Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med Adsense

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

> men hvis folk har fx 2000 - 3000 sidevisninger om dagen, og et enkelt klik så kommer fra den ip, hvor man har logget ind, skulle det så være grundlag for at smide nogen ud??

Ja, det er gundlag nok - og det er som sagt sket i rigtig mange tilfælde. Iøvrigt kan Google altid smide folk ud - uanset hvilken grund de måtte have (de behøver faktisk slet ikke at angive en grund).

Det seneste der er sket er "guilty by association" - det vil sige, at konti bliver lukket, hvis en person (IP/Cookie) som har fået lukket en konto logger ind på en anden konto. Så til jer der har fået lukket konti - log ikke ind på andres konti - i hvert fald ikke før i er blevet clearet af Google! Dette er ikke bare et vildt gæt fra min side - det er bekræftet fra den så absolut mest troværdige kilde omkring dette: Jenifer Slegg (Jensense).

Det er langt fra altid når de lukker en konto at de tilbageholder pengene. Mange gange udbetales indestående.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:49

Mikkel deMib Svendsen:

Det seneste der er sket er "guilty by association" - det vil sige, at konti bliver lukket, hvis en person (IP/Cookie) som har fået lukket en konto logger ind på en anden konto. Så til jer der har fået lukket konti - log ikke ind på andres konti - i hvert fald ikke før i er blevet clearet af Google! Dette er ikke bare et vildt gæt fra min side - det er bekræftet fra den så absolut mest troværdige kilde omkring dette: Jenifer Slegg (Jensense).

Det punkt er jeg enig i, og jeg bakker helt omkring Google's procedure i de sager

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:55

Det eneste tidspunkt jeg er nervøs med google er hvis mit CTR bliver for højt - sådan har jeg det altid med klik programmer

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 23:57

Ja, aftalen er jo altid med den klausul, at Google kan sige 'tak for denne gang' uanset hvad.

Netop derfor tror jeg, at alt det med klik fra samme ip osv. vil blive brugt, hvis der er foregået meget andet, som virker suspekt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:58

Marcus Janby:

Netop derfor tror jeg, at alt det med klik fra samme ip osv. vil blive brugt, hvis der er foregået meget andet, som virker suspekt.

helt enig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:37

Google er en flok fjolser hvad angår Adsense hvis du spørger mig.

Mage til bureaukratisk og monopolitisk foretagende skal man godt nok lede længe efter.

Modtager en mail med en kryptisk besked - der hverken findes i FAQ eller help center.

Google nægter atimøde komme nogen som helst dialog eller forklarer noget som helst.

Får så endeligt af vide man skal bruge samme formular som hvis det havde været en ulovlig klik lukning.

Udfylder og venter.

Kommer svar at nej de vil ikke sige noget og de vil ikke ændre mening.

"Anker" igen - efter dialog med Google i Århus, som forresten aldrig havde hørt den pågældende begrundelse før.

Intet resultat - Lukket adsense konto - i tusindevis af kroner stjålet.

Så hvis i får en mail om at i "kan udgører en potentiel risiko over for deres annoncører" men ellers ikke kan få nogen som helst information ud af dem hvad de så mener med det så velkommen i klubben.

Når det er sagt så er jeg ellers utroligt glad for google og deres tjenester - men hold da op hvor de godt nok tager røven på folk med den slags forretningsadfærd - men det jo også nemt når man har monopol på tekst ads i dag.

Reelt set så kunne en konkurrent for det pågældende site hvor de lå på jo bare sidde og klikke løs eller på anden vis bringe et site i miskredit og så ville man blive lukket uden så meget som et pip fra Google på hvorfor eller hvad det lige er der foregår.

Fra Virum
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har været ude for det samme (går jeg ud fra). Helt grøn ud i blog/hjemmeside verden, ville jeg naturligvis afprøve mine indlagte adsense link, og det virkede.......Én dag. Derefter har der ikke været nogen indtjening. Jeg fik muligvis trykket 8-10 gange og var, set i bakspejlet ikke klar over, at der skulle så lidt til før det var "snyd" (indrømmet, læste ikke hele Googles staement for brug af adsense)

Men hvad så nu? Er der nogen måde kontoen kan genåbnes (i så fald hvordan) Kan der laves en ny konto? Er min hjemmeside i bad standing for altid?

Bortset fra det syntes jeg, det er dårlig virksomheds etik at Google ikke har nogle problemer med fortsat at vise deres links, selv om kontoen er lukket. Og jeg står også uforstående overfor, hvorfor man ikke bliver betalt for klik på Public Ads - jeg mener, et klik er sgu da et klik - Dårlig Stil Google.

Men tilbage til spørgsmål - Hvordan for jeg igen tjent styrtende på AdSense?

Fortsat god dag

Jacob

Arkitektur, for din skyld.

www.norlingandersen.com

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niforsøg:
Helt grøn ud i blog/hjemmeside verden, ville jeg naturligvis afprøve mine indlagte adsense link, og det virkede.......Én dag. Derefter har der ikke været nogen indtjening. Jeg fik muligvis trykket 8-10 gange og var, set i bakspejlet ikke klar over, at der skulle så lidt til før det var "snyd" (indrømmet, læste ikke hele Googles staement for brug af adsense)

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at folk bliver ved med at klikke på egne annoncer. Der går ikke en måned uden at dette spørgsmål bliver stillet herinde. Når man opretter en AdSense-konto, skal man specifikt sætte et kryds i en boks, hvor der står, at man har forstået, at man aldrig må klikke på sine egne annoncer. Derudover står det fremhævet med fed skrift i deres regler, at det uanset årsag er forbudt at klikke på annoncerne på ens eget website. Det kan da ikke komme som en overraskelse, at kontoen så bliver lukket. Hvis du har klikket 8-10 på egne annoncer, skal du nok ikke regne med at få lov til at komme ind igen.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:46

Niforsøg:

Bortset fra det syntes jeg, det er dårlig virksomheds etik at Google ikke har nogle problemer med fortsat at vise deres links, selv om kontoen er lukket. Og jeg står også uforstående overfor, hvorfor man ikke bliver betalt for klik på Public Ads - jeg mener, et klik er sgu da et klik - Dårlig Stil Google.

Hvis din side ikke rummer nogle ord, som har interesse for en annoncør, skal Google altså hive penge op af egen lomme og give dig. Bare fordi du er så storsindet at have deres annonceprogram aktivet på din side?

Google lever jo altså ikke af godgørenhed, så hvis der ikke er nogen til at betale for annoncerne, kommer der ikke nogen annoncer frem. De der Public Ads er bare service fra dem, så din side ikke har sorte felter, hvor Adsense-annoncerne skulle være.

Men tilbage til dit spørgsmål om at få genåbnet kontoen. Det kan vist godt blive rigtig svært. Prøv at søge på tidligere debatter herinde. Der er konklusionen, at det er stort set umuligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:50

Du skal ikke regne med at få åbnet din konto igen, og det kan bestemt IKKE anbefales, at smide en anden konto på dit site, da den så også vil blive lukket.

Det er sådan set meget enkelt: Du har indgået en aftale med et firma (her Google) på nogle betingelser du ikke har overholdt. Nu gider de så ikke det samarbejde mere. Det er vel meget fair.

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)