Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/29/2005 9:42:41 AM
Forfatter: Michael Oxkjær

Jeg ser det som et strålende eksempel på, at content is king






Ja sådan kan det vel også siges

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

> kan se om en hjemmeside er ulovlig søgemaskineoptimeret?

Vi skal lige huske at holde tingene adskilt. Der står ikke noget i loven om søgemaskineoptimering, og således vil selv en aggresiv optimering ikke være ulovlig - med mindre du slår nogen ihjel, kører for stærkt eller snyder i skat for at opnå dine resultater. Men det tvivler jeg på er tilfældet her :)
 
Jeg går ud fra du tænker på om en given side lever op til de guidelines som søgemaskinerne har udstukket for, hvilke websites de vil have med og hvilke de ikke vil have med?
 
I så fald - både ja og nej. Du kan godt undersøge om en webside følger de guidelines søgemaskinerne har defineret, problemet er bare at deres formulerede guidelines ikke altid bliver håndteret lige på den måde der står - nogle gange smider de ting ud der overholder dem og andre gange kan du finde ting de har beholdt som helt klart ikke overholder dem. Så det er svært at drage nogle endelige konklusioner borset fra, at hvis et website IKKE overholder disse guidelines er der en forøget risiko for at det bliver smidt ud på et tidspunkt. Det handler mere om sandsynlighedsberegning end om rå facts :)
 
"vordingborg køkken" søgningen er iøvrigt et meget godt eksempel på flere ting ...
 
1) Det må være skide irreterende for Vordingborg Køkken - men det skulle de nok have tænkt på inden de leverede noget lort, og iøvrigt behandlede kunden ad helvedes til
 
2) Vi har ytringsfrihed i Danmark og jeg synes ikke det ser ud til at den pågældende hade-side overtræder nogen anden lovgiving. Den er faktisk meget faktuel.
 
3) Vordingborg køkken har selv været med til at gøre sagen værre ved at true med advokater på et tilsyneladen de uhyre tyndt grundlæg - disse tusler har blot givet mere "content" til siden og skubbet sagen i den (for Vordingborg Køkken) forkerte retning og gjort siden endnu mere populær.
 
4) Vordingborg Køkken kan IKKE få siden fjernet fra de gode placeringer i Google uden selv at begå ulovligheder (f.eks. hacke mandens server)
 
 
Det er dog langt fra umuligt for Vordingborg Køkken at gøre noget ved dette, hvis de virkelig gerne vil. Jeg har siddet med andre tilsvarende sager i USA, men det er dyrt. Rigtig, rigtig dyrt! Hvis jeg, eller andre der ved hvordan man kan "justere ballancen" mellem hade sider som denne og Vordingborg Køkkens mere positive sider skal hjælpe er det noget der let kan løbe op i millioner.
 
Spørgsmålet er så hvor meget en hade-side som denne koster Vordingborg Køkkens brand? 1 million? 10 millioner? Hvor mange TV-reklamer og billboard posters skal der opsættes for at rette op på det? Og vil det hjælpe (det gjorde mere skade end gavn da Arla forsøgte sig med den strategi som svar på en stigende kritik af dem).
 
Dybest set handler dette om brand-management. Udfordringen her er, at det sker i et medie som Vordingborg Køkken (tilsyneladende) ikke forstår ret meget af. Det gør det svært for dem at forholde sig til - og det er nok også derfor de har valgt den dårligste løsning: At sende advokaterne efter den stakkels kunde. Bestillikelse havde nok være mere effektivt og helt sikkert billigere:
 
Havde jeg væres hyret af Vordingborg Køkken lidt tidligere i denne sag ville jeg nok have anbefalet dem at sende familien på 14 dages ferie med alt betalt, og mens de var væk instaleret et 500.000 kroners køkken uden beregning - men det er nok for sent nu. På nuværende tidspunkt ville et sådan tilbud nok bare ende med et indslag i Nyhederne om usymptisk bestikelse og gøre det hele værre end det allerede er.
 
Der er to muligheder: Enten gør Vordingborg Køkken noget ved dette nu, og betaler det det koster - ell
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/16/2005 3:58:37 PM Forfatter: Jonas Arild

Hej Thorbjørn.

Ja, det er fuldt ud lovligt, og etisk er der jo intet fortænkt i det.
Lad mig give dig et eksempel:
Denne søgning på blomsterudbringning giver som nr. 1 domænet www.blomsterudbringning.dk. Dette domæne har imidlertid en redirect til Interflora''s hjemmeside. Interflora ejer ikke domænet blomsterudbringning.dk, der gør det firma der leverer trafik til dem.
Søger man derimod på blomster, kommer Interflora''s eget link øverst, og dette skyldes dels SEO, dels siderankering.
Den dag kunden opsiger sin trafikaftale, eller denne udløber, linker www.blomsterudbringning.dk ikke længere til kunden, men kan benyttes til at skabe trafik til en anden kunde. Og det er jo lidt det samme der gør sig gældende for en avisannonce :-)

Er der nogen der kan svare mig på om denne metode (oprette optimerede sites med re-direct) er noget man skal passe på med? Vil Google slå ned på dette og kan dette skade det site der bliver re-directed til?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere været efter In-Flow for deres redirect løsninger på domæner - eller rettere sagt, jeg har hjulpet flere kunder med at beskytte sig imod det!

Den måde In-Flow sætter disse redirects op på kan være særdeles skadeligt for de domæner der redirectes til. Og det værste af det hele er at de godt ved det! De har tilsyneladende blot valgt at fokusere på deres egen indtjening frem for kundernes sikkerhed og hvis kunderne selv spørger til det får de en gang forvrøvlet udenomssnak.
 
I det konkrete tilfælde ser det dog ud til at In-Flow har kludret mere end sædvanligt i det, da siden ender på en død URL på deres eget website :)
 
Det kræver en lidt længere forklaring at beskrive hvad der teknisk set gør In-Flow løsningen så farlig, så den tager vi en anden dag ...
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Men dermed siger du også at man sagtens kan gøre brug af denne løsning, hvis man bare gør det på den rigtige måde? Eller har jeg misforstået dig?

Det vil absolut være interessant at læse sig til hvad den "rigtige" og "forkerte" måde var......

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, hvis ellers In-Flow ville, men i forhold til de kunder jeg har konsulteret nægtede In-Flow at lave de nødvendige ændringer og derfor opsagde disse kunder deres aftaler, da det simpelthen blev for risikabelt.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tabte jeg lige tråden. Jeg taler ikke om In-Flow, men mere generelt. Alle kan vel oprette en side med redirect og på denne måde prøve at opnå det samme?

Omkring læsning så mente jeg om der var nogle steder på nettet hvor denne metodik var beskrevet (med fordele/ulemper og evt. faldgrupper).

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

> Alle kan vel oprette en side med redirect og på denne måde prøve at opnå det samme?

Ja, det er en "fejl" i Googles fortolkning af redirects der giver problemet og der har da også være eksempler på at folk har misbrugt dette til at slette konkurrenters sider. Men, der er jo ikke nogen grund til ligefrem at betale en underleverandør for at terrorisere ens website, vel? :)

Der er masser af information om problemet rundt omrking på nettet - det har stået på i snart 2 år.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps, det er en af de tusindvis af sider der omhandler problemet :)
Side 5 ud af 6 (51 indlæg)