ikke hurtige med at fjerne dem, der skal rykkes ganske kraftigt i deres helpcenter før der sker noget.
 
Er der nogen god ideer outthere? Vores hovedhjemmeside er www.plbrake.dk
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldkommen ret i at Google, og de andre store søgemaskiner for den sags skyld, er ufatteligt langsomme til at slette sider i indexet som er fjernet fra en server. Ingen tvivl om det. Men, når det så er sagt lyder det heller ikke somom I har grebet webudvilkingen helt smart an...

Det er efter min mening altid dumt at fjerne sider eller ændre væsentligt i arketiktur og filnavngivning på et website. Det er unuligt med sikkerhed at vide hvilke referencer der findes til en given side på dit website - ikke bare i Google og andre store søgemaskiner, men også fra websites, blogs, online diskusioner, nyhedsgrupper, artikler og meget mere på nettet - samt naturligvis folks egne bookmarks. Og selv hvis du kunne finde alle disse referencer vil de i praksis være umuligt at få opdateret dem alle.
 
Jeg ved dog godt at det ikke altid er muligt i praksis at beholde en given webstruktur for evigt. Det kan nogle gange være nødvendigt at lave væsentlige ændringer f.eks. fordi den første generation af websitet simpelthen ikke var særlig hensigtsmæssigt opbygget. Men, i det tilfælde bliver man fortsat nødt til at håndtere det faktum at der kan eksistere mange referencer til de nu døde sider. Man bliver nødt til at tage stilling til hvad der skal ske med dem der forespørger på disse sider og herefter implementere den nødvendige kode for at opfylde disse mål. Og her er der masser af løsninger.
 
Set ud fra en ren søgemaskineoptimerings-vinkel, er den bedste løsning at redirecte de gamle URL''s (med et 301 - permanent redirect) til de nye URL''s - een-til-een. Dette løser så samtig almindelige brugeres problem når de følger gamle referencer.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i at vi ikke var særlige geniale i starten, vi startede med en site på 20 MB og har nu 300MB  og skal nu til at dele op i tre forskellige hjemmesider, derfor er det utrolig vigtigt at vi får hovedsiden til at fungere optimalt inden vi begynder på en spredning/knopskydning.

Den første webmaster havde lavet ganske meget rod i det, desuden er vi en udviklingsvirksomhed og dermed lægger vi mange animationer, tegninger og projekter ud på hjemmesiden. Hvis disse droppes eller udskiftes med nye - så har vi hverken plads eller lyst til at have de gamle links liggende.
 
Vi har så mange besøg - taget vores niche i betragtning - at det ikke betyder en pind om folk skal lede lidt længere efter os, desuden står vi opført på snart sagt alle de relaterede søgesteder som vore potentielle kunder regelmæssigt kommer forbi. Derfor er det også mindre relevant at tage hensyn til nyhedsgrupper etc.
 
Langt størstedelen af de besøg vi har, kommer i forbindelse med artikler i internationale medier samt omtaler ved konferencer
 
Det jeg godt kunne tænke mig var respons fra en super google nørd - der kunne guide vores webmaster på dansk. Måske er det fjollet at have en webmaster der kun kan dansk, på den anden side må vi bruge de resourcer vi har med omtanke, og så bakke op ved problemer.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
 
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Søger assistance mht søgemaskiner ikke blot google,  kan nogle anbefale mig et firma som opererer på int. plan. da DoubleLoopS allerede nu afsættes i flere lande og hj. siden vil blive i flere sprog.
 
 
 
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

> kan nogle anbefale mig et firma som opererer på int. plan

Jeg er jo nok ikke den rigtige til at uddele anbefalinger om andre i søgemaskine-branchen, men jeg vil da ikke undlade at nævne at det detop er det jeg selv, og mine glimrende ansatte i mit firma lever af :)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg skal til at ombygge mit køkken, i den forbindelse bruger man selvfølgelig nettet og ved søgning på google
gennem den sidste måned er der ved søgning på "Vordingborg køkken" fremkommet en privat side, der ikke er særlig flatterende for Vordingborg køkken, denne hadeside ligger altid øverst på side 1.
Er denne fyr en haj til optimering, eller er der andre ting der spiller ind?
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Han behøves ikke være særlig god til søgemaskineoptimering. Hans hjemmeside, handler kun om Vordingborg køkken, og derfor findes det hele vejen igennem teksten. Google mener derfor at siden er meget relevant for søgeordet "Vordingborg køkken".
Hvis du så kigger på Vordingborg køkkeners forside, så står derimod langt mindre om Vordingborg køkkener.

Der kan selvfølgelig være andre ting der også spiller ind... måske Mikkel kommer med noget

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen af jer der ved om man ved at studere en hjemmeside eller via Google-søgeresultater, kan se om en hjemmeside er ulovlig søgemaskineoptimeret?
 
Hvis man kan, hvad skal man så se efter?

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/29/2005 8:36:25 AM Forfatter: Hans

Er denne fyr en haj til optimering, eller er der andre ting der spiller ind?

Jeg ser det som et strålende eksempel på, at content is king
 
 
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/29/2005 9:41:58 AM Forfatter: Thorbjørn

Hej

Er der nogen af jer der ved om man ved at studere en hjemmeside eller via Google-søgeresultater, kan se om en hjemmeside er ulovlig søgemaskineoptimeret?
Hvis man kan, hvad skal man så se efter?

Du kan få et eksempel.
 
Prøv søg på ordet topplacering.
 
På det link der kommer først (ikke evt. sponsorlink) kan du jo se hvilken URL du burde lande på og så kan du jo prøve at klikke på det og se hvor du lander istedet for.
 
Dernæst kan du jo prøve at deaktiverer Active Scripting i din browsers sikkerhedindstillinger og så prøve at lege søgerobot.
 
 
Side 4 ud af 6 (51 indlæg)