Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A linker til B som linker til C som linker til A igen...?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Mikkel deMib Svendsen:
Så har du ikke læst patentet! For der er en damping faktor i PageRank - og den damping faktor mener de fleste fortsat er der. Den antages at være på mindst 15%

Mit eksempel med de fire vandhuller var et pædagogisk forsøg på at forklare, at der ikke mirakuløst opstår mere linkjuice ved at lave en linkring.  

Jeg kunne da godt have udvidet forklaringen med regn (inbound links ude fra ringen) og fordampning/nedsivning (damping factor i PageRank algoritmen).

Det ville have været mere korrekt, men havde samtidigt gjort eksemplet unødigt komplekst.

PageRank's damping factor er en konstant på mellem 0 - 1. Oprindeligt var denne konstant sat til 0,85, som passer med de 15% du nævner. Der har sikkert været skruet på den siden. 

Jeg tolker spørgsmålet som om, at man er nervøs for om Google kan gennemskue linkringen. Internettet er en stor graf og til forskel fra f.eks. et træ så har grafer cykliske referencer. Naturligvis kan Google se du har en linkring, men det er bestemt ikke noget man skal være nervøs for. Det er i internettets natur. Jeg nævner der en crawler som et eksemple på, hvad Google ikke anser som værende iorden.

God Weekend

Mvh

Anders

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:25

> Naturligvis kan Google se du har en linkring, men det er bestemt ikke noget man skal være nervøs for.

Det er her du tager fejl :)

Jeg har ved flere lejligheder snakket direkte med de ansvarlige på Google - bl.a. Matt Cutts og Adam Lasnik, om det her. Du kan tro de gør alt hvad de kan for at ignorere alle de former for links, der ikke er det de opfatter som "uvildige" - altså netop ikke oprettet i varierende størrelser af "circle jerks", købt eller på anden måde "manipuleret". Det er deres opgave.

På samme måde, som det er gode journalisters opgave ikke at blive manipuleret af smarte PR folk og spindoktorer.

Det betyder dog ikke, at nogle af de to gør det perfekt :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:57

Mikkel deMib Svendsen:

> Naturligvis kan Google se du har en linkring, men det er bestemt ikke noget man skal være nervøs for.

Det er her du tager fejl :)

Jeg har ved flere lejligheder snakket direkte med de ansvarlige på Google - bl.a. Matt Cutts og Adam Lasnik, om det her. Du kan tro de gør alt hvad de kan for at ignorere alle de former for links, der ikke er det de opfatter som "uvildige" - altså netop ikke oprettet i varierende størrelser af "circle jerks", købt eller på anden måde "manipuleret". Det er deres opgave.

På samme måde, som det er gode journalisters opgave ikke at blive manipuleret af smarte PR folk og spindoktorer.

Det betyder dog ikke, at nogle af de to gør det perfekt :)

Hej Mikkel,

Er de links man kan få via linkkataloger skadelige - eller er et link et link? Jeg tænker her b.la. på nogle af dem man kan finde her på Amino, f.eks via listen på www.semoblog.com.

Venligst Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 12:58

Jo men er det ikke lidt det samme som når man går efter et terror netværk?

Du går ikke efter netværket, fordi det er et netværk. Du går efter dem fordi deres handlinger strider imod, hvad vi tolker som værende korrekt.

Fordelene ved en linkring er vel, at den stadig vil være effektiv selvom google fjerne nogle enkelte af deres site. Du bevare stadig en stor del af linkringens pagerank. Desuden er det lettere at skjule automatisk genereret links, hvis du fordele dem over flere sites.

Overstående eksempel er måske nok et forsøg på, at snyde sig selv til en bedre placering, men i virkligheden snyder han sig selv pga de tidligere omtalte 15%. Der skal rigtig mange inbound links til at opveje de tabte 15%. De links vil være svære at få, hvis du ikke skal oprette dem programatisk.

Circle Jerks det er sku' da et punk band fra midt 80'erne Stick out tongue 

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 13:06

Hej Tina,

Du får forholdet mellem sidens PageRank og antallet af outbound links på siden.

Forholdet kan i sagens natur aldrig blive 0, men den kan komme tæt på.

Jo højere PageRank og jo færre outbound links der er på siden. Jo bedre vil det være for dig.

Det skader ikke, men det kan være spildt arbejde.

Se at få oprettet en signatur med links til dit site. Så for du et gratis link, hvergang du opretter en post her på amino.

Mvh

Anders

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 13:17

Du skal iøvrigt være opmærksom på, at selv om et www.anders's-fantastiske-linkbibliotek.dk praler med at have en PageRank på 10. Så har den subside, hvorfra der linkes måske kun en PageRank på 1.

Hver side har deres egen PageRank.

Har du f.eks. et link her fra denne side, som har en PageRank på 3 og 2 udgående links. Samtidigt med at du har et link på min subside med en PageRank på 1, som iøvrigt har 100 udgående links.

Så vil regnestykket se ca. sådan ud :

Din PageRank = (1 - 0,85) + 0,85 * (3/2 + 1/100)

Din PageRank = 1,5

Du kan se at værdien fra mit linkbibliotek er stort set nul. Dermed ikke sagt, at det forholder sig sådan med alle link biblioteker.

Phuhaa jeg kunne bedere lide forklaringen med vandhullerne :D

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Runge:

Du får forholdet mellem sidens PageRank og antallet af outbound links på siden.

Forholdet kan i sagens natur aldrig blive 0, men den kan komme tæt på.

Jo højere PageRank og jo færre outbound links der er på siden. Jo bedre vil det være for dig.

Hej Anders

Hvis du med outbound link mener links til andre domæner, så tager du fejl. Den linkjuice der flyder ud til det enkelte site er 

Sidens PageRank / Antallet af ALLE links på siden

Dvs. også de interne links. Laver du en linkring kan du dermed gøre følgende:

1) Lav et link på side A til side B. 

2) Lav 1000 links på side A der linker tilbage til website A

Så er der gode chancer for at du får mere juice ind end du sender ud, forudsat at side D ikke gør det samme.

Endelig skal man huske at Adobe ikke ligger højest på "Click here" pga sidens PageRank, men pga. anker teksten på de indgående links. Links er andet og mere en linkjuice og PageRank. Iøvrigt er jeg enig med deMib her. Hellere 1 million links end den bedste tekst i verden, og der er ingen præmier til flinkeskolen.

Mvh Jesper Jørgensen, søgemaskineekspert

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 17:00

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:13

Hej deMib

Tak for kommentaren! Jeg var sikker på, at du ville være den første (eller i hvert fald én af de første) til at svare på mit indlæg.

Og du har jo selvfølgeligt ret. Jeg har da også selv "seo'et" min hjemmeside og vil blive ved med det. Men jeg holder stadigt fast ved min pointe om, at vi ikke Burde skrive til maskiner, men til mennesker :-)

Hvorfor laver Google ikke bare et rating-system, hvor brugeren kan stemme på siderne?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:32

> Hvorfor laver Google ikke bare et rating-system, hvor brugeren kan stemme på siderne?

Når vi lige ser bort fra American Idol, så har Amerikanerne jo ikke de bedste erfaringer med afstemninger :)

Spøg til side - Google HAR faktisk haft sådan et system. Det blev afprøvet gennem lang tid via en glad og en sur smiley i toolbaren, som folk så kunne stemme med. Resultaterne var dog meget skuffende - data var ganske enkelt for inkonistent til at det kunne bruges til noget. Problemet er bl.a. at det altid vil være en meget snæver demografi der gider at stemme, og de er ikke altid særligt gode representanter for alle.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)