Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 2 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt lade være med at undre mig over at i vælger at spørge her inde i stedet for at spørge den der har inviteret jer til Wellstar mødet?

Er det ikke en i kender godt? og kan stille spørgsmål til?

Husk at det her er en branche hvor man kommer til at arbejde tæt sammen med den man tegner op under, så det er vigitgt at i mærker efter eller ved at i kan arbejde sammen med den person, ligesom at dem i selv vælger at invitere senere hen skal være nogen i har lyst til at tilbringe meget tid sammen med.

Bare et godt råd.

Hvor komer i egentligt fra i landet?

hvilken by har i været til Wellstar møde i?

Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forsinket indlæg til denne debat:

Håber der er nogle, der læser det, især Haack, der tjener så godt på det.

Pkt 1: Wellstar produkterne er IKKE godkendte i DK endnu og kan derfor ikke lovligt forhandles.

Pkt. 2: I sin nuværende form er Wellstar et pyramidespil, da fortjenesten udelukkende kommer fra hvervning af nye medlemmer, hvilket er ULOVLIGT!

Pkt. 3: Du forpligter dig som partner overfor firmaet til at tegne en re-order på min. 3-mdr (udover de 4 'demo'-produkter man køber når man optegnes som partner), hvilket også er ULOVLIGT!

Pkt. 4: Deres kontraktudførelse er nærmere i form af en købsaftale og betingelser, forpligtelser og rettigheder begge veje fremgår ikke tydeligt af papirerne, dette er også ULOVLIGT!

Pkt. 5: Deres infomøder (læs hvervemøder) omhandler stort set ingen information om produkterne, provisionsordning fra salg el.lign., men udlukkende hvordan organisationen skal udbygges i niveauer. Der bruges massiv psykologisk påvirkning i form af udsigt til STOR økonomisk gevinst (igen kun gennem hvervning). Dette er ligeledes ULOVLIGT!

Pkt. 6: De opfordrer til at hverve gennem nærmeste netværk såsom venner, familie, skolekammerater, børnenes legekammeraters forældre osv. Dette strider mod god markedsføringsskik. Man må helle ikke kontakte personer (uanset om de er familie eller ej) uopfordret med henblik på salg.

Pkt. 7: Deltagelse i pyramidespil er strafbart, hvis man hjælper til at nye personer, som træder ind i pyramiden.

De er dygtige i Wllstar. De ved hvordan disse regler skal omgås. De har en pyramide bygget op omkring et produkt og derfor ligger de i en gråzone. Deres produkter indeholder alger, der er testet og anset for sundhedsfremmende, men man kan finde tilsvarende produkter til en væsentlig lavere pris i alm. helsekostforretninger.

Der indgivet en anmeldelse til politiet og forbrugeombudsmanden.

Flere informationer findes bla. på www.forbrug.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 10:59

Ph.D.:

Forsinket indlæg til denne debat:

Håber der er nogle, der læser det, især Haack, der tjener så godt på det.

Pkt 1: Wellstar produkterne er IKKE godkendte i DK endnu og kan derfor ikke lovligt forhandles.

Pkt. 2: I sin nuværende form er Wellstar et pyramidespil, da fortjenesten udelukkende kommer fra hvervning af nye medlemmer, hvilket er ULOVLIGT!

Pkt. 3: Du forpligter dig som partner overfor firmaet til at tegne en re-order på min. 3-mdr (udover de 4 'demo'-produkter man køber når man optegnes som partner), hvilket også er ULOVLIGT!

Pkt. 4: Deres kontraktudførelse er nærmere i form af en købsaftale og betingelser, forpligtelser og rettigheder begge veje fremgår ikke tydeligt af papirerne, dette er også ULOVLIGT!

Pkt. 5: Deres infomøder (læs hvervemøder) omhandler stort set ingen information om produkterne, provisionsordning fra salg el.lign., men udlukkende hvordan organisationen skal udbygges i niveauer. Der bruges massiv psykologisk påvirkning i form af udsigt til STOR økonomisk gevinst (igen kun gennem hvervning). Dette er ligeledes ULOVLIGT!

Pkt. 6: De opfordrer til at hverve gennem nærmeste netværk såsom venner, familie, skolekammerater, børnenes legekammeraters forældre osv. Dette strider mod god markedsføringsskik. Man må helle ikke kontakte personer (uanset om de er familie eller ej) uopfordret med henblik på salg.

Pkt. 7: Deltagelse i pyramidespil er strafbart, hvis man hjælper til at nye personer, som træder ind i pyramiden.

De er dygtige i Wllstar. De ved hvordan disse regler skal omgås. De har en pyramide bygget op omkring et produkt og derfor ligger de i en gråzone. Deres produkter indeholder alger, der er testet og anset for sundhedsfremmende, men man kan finde tilsvarende produkter til en væsentlig lavere pris i alm. helsekostforretninger.

Der indgivet en anmeldelse til politiet og forbrugeombudsmanden.

Flere informationer findes bla. på www.forbrug.dk

Det var sørme noget af en anklage at komme med der, jeg håber at du har noget der kan underbygge disse anklager for så vil jeg da meget gerne se disse dokumentationer før jeg andmelder dig!

For så vidt jeg ved så er det ikke lovligt at skrive sådan noget med mindre at det er sandt og det kan jeg så hermed bekræfte at det ER DET IKKE!

Punkt 1 & 2:   Vores produkter ER godkendte! og de er ikke blevet forhandlet før de var godkendte, det er rigtigt at de der starter op som partnere at de køber demo produkter hejm og det er der bestemt ikke noget ulovligt i, der står på produkterne at de er til demo og ikke til salg, så den del er der skam også styr på.

Det er rigtig nok at det var de ikke fra starten af men, man må gerne starte forretningen før produkterne er godkendte, så længe at der er sendt en ansøgning om godkendelse ind og at de folk der starter op i firmaet er bekendt med at godkendelsen ikke forligger endnu.

Punkt 3 & 4: Du forpligtiger dig ikke som partner til at købe en re-order i 3 mdr, du kan når som helst sige din re-order aftale op og det kan gøres allerede i den 1 måned, så det passer altså heller ikke.........

Du kan også når som helst opsige din kontrakt og hvis du gør det indenfor 14 dage får du alle dine penge retur, præcis som loven kræver det, og alle paragrafferne er tilgængelige for alle, så det passer altså heller ikke.....

Punkt 5: Ja møderne handler mest om forretningen men også en del om produkterne. Det er klart at det handler mest om forretningen når det er det som vi er ved at opbygge i kræft af at vi er et nyopstartet firma. Der er den information om produkterne som folk har behov for, resten kan de læse sig til i de brochure de får udleveret eller spørge om det. Og der er desuden ingen lov der siger hvad vores møder skal handle om så det er der altså ikke noget som helst ulovligt ved.

Punkt 6: Der er ingen der opfordre nogen her til at kontakte deres venner og familie med henblik på salg. Vi har en vejledning til hvordan man laver en navneliste, ja, og den indeholder disse personer ja, men det er e´n vejledning til hvordan man laver en navneliste og hvordan den kan se ud, det er bestemt ikke noget tvang, og desuden så de folk vi henvender os til er det ikke med henblik på salg men derimod forretning og det ville du også vide hvis du havde sat dig ordentligt ind i tingene, for vores koncept indeholder ingen direkte salg. Kunderne skal selv bestille vores produkter via firmaets hjemmeside, vi skal blot informere og reklamere for produkterne, kunderne kan ikke købe dem direkte hos og.

Punkt 7 siger vist sig selv efter ovenstående forklaringer............

Tilmeldt 24. Oct 08
Skrevet kl. 12:49

Hurtigt svar og hurtig i replikken.

Du er uden tvivl godt filtret ind i det og kender svar på de typiske anklager som Wellstar møder og tilsyneladende undgår til perfektionisme.

Som svar kan jeg starte med at fortælle, at jeg har masser af materiale til at underbygge min 'anklage', der mere er tænkt som en information til folk, der måtte sidde derude og være i tvivl om, hvor grænsen går.

Jeg har sat mig grundigt ind i tingene, talt med jurister, haft kontakt til forbrugerstyrelsen, fået bekræftet min mistanke om et potentielt pyramidespil opbygget omkring helsekostprodukter (der kan købes tilsvarende i almindelige helsekostbutikker til en noget lavere pris) og talt med en politikommisær indenfor økonomisk kriminalitet.

Hvis de punkter, jeg har nævnt ikke er ulovlige, så må du have mig meget undskyldt, men så synes jeg du skal læse lovgivningen angående dette.

Pkt. 1 & 2: De er ikke godkendt til handel i DK endnu. se jeres egen hjemmeside www.wellness-drik.dk

Pkt. 3 & 4: Man skal som forhandler købe 4 demosæt, samt tegne re-ordre på min 3 mdr. Selvfølgelig kan man trække sig indenfor 14 dage, for man er omfattet af forbrugeraftaleloven, fj § 2, stk. 2, nr. 2 litra c.

Pkt. 5: Man får beskeden information om produktet, herunder om det er testet for bivirkninger. Der forklares på mødet, at man ikke skal være ekspert i alger, men blot fortælle venner og familie, at det virker. Man må ikke handle med produkter, hvor man markedsfører dem under "urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde oplysninger". (jf. Markedføringsloven § 2). Ydermere kan jeg oplyse, at der er lovgivning om, hvad sådanne møde må omhandle, se markedsføringslovens § 1 og § 2

Som et konkret eksempel vil jeg citerer i forhold til dit pkt. 6:

Fra forbrugerombudmandens vejledning vedr. Multi Level Marketing/Pyramidespil, september 2004

stk. 3.1.1. Vennerhvervning:

"Mange Multi Level Marketing arrangementer opfordrer til, at man hverver nye forhandlere ved hjælp af sit netværk, dvs, gennem familie, venner, arbejdskolleger, børns legekammeraters forældre, mv. Dette kaldes populært vennehvervning.

Efter forbrugerombudmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik (Markedføringsloven, § 1), hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser."

og yderligere: "Indgår vennehvervning som en led i et større pyramidearrangement, vil dette pege i retning af, at hele pyramide arrangementet er i strid med god markedsføringsskik."

På hjemmesiden for Direkte salgs forening i Danmark www.disafo.dk finde følgende i en skrivelse fra WFDSA (World Federation of Direct selling Association):

"Pyramidesalg er svindel. Det er en metode, hvor initiativtagere til såkaldte ”investerings-” eller ”handelssystemer”, der ved hjælp af en hierarkisk opbygning beriger sig selv gennem de indbetalinger, som nye medlemmer af disse systemer foretager."

Da der på nuværende tidspunkt ikke er mulighed for at opnå provision fra salg af produkterne, fordi de ikke er godkendt til salg herhjemme, vil indtægten udelukkende komme fra indbetalinger fra nye medlemmmer. Man køber sig ind i et firma, altså invisterer i det. Og jeg er ked af at sige det, men et er altså et pyramide arrangement.

Generelt kan man sige, at grænsen mellem MLM og pyramide går på, om man tjener penge gennem salg af produkter eller via rekruttering af nye forhandlere. Hvis du er i tvivl om dette udsagn så læs venligst: www.forbrug.dk/faq/1009/

Men nu skal vi ikke mundhugges om, hvem der har ret. Lad myndighederne om det. Jeg har blot understreget, i mit tidligere indlæg, hvad lovgivningen på dette område siger, og hvordan det forholder sig i forhold til Wellstars metoder (og sikkert også mange andre). Man kan tjene penge på det, ingen tvivl om det. Man kan så diskuterer hvor meget af det, der er i direkte strid med lovgivningen og hvor meget af det, der burde appellere til alm. moral og etik.

Bliver man inviteret til et infomøde i sådan et firma, så overvej følgende punkter: www.forbrug.dk/faq/10010/

Slutteligt vil jeg opfordre folk til at overveje, hvor mange handler der skal foretages, af et produkt til en værdi af 99 Euro, hvoraf du som forhandler får 5-10 %, for at du kan få et fornuftigt løntilskud pr. mdr. Regn herefter, hvor mange nye partnere, der skal hverves til en værdi af 3870 DKr, hvoraf du får 5-10 %, for at du får en fornuftig bonus om måneden. Spørg derefter dig selv om din fortjeneste ved at træde ind i dette firma primært kommer fra salg af produkter eller hvervening af partnere, deres hvervning af nye osv. Hvis den primære indtægt kommer fra hverningen, betegnes arrangementet som pyramide og det er ulovligt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 13:17

Ok jeg prøver lige igen:

Produkterne ER godkendt, grunden til at salget ikke er oppe at køre fra hjemmesiden endnu er fordi vi lige har fået godkendelsen i sidste uge og at det tager lidt tid at få trygt flasker med de danske Labels på og at få hjemmesiden sat op til at køre salg til DK.

Så endnu engang produkterne ER godkendt!

Der ER altså ikke krav om at man skal have sin re-order kørende i min 3 mdr, ved godt at det står på kontrakten men man kan stadig opsige den når som helst og ja det er set gjort så det er ikke et problem, har haft nogle der har frotrudt og opsagt deres re-order efter den 1. måned og det var der intet problem i, har også haft en der ville ud af sin kontrakt inden de 14 dage og han fik også alle sine penge tilbage uden problemer, så det system virker og det er ikke bare noget der står fordi det skal stå der ifølge loven, det virker og man er ikke mere bundet end at en e-mail kan få en ufd af det med det samme.

Jeg kan ikke se hvordan du kan sige at der er tale om urigtige eller mangelfulde informationer om produkterne?

Hvilke urigtige informationer er det du har fået?

Der er alle de informationer tilgængelige som du kunne tænke dig, der står alt om produkterne, fremstillelsen af dem, indeholdet samt virkningen af det. Der er lange lister med indholds forklaringer samt vejledning om hvis man har allergi eller andre ting der gør at man skal tage særlige forholdsregler for produktet.

Disse informationer er at finde i henholdsvis vores brochure og på firmaets hjemmeside www.wellstar-international.dk

Hvad er det for nogle informationer du mener at der mangler

Og så kan jeg fortælle dig at forretningsplanen/bonusplanen også er godkendt både i DK og i hele EU, og det ville den jo nok ikke kunne blive hvis der var tale om pyramidesalg, så jeg syntes at du skal pakke dine beskyldninger sammen og lade være med at sidde og lade din vrede gå ud over andre.

Der er masser af mennesker lige som dig der har den holdning at MLM = pyramidespil, og det er også fint nok at have en holdning til ting, men derfra og til at prøve på at ødelægge det for andre syntes jeg bestemt ikke er ok.

Der er jo ingen der tvinger dig til at være wellstar partner, hvis du ikke syntes om konceptet så lad det være, der er nok der syntes godt om det, du behøver ikke at være en af dem.

Desuden er det tankevæggende om det ikke bare er tomme ord du skriver her. Hvis du har haft kontakt til alle de folk du skriver om, så er det da underligt at Wellstar intet har hørt fra de myndigheder du nævner at du har anmeldt dem til????

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:32
Tilmeldt 24. Oct 08
Skrevet kl. 13:37

Sjovt nok talte jeg med en Wellstar repræsentant så sent som igår og der var der slet ikke noget snak om, at produkterne er godkendt, men måske er det ikke nået ud til hele netværket endnu...

Jeg henviste som sådan ikke til konkrete urigtige informationer, men vil blot understrege, at jeg mener ikke, man kan gå ud og seriøst forhandle et produkt ved blot at sige "det virker helt vildt godt". Det mødte jeg også en pusher i byen en gang, der sagde da han ville sælge noget speed.

Hvem har godkendt jeres forretningsplan og hvordan tager den sig ud?

Og så vil jeg godt understrege at MLM elle NM for mig ikke er lig med pyramidearrangement, men at det er kritisabel forretning (og på kant med loven), når den primære indtægtskilde er hvervning af nye medlemmer.

Og kontakten til de folk jeg nævner er foregået i denne uge. Så når det bureaukratiske system har arbejdet, så vil der nok komme noget videre fra dem.

Jeg vil lukke diskussionen her, da jeg ikke mener den fører mere med sig. Det er ikke en personlig anklage mod dig, men en kraftig opfordring til, at folk tænker sig om, inden de kaster sig ud i projekter, der er baseret på en indtjening afgjort af, hvor mange mennesker, der træder ind i en 'pyramide'. Jeg tror for udefrakommende læsere, at jeg har fået mit budskab igennem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 13:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der foruden syntes jeg alt i alt at du minder om en der bare vil af med et surt opstød.

Hvis du på nogen måder ønsker at blive taget seriøst omkring dine påstande så syntes jeg at du skal give dig selv til kende, eller du ønsker måske ikke at ligge navn til dine anklager?

For jeg kan forsikre dig om at de ting du skriver og de påstande du kommer med her på siden er i klar uoverensstemmelse, både med sandheden og med loven og vil blive anmeldt så snart vi har dit navn.

Jeg har lige talt med firmaet og har sendt dem en kopi af dine indlæg her på siden, så de er nu på sagen og der vil blive forsøgt at finde frem til din identitet og derefter kan du se frem til et sagsanlæg, og det er med venlig hilsen fra Wellstar-international.

Tilmeldt 24. Oct 08
Skrevet kl. 13:49

ok, nu synes jeg du kammer over.

Dette er et åbent forum og jeg gør blot opmærksom på, hvad loven siger omkring området og hvor jeg mener, at Wellstar ligger på grænsen. Har desværre set andre blive 'fanget' i firmaer med samme pyramidiske opbygning og det kan være en rigtig træls situation at havne i, fordi man ikke er ordenlig informeret om de gældende forhold.

Men hvis dit mest hårdtslående argument er trusler om juridisk forfølgelse, så tror jeg, det siger alt om jeres evne til at tale godt for jeres organisationsstruktur...

Har jeg på noget tidspunkt skrevet noget usandt? Det  tror jeg næppe...

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Nå nu ligger Wellstar pludselig kun på grænsen eller hvad? før var der indgivet anmeldelser om alt muligt som du var helt sikker på var ulovligt??????

Syntes du at jeg kammer over?

Prøv du at skrive lignende påstande om et mere kendt firma og så se hvor mange minutter der går før en advokat ringer på din dør med en stævning. Jeg tror næppe at du ville slippe godt fra at svine andre firmaer til på denne måde.

Vil bare gøre dig opmærksom på at VI gider heller ikke at finde os i det.

Og ja selvfølgelig ringer jeg da til hovedmanden bag firmaet med det samme, der sidder en person og sviner vores firma til i fuld offentlighed. Hvad ville du selv have gjort hvis det var dit firma?

Hvis du så bare have skrevet at du var blevet præsenteret for wellstar og at du ikke syntes om det så kunne jeg respektere din holdning og ville ikke bruge tid på at kommentere den.

Men at du skriver den ene løgn efter den anden kan jeg da ikke sidde overhørig.

Det er mit levebrød du taler om, et firma der er ved at kæmpe sig ind på det danske marked med et produkt der allerede har hjulpet mio af mennesker i Europa og nu også omkring 600 mennesker i dk og et firma der kommer med reelle hensigter og er 100% lovligt og kommer med en bonusplan der sprænger markedet.

Så skal vi da ikke have et eller andet lille fjols til at sidde og komme med jantelovs lignende sure opstød fordi han ikke selv havde råd til at købe produkter for de 3800kr som det kræver at blive forhandler af disse fantastiske produkter.

Nej du, det er ikke bare sådan noget man slynger ud "for at advare andre"

Man tænker sig om inden man gør sådan noget, ikke at jeg mener at det på nogle måder er fatalt for vores forretning, for der er nok ikke mange der vil tage dine påstande seriøst.

Og jeg syntes bestemt at jeg har masser af argumenter mod de ting du skriver, eller du har måske ikke læst hvad jeg har skrevet?

Side 2 ud af 23 (224 indlæg)