Så vidt jeg har observeret, tæller google de klik der kommer fra den samme IP som den der logger på din adsense konto. De figurere som kliks i din rapport, men du bliver ikke honoreret for det økonomisk. Jeg klikker selv regelmæssigt på de bannere der er på mine site for at se hvad det er for nogle sider der gemmer sig bag de nogle gange lidt overdrevne texter. Ellers er det lidt svært at holde siderne nogenlunde rene for uvelkomne reklamer. Jeg har altid kunne se klikne i rapporten, men de har aldrig givet mig nogen penge for det - haft den samme adsense konto i siden 2005, aldrig modtaget så meget som en advarsel. Jeg ved godt hvad der står i deres TOS, men jeg tror de vurdere sagerne case-by-case |
Der er tonsvis af sager, hvor folk har klikket blot en enkelt gang på en af deres egne annoncer og har fået lukket kontoen. Og på det punkt er der ingen tvivl i betingelserne. Så det er et meget, meget dårligt råd at give folk at de ikke skal tage det så tungt. Det svarer til at råde folk til at køre spritkørsel fordi man aldrig selv er blevet snuppet. Selv hvis man ikke selv er blevet snuppet i årevis er det intet bevis for at det ikke sker rigtig tit - og når vi snakker om kliks på egne annoncer, ja så er det faktisk sådan at konti som regel lukkes. Lad der ikke være tvivl om det!