Når du f.eks. betaler 10k i alt for hele ejendommen, og den erhvervsmæssige
del udgør 20%, kan du fradrage 2k i dit regnskab for virksomheden.
Ok, dvs at der ikke er tale om en egentlig seperat eller fysisk "husleje", som jeg indkræver fra firmaet, men der imod en % vis del som jeg så kan fradrage over firmaet. Jamen dvs at hvis vi anslår at firmadelen udgør 20% af det hele, så ville jeg i realiteten kunne fradrage 17.400 - 20% = 3.480kr over firmaet, sådan at jeg selv ender op med en bruttoleje på ca. 13.920kr, hvis såfremt at de 20% var tilfældet...? Og så blir nettohuslejen så også tilsvarende mindre omkring 10.500kr.
Og det forudsætter at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed og at firmaet er min eneste indtægtkilde, ik?
Men der er vist ogå et eller andet med at der er forskel på om firmadelen udgør under eller over 25% kan det ikke passe...??
ok, men så er det jo forholdsvis enkelt alligevel... :o)
Ja der er tale om en enkeltmandsvirksomhed. Et sådan fradrag er vel kun muligt hvis firmaet er min enste indtægtskilde ikke? Jeg mener jeg kan vel ikke fradrag de fx 20%, hvis jeg vælger at tage et job ved siden af bilforretningen...??
Og hvem vurderer den % vise fordeling af privat/firma...??
Har du ekspertise i bilhandel primært med importbiler, som blir betalt fri og solgt...du ved brugtmoms med eks tysk moms sats osv...tænkte på at jeg står og mangler en billig revisor...!! ;o)
Jeg er nystartet her i sidste måned, så ikke den store opgave, har max 3 biler inde af gangen. Bogfører selv bilag osv, men er bare i tvivl om bogføringen af brugtmoms på tyske biler osv. Ved godt hvordan det beregnes, men ikke selve bogføringen...
Kan lige sende lidt mere info engang ved lejlighed, så du kan se hvad det drejer sig om... :o)