Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabssystemer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
I tråd med alt den gode vilje der udvises i debatten disse dage, tænkte jeg lige at jeg vil give et tip i forbindelses med regnskabssystemer.

Skulle man være på jagt efter et regnskabssystem til mellemstore virksomheder så kan jeg uden tøven anbefale e-conomic (www.e-conomic.dk).

Vi var på jagt efter et økonomisystem i tidernes morgen og var nærmest ved at falde bagover da vi hørte priserne. Vi havde så muligheden for at outsource det tilen bogholder med eget system, men da vi godt kan lide at have egne hænder på den slags kritiske data og lidt mere styr på hvordan de opbevares, følte vi ikke det var den bedste løsning.

Vi faldt derefter over e-conomic som har vist sig at være ganske effektivt og ikke mindst herligt billigt i forhold til udgifterne ved et "klassisk setup".

Det har sine fejl histen og pisten dog, men alt i alt får man ganske meget for pengene. Så det kan kun anbefales herfra.

- For de tvivlende, så har jeg ikke noget at gøre med e-conomic i skrivende stund. Jeg er bare bruger og finder det værdigt til at få min anbefaling med på vejen.
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden tvivl et godt system, men det bliver nu alligevel til mange penge i tidens løb.



Jeg kiggede også på det da jeg startede i oktober sidste år, men fandt hurtigt ud af at Summasummarum (www.summasummarum.dk)  var programmet for mig.


 


Det var selvfølgelig primært den billige pris, men også den windowslignende brugerflade der gjorde udslaget.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/1/2005 3:47:50 AM
Forfatter: Solutions-IT.dk

Uden tvivl et godt system, men det bliver nu alligevel til mange penge i tidens løb.


Jeg kiggede også på det da jeg startede i oktober sidste år, men fandt hurtigt ud af at Summasummarum (www.summasummarum.dk) var programmet for mig.


Det var selvfølgelig primært den billige pris, men også den windowslignende brugerflade der gjorde udslaget.


Det koster pr måned det er korret. Man skal dog huske på at forskellen mellem abonnementsbetaling på software og engangskøb sjældent er så stor prismæssigt hvis man ser over tid og hvilke udgifter abonnementet dækker som man måske alligevel skal ud og investere i bagefter.

Fordelen med et online regnskabssystem som e-conomic er f.eks for vores vedkommende at vi ikke skal bekymre os om backup af data, opgradering af systemet i forbindelser med nye versioner, installation på en række maskiner og flytning af data, maskinerne imellem, da vores regnskabschef ikke sidder på det samme kontor som jeg.

Vi kiggede også selv lidt på summasumarum som er et glimrende system. Vores krav var dog at systemet skulle kunne køre på andet end windows (vi bruger primært linux og Mac OS X, og vores regnskabsmand er på windows hos sig selv). Det var også vigtig for os at hvis vi senere skifter platform så vil vi helst ikke skulle konvertere data og lære en ny brugerflade til regnskabsprogrammer bare fordi vi som brugere hellere vil lege med en ny type workstation i andre sammenhænge.

Samtidig var der så som nævnt overvejelserne ved sikkerheden i at have vores regnskab liggende som lokale datafiler på "tilfældige computere", der også blev brugt til dagligt arbejde, hvilket vi ikke brød os så meget om.

Netop derfor synes jeg e-conomic er et bedre system for mange "begyndere" som os selv, da man får meget for pengene (sikkerhed, datatryghed og fleksibilitet) som man måske glemmer ved købet af et regnskabssystem, fordi man bare skal bruge noget her og nu. Sammen med sit abonnement får man også adgang til deres kundeservicetelefon der gør det nemt og hurtigt at få hjælp direkte med systemet.

/my 2 cents

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den hostede løsning ser yderst spændende ud. Jeg er enig med dig i dine generelle btragtninger, Oscar, og kan i tillæg sige at det også er en bedre løsning for virksomheder, som min egen, der i høj grad er organiseret "virtuelt" - så folk sidder på mange forskellige fysiske lokationer.


Det vil jeg se nærmere på ...

 

Oscar, har du anvendt deres projektstyrring og timeregnskabs-moduler? Det kunne jeg nemlig rigtig godt bruge, specielt til håndtering af et stadig stigende antal konsulentopgaver, og generelt til rentabilitetsbregninger.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

Vi har endnu ikke har behov for den del af systemet, så der kan jeg desværre ikke være behjælpelig.

En anden ting i forbindelse med det at være "virtuel kontor" så er deres mulighed for at indscanne bilag og koble dem til poster intet mindre end genial. På den måde kan man altid få overblik over de præcise tal uden at skulle grave ting frem i gemmerne, hvilket kan være et problem hvis ens fysiske arkiv er et andet sted end hvor man sidder.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Og herfra skal lyde en advarsel mod at bruge servicehosting.dk hvor man for et beløb svarende til e-conomic kunne bruge en axapta løsning online... alt sammen meget besnærende... hvis de ellers virkede..


Jeg brugte ca. 3 måneder på at finde ud af at systemet ikke virker....

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2005 12:47:33 PM
Forfatter: Gamblore

Og herfra skal lyde en advarsel mod at bruge servicehosting.dk hvor man for et beløb svarende til e-conomic kunne bruge en axapta løsning online... alt sammen meget besnærende... hvis de ellers virkede..



Jeg brugte ca. 3 måneder på at finde ud af at systemet ikke virker....




Axapta er generelt noget tung og besværligt stads. Jeg har arbejdet med det kort i forbindelse med et webprojekt og der skal ikke lyde nogen klage fra mig hvis jeg aldrig mere skal røre en Axapta installation.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Små startups kan nå langt med et almindeligt godt gennemtænkt Excel-ark ... bogholderi er i sin simpelste form altså bare et rødt søm til udgifter, og et blåt søm til indtægter

Ret hurtigt kommer behovet dog for et "rigtigt" økonomisystem, eller skulle man springe ud i det og vælge et ERP-system? Mulighederne er mange, og omfanget nærmest uoverskueligt. Jeg har været i ERP-branchen i nogle år, og lad mig give følgende anbefalinger:

1) 1-5 ansatte, vælg et bogholderisystem: Summasummarum, economics, Winfinans (ren og skær bogføring, moms osv.)

2) 5- 10 ansatte, vælg et økonomisystem: C5, Stellar Office (bogføring, primitiv tidsreg, projektstyring m.v.)

3) 10-75 ansatte, vælg et ERP-system: Visma, Navision Attain, Navision 4.0 (bogføring, avanceret økonomistyring. tid og projekter, CRM m.m.)

Glem alt om Axapta, Oracle Financials og SAP (for stort og for tungt), glem JD Edwards og Peoplesoft (duer ikke til små danske virksomheder), glem C4 og måske endda C5 (DOS-systemer i bund og grund), og glem de fleste andre,  der skåret over en breeed (!) kam er uprøvede med risiko for børnesygdomme.

Bogholderisystemer fås for 1-3.000 kr, økonoimisystemer for 5-50.000, ERP-systemer for 50-300.000

Mit råd er: start med en billigt bogholderisystem, og hold det kørende så længe i kan ... hvis jeres behov kan dækkes bare de første 2-3 år mens I vokser, så skal I være glade. Derefter kan og bør I hoppe direkte på et rigtigt ERP-system. Dermed undgår i den krævende og økonomiske post det er, at skifte virksomhedssystem i tide og utide.

Hvis jeg skulle spå om fremtidens virksomhedssystem, så er det placeret på en ASP-server, kan tilgås fra alle Internet-PC''ere, kan tilpasses individuelle behov af almindelige brugere men uden risiko for problemer ved løbende opgraderinger. og så indeholder det både økonoimi, CRM, logistik, bank, tid og projektstrying samt lidt ODBC-baseret rapportering i et mindre BI-produkt. Prisen til den tid ... 50.000 for at komme i gang, og 2-3.000 pr. måned i abonnement.
Tilmeldt 17. May 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har overhovedet ikke kendskab til elektronisk bogføring, men vil da prøve selv inden jeg smider alt til revisoren. Jeg har kigget på www.ERPbasen.dk, og der er jo mange muligheder!

De fleste tilbyder en demo, men det gider jeg ikke bøvle med.


Jeg har endnu kun set demoerne, men det ser grangiveligt nemt ud med indbygget kontoplan m.m.

Der er måske ikke "plads" til alle debitorer og kreditorer om et par år (forhåbentligt! ), men nu giver jeg programmet et forsøg. Det er trods alt gratis og ser alligevel ret professionelt ud, og lige nu synes jeg der er nok andre ting at bruge penge på!   

 

P.S  Fandt en artikel om "større succes med email - Praktisk udsendelse af email kampagner"

Der findes meget andet godt (og gratis) på siden. Der er bl.a. et program til udsendelse af nyhedsbreve. 

 


 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)