Hej Thorbjørn.
Jeg tillader mig at træde ind i debatten, fra sidelinien, og tilføje lidt kommentarer.
Som de andre ganske rigtigt har nævnt, er der ikke meget aktivitet på nettet i juli og august måned. Og sandsynligvis slet ikke i din "branche" (uden dog at skulle gøre mig klog på dit felt"
![]()
.
Mht. det tilbud du har modtaget:
Masser af virksomheder tilbyder at generere traffik. Og som nævnt tidligere er det ikke den store tryllekunst. Det der er interessant er relevant trafik. Søgemaskineoptimering (
SEO) er en meget vigtig del af dette. Det er vigtigt at dine keyword er relevante, ligesom de mange andre faktorer i SEO skal tilpasses, så de besøgende du får også rimer på din forretning.
Når dette er taget
in mente, er feltet af interessante leverandører beskåret gevaldigt.
Men nu er SEO ikke altid nok i sig selv, til at skabe den ønskede mængde relevant trafik. Og det er så her at virksomheder som Aleksia og en hel del andre (jeg anbefaler gerne...) kommer ind i billedet. Ved at indgå trafikaftale med disse firmaer, bliver der i aftalens periode, dirigeret relevant trafik fra en række "skjulte portaler" til dit
website. Disse portaler, bliver løbende optimeret, og kan derfor skabe den ønskede trafik. Som nævnt tidligere i debatten er dette kun noget der sker i trafikaftalens løbetid. Men det er jo sådan generelt med markedsføring at man gerne betaler for at få kunder ind i butikken. Især dem der gerne vil handle.
Hvordan kan man så garantere at det er relevant trafik / eller love no cure no pay ??
Som regel fungerer dette ved at der på din side implementeres et tracking modul (statistiksystem), som kan måle konverteringsgraden, altså forholdet mellem det totale antal besøgende, og antallet af besøgende der foretager sig en købsrelateret handling.
En sidste del af aftalen kan tillige være at udbyderen tilbyder en "usablilty analyse", altså en analyse af konverteringsvenligheden på din side... men... alt det er jeg da meget villig til at fortælle dig mere om hvis du er interesseret.
Håber det kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Jonas Arild