Hej Amino'er Efter at have fulgt med på forummet igennem længere tid er det på tide selv at deltage... Jeg har igennem længere tid gået med den ide at sælge mærkevarelegetøj på nettet til et godt stykke under de vejledende priser der findes. Jeg ved der findes enkelte webshops der allerede gør dette (eller siger de gør), men jeg er sikker på at jeg kan gøre dette bedre. Jeg er dog i tvivl om hvordan man skaber kontakten til en legetøjsbutik som vil være med. Jeg har stort kendskab til at drive en webbutik, og har tidligere haft ansvaret for en butik med 8 mill. i omsætning inden for elektronik. Det er vigtigt også at tilføje at webshoppen skal være et fritidsprojekt, med mindre tingene selvfølgelig går rigtig godt :-) Jeg forestiller mig flg. setup. Herefter afleverer jeg "ordren" til en legetøjsbutik som pakker og sender ordren. Hver måned faktureres jeg for de indkøbte produkter samt fragt. Butikken får så ca. 5-10 % avance for håndteringen, samt evt. bonusser. Ved returneringer og reklamationer sendes produkterne til butikken. Jeg får ligeledes 5-10 % avance til drift/markedsføring og løn. Kort sagt skal legetøjsbutikken altså agere "grossist og lager" for webshoppen. Hvis der er nogle der kender til normale avancer på legetøj som Brio, Lego, Playmobil mv. vil jeg meget gerne høre om dette.... Er dette en god ide, eller har jeg skudt helt ved siden af.... Med Venlig Hilsen Henrik |
Hvorfor skal du have en butik med ind over? Hvad kan de som du ikke selv kan? Eller rettere sagt, hvorfor bruge/betale en butik og deres personale for noget som du selv kan, bedre?
En fysisk butik og deres folk fatter ikke online verdenen og slet ikke online salg.
Du vil komme i karambolage med at de ikke sender varene og ikke behandler returvarer.
Find de gode priser, lav en aftale med et lagerhotel i stedet for. På den måde arbejder i sammen. Butikken kan du jo risikere vil se dig som enten en konkurrent eller et fordyrende mellemled. På denne måde kan du tage hele avancen og betale lagerhotellet for deres ydelser.
Men se hvad der skete med smilmer.com:-) Det er dyrt at sende legetøj. Det er store og ofte tunge pakker. Det skal du regne med ind i prisen og stadigvæk være billigere. Ydermere skal du tænke på løn/betaling til logistikken eftersom du ikke selv vil håndtere det. Den del skal også lægges ind i regnestykket.
Men altså eurotoys.dk kan jo, så kan du vel også
/Jesper