Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der galt med MLM?

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er der galt med MLM?

Nu har jeg igennem længere tid fulgt debatten omkring MLM her på amino og det forekommer mig at hver gang man nævner et eller andet MLM firma, så er der 117 tusind indvendinger imod dette firma. Men fakta er dog, at MLM i årtier har været meget succesrig med produkter som fortrinsvis omfatter vitalstoffer, rengøringsmidler og personlig hygiejne, og deres succes bliver ved med at vokse. På de relevante sider i internettet har man i årevis læst de samme beskyldninger og mistænksomheder uberørt af de kendsgerninger at en stor del af kritikken er blevet modbevist. Også forbrugerbeskyttende sammenslutninger overreagerer med advarsler og fortier den chance, som MLM kan give den enkelte. Kernen med denne fremgangsmåde er ikke at beskytte for brugeren, men derimod troen på, at MLM er markedsøkonomiens fjende. Hvorfor?  Networker  overtager selv ansvaret for deres handlinger og deres økonomiske succes. De gør sig uafhængig af arbejdsgiver og myndigheder. De tager ansvaret for deres eget liv. Nogle networker har efter få år en indkomst, som overstiger den indkomst, som deres kritiker har, mange gange (er her måske misundelsen årsagen til kritikken?) På baggrund af en undersøgelse af Prof. Dr. Zacharias (Fachhochschule in Worms i Tyskland) ligger den gennemsnitlige årsindkomst af 48% af alle professionelle networker ved ca. 45.000 Euro, 18% tjener endda over 100.000 Euro, halvdelen heraf mere end en kvart million. Den resterende tredjedel står først i begyndelsen af deres forretningsopbygning og har ikke opnået den indkomst endnu.

Alle har den mulighed at undersøge og sammenligne de MLM selskaber der findes, enten på nettet eller andre steder, før de giver sig i kast med dette. Jeg er selv networker ved et tilfælde. Min kone har i over tyve år kæmpet med lungebetændelse, halsbetændelse, influenza, hoste og forskellige forkølelsesvirusser hver eneste vinter. Jeg garanterer, at hun har forsøgt alt hvad der findes i diverse helsekostforretninger og hos læger. Uden resultat. Ved en tilfælde blev vi anbefalet nogle produkter som hun så prøvede. Resultatet blev, at hun ikke har fejlet noget som helst i den retning siden. Det er nu ca. halvandet år siden. Siden har andre prøvet produkterne med samme resultat. Det har været grunden til, at jeg trods den uforståelige negative holdning, man møder omkring MLM , besluttede mig for at starte i branchen for at give andre den samme gennemgående positive oplevelse, som vi har haft. Jeg har selvfølgelig undersøgt firmaet inden meget grundig og kan ikke finde noget negativt .  Jeg vil gerne høre, hvis andre kan pege på noget i det her fortagende,  som bare lugter af fup eller falske udsagn.

Michael D.

www.sundhedmedfortjeneste

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:26

1 - "hvad er der galt med MLM?"
De fleste er baseret på at tjene penge på at finde nye sælgere i stedet for at sælge produkter = pyramidespil
Dem der ikke gør det, har jeg intet i mod. Det eneste der i mine øjne er galt med MLM, er de mennesker der står bag i de fleste tilfælde

2 - "De tager ansvaret for deres eget liv. Nogle networker har efter få år en indkomst, som overstiger den indkomst, som deres kritiker har, mange gange"
For det første er det ufaktuel salgsgas at komme med den slags udokumenterede postulater. For det andet er det vel ikke afgørende hvad man tjener, før man kan tillade sig at kalde nogle MLM setups for "svindel"

3 - "undersøgelse af Prof. Dr. Zacharias"
Den slags argumentation kræver du vedhæfter den undersøgelse, ellers er den linie fuldstændig værdiløs.

4 - "kæmpet med lungebetændelse, halsbetændelse, influenza, hoste og forskellige forkølelsesvirusser hver eneste vinter."
Salgs gas. Fakta er, at det resultat du opnår ved at indtage diverse "urtemedicin" i 99% af tilfældene også vil kunne opnås ved at spise varieret og huske sine grøntsager. Urtemedicin er i bund og grund et vitamintilskud som alt andet - primært baseret på C vitaminer som øger produktionen af hvide blodlegmer der bekæmper virus og bakterier i kroppen.

5 - Jeg ser dit indlæg som et slet skjult forsøg på at reklamere for din egen MLM hjemmeside

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:34

Kristoffer W Hansen:

Jeg ser dit indlæg som et slet skjult forsøg på at reklamere for din egen MLM hjemmeside

Så er vi to ;o))

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hej Michael!

Der er ikke noget galt med mlm - ikke noget der er værre end i mange andre brancher tænk bare på IT-branchen, der er ikke mange virksomheder der har KØBT IT - det er alt sammen solgt de mange har troet på at det ville afhjælpe alle mine ........ problemer men men .......

Men prøv at gennemføre dette tankeeksperiment utopi jo men prøv: alle i befolkningen er selvstændige køber og sælger til hinanden! Hvorfra skulle storkapitalen så få sin arbejdskraft?

De mange mlm modstandere råber pyramide osv. men det er jo ulovligt...... - så råberiget er nok begrundet i at de ikke syntes det er fint nok at drive den slags virksomhed - som oftest er kosttilskud creme og den slags - men se igen på IT-branchen salg har en db på under 10% i dag jo 10% i min virksomhed har 45 % - !

Og Michael du finder ikke mange herinde der er pro mlm - vi har vor egen gruppe her, der kan du finde forståelse og sparing.

Der er mange der har bygget en god, endog særdeles god forretning på dette idegrundlag - så Michael videre til den næste ......... 

Find et godt markedssegment for markedsføring prøv også at se på ZenZuu - her er noget højere til loftet!!Wink

Hilsen

ing.-john sommer-HD-IØ

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Svar til Kristoffer

1 -A. er MLM ikke ensbetydende med at sælge produkter hvilket jeg ikke gør og B synes jeg du skal informere dig lidt bedre, før du udtaler dig om begrebet "pyramidespil" . Der findes et hav af sider, der beskæftiger sig med dette emne.

2- Kan jeg fornemme "misundelse" i din udtagelse?

3- Frit tilgængelig til enhver på internettet, hvis man velopmærket behersker andre sprog end dansk.

4- Hv ilken baggrund har du for at udtale sig sådan (læge eller lignende)? Jeg taler udelukkende om egne, personlige erfaringer.

5- Jeg har bevidst undladt at nævne firmanavn. Klikker folk sig ind på linket, er det deres eget valg.

Til sidst vil jeg bare nævne over for dig, at man kommer lidt længere her i livet med lidt mere saglighed end bare at spytte ud af ens egen frust.

Har fortsat en god dag

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:30

john sommer:

De mange mlm modstandere råber pyramide osv. men det er jo ulovligt...... - så råberiget er nok begrundet i at de ikke syntes det er fint nok at drive den slags virksomhed - som oftest er kosttilskud creme og den slags - men se igen på IT-branchen salg har en db på under 10% i dag jo 10% i min virksomhed har 45 % - !

Hvordan har IT-branchens indtjeningsstruktur noget som helst med MLM's credibility at gøre?

Det er grebet ud af din fri fantasi at forsøge at insinuere en IT-infrastruktur ville kunne blive implementeret bedre, hvis det vel og mærke blev solgt via MLM netværk

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 17:35

Hej John

Jeg leder ikke efter folk der er pro MLM. Jeg prøver bare at rette lidt mere fokus på MLM og de muligheder der er i ndet. Hvad er der i vejen med, at folk føredr en saglig debat på nettet. Hvad er de for en gruppe du omtaler her på amino. Jeg er ikke så skrap til alt det der computerværk, så en lille henvisning fra dig ville være dejlig.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Kristoffer W Hansen:
Hvordan har IT-branchens indtjeningsstruktur noget som helst med MLM's credibility at gøre?

Læs indlæget igen - hvis det er for svært så skal jeg hjælpe dig - afsætning er afsætning se på din egen branche hvordan syntes du om salget og metoderne samt det lovede udbytte deri?Surprise

ing.john sommer-HD-IØ

mvh john sommer

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:40

1 - Jeg syntes du skulle læse mit svar en gang til. Jeg siger de MLM  der bliver drevet som pyramidespil er noget jeg tager kraftigt afstand fra. MLM som netværk har jeg intet imod.

2 - nej

3 - ja, på hjemmesider der er ejet af jeres netværk. Det svare til jeg får en til at skrive jorden er flad på min hjemmeside - det gør det ikke mere sandt
Dit svar bekræfter bare min konklusion. Du siger "der er fuld dokumentation, du skal bare selv finde det" - flot argumentation

4 - 1 år gymnasie i Annandale Virginia/USA med AB Biologi som hovedfag og 3 års arbejde i NovoZymes (daværende Novo Nordisk)

5 - "Du har bevist undladt firmanavn" siger du - hvordan kan du sige det når du bevist har tilføjet dit link?. Det svare til jeg skriver:
"HP er noget skidt, men jeg vil ikke sige hvor jeg arbejder. Mvh kristoffer IBM.com"

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Michael!

Du skulle se dig lidt omkring i mlm gruppen så vil du finde en del indlæg og nyttig information for dig i din forretningsudvikling.
Undlad at falde i den grøft at diskutere med de der på forhånd har smagsdommerbukserne på og optræder som de "kloge" rådgivere for alle de tavse der læser med herinde!

Ingen tvivl - man kan skabe en forretning også med network marketing - men du skal være indstillet på at arbejde hårdt for det! - ligesom i alle andre brancher.

Hilsen

ing.john sommer-HD-IØ 

mvh john sommer

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)