Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med Adsense

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har observeret, tæller google de klik der kommer fra den samme IP som den der logger på din adsense konto. De figurere som kliks i din rapport, men du bliver ikke honoreret for det økonomisk.

Jeg klikker selv regelmæssigt på de bannere der er på mine site for at se hvad det er for nogle sider der gemmer sig bag de nogle gange lidt overdrevne texter. Ellers er det lidt svært at holde siderne nogenlunde rene for uvelkomne reklamer. Jeg har altid kunne se klikne i rapporten, men de har aldrig givet mig nogen penge for det   - haft den samme adsense konto i siden 2005, aldrig modtaget så meget som en advarsel.

Jeg ved godt hvad der står i deres TOS, men jeg tror de vurdere sagerne case-by-case

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:20

Der er tonsvis af sager, hvor folk har klikket blot en enkelt gang på en af deres egne annoncer og har fået lukket kontoen. Og på det punkt er der ingen tvivl i betingelserne. Så det er et meget, meget dårligt råd at give folk at de ikke skal tage det så tungt. Det svarer til at råde folk til at køre spritkørsel fordi man aldrig selv er blevet snuppet. Selv hvis man ikke selv er blevet snuppet i årevis er det intet bevis for at det ikke sker rigtig tit - og når vi snakker om kliks på egne annoncer, ja så er det faktisk sådan at konti som regel lukkes. Lad der ikke være tvivl om det!

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 23:22

Kristoffer W Hansen:

Jeg klikker selv regelmæssigt på de bannere der er på mine site for at se hvad det er for nogle sider der gemmer sig bag de nogle gange lidt overdrevne texter. Ellers er det lidt svært at holde siderne nogenlunde rene for uvelkomne reklamer. Jeg har altid kunne se klikne i rapporten, men de har aldrig givet mig nogen penge for det   - haft den samme adsense konto i siden 2005, aldrig modtaget så meget som en advarsel.

Jeg har haft kontaktet google et par gange fordi jeg eller min medarbejder er kommet til at klikke på adsense annoncerne og jeg blev anbefalet at bruge deres preeview tool så jeg kunne gå ind, se de firmaer der annocerede gennem adwords på Min-mave og dermed IKKE behøvede klikke på selve annoncerne.

Jeg ville ikke turde klikke på annoncerne som du gør, de de "snakke" jeg har haft med google ikke tyder på at de ser let på at man selv klikker på annoncerne. Hvorfor du kan gøre det uden der sker en konsekvens aner jeg ikke, men hvis du finder ud af det på et tidspunkt må du gerne sige til, da jeg nu er blevet nysgerrig Big Smile 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:25

Google læser også Amino, Birgit :)

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 23:27

Altså hvis 5-6 % af klikkene er fra den samme ip, så forstår jeg godt, at Google vælger at afbryde samarbejdet. Og ja, generelt betragtet er det ikke et godt råd at give, men hvis folk har fx 2000 - 3000 sidevisninger om dagen, og et enkelt klik så kommer fra den ip, hvor man har logget ind, skulle det så være grundlag for at smide nogen ud??

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg klikker aldrig på egne annoncer, og agter heller ikke at gøre det men denne tekst fra Googles support:

• Jeg kom til at klikke på mine egne annoncer. Giver det problemer for min konto?

• Selvom udgivere af en eller anden grund ikke må klikke på deres egne annoncer, har vi forståelse for, at man ved en fejl kan komme til at klikke på dem. Derfor er det ikke nødvendigt at kontakte os, hver gang du klikker på dine annoncer. Du kan være sikker på, at din konto bliver korrekt krediteret for alle de klik og visninger, vi anser for gyldige.

Giver et indtryk af, at der er lidt snor ?

Mvh.

Tilmeldt 10. Nov 09
    Skrevet kl. 23:35

Klik på egen banner er ikke grund til at de fleste kontoer lukkes

Opfordring til klik, insentives til at klikke på banner, klikfraud, erotisk eller ulovligt indhold og manipulation er de oftest forekomne årsager

Fra Esbjerg
    Tilmeldt 23. Sep 05
    Indlæg ialt: 4105
    Skrevet kl. 23:35

Men hvordan skelner man så hvis mange mennesker har samme IP adresse? Så er det nemt at blive taget for at snyde uden at have gjort det!

Hvad sker der med Jeres penge der stå på kontoen ved spæring?

Fra Ribe
    Tilmeldt 30. Nov 07
    Indlæg ialt: 237
    Skrevet kl. 23:37

Kenneth Boysen:

Men hvordan skelner man så hvis mange mennesker har samme IP adresse? Så er det nemt at blive taget for at snyde uden at have gjort det!

Hvad sker der med Jeres penge der stå på kontoen ved spæring?

Hvis du bliver udelukket, får du ikke det, du evt. har til gode...

Tilmeldt 10. Nov 09
    Skrevet kl. 23:41

Jeg er sikker på de "flagger" når det er fra samme ip, og så er det bare at se på det mønster der er i kliksne. Er det samme browser, klient, session ect. ect. Det er normal procedure når vi checker for creditcard fraud, og jeg er sikker på Google går længere end vi gør mht til at sikre de milliarder der drøner igennem deres system.

Hvis en konto bliver spærret, tilfalder pengene Google. I nogle sager er pengene blevet krediteret til de kunder der hav betalt for kliksne, men der kommer an på omstændighederne og årsagerne i sagerne (og sikkert også hvordan man tager sagen med google)

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)