Hvad er der galt med MLM? Nu har jeg igennem længere tid fulgt debatten omkring MLM her på amino og det forekommer mig at hver gang man nævner et eller andet MLM firma, så er der 117 tusind indvendinger imod dette firma. Men fakta er dog, at MLM i årtier har været meget succesrig med produkter som fortrinsvis omfatter vitalstoffer, rengøringsmidler og personlig hygiejne, og deres succes bliver ved med at vokse. På de relevante sider i internettet har man i årevis læst de samme beskyldninger og mistænksomheder uberørt af de kendsgerninger at en stor del af kritikken er blevet modbevist. Også forbrugerbeskyttende sammenslutninger overreagerer med advarsler og fortier den chance, som MLM kan give den enkelte. Kernen med denne fremgangsmåde er ikke at beskytte for brugeren, men derimod troen på, at MLM er markedsøkonomiens fjende. Hvorfor? Networker overtager selv ansvaret for deres handlinger og deres økonomiske succes. De gør sig uafhængig af arbejdsgiver og myndigheder. De tager ansvaret for deres eget liv. Nogle networker har efter få år en indkomst, som overstiger den indkomst, som deres kritiker har, mange gange (er her måske misundelsen årsagen til kritikken?) På baggrund af en undersøgelse af Prof. Dr. Zacharias (Fachhochschule in Worms i Tyskland) ligger den gennemsnitlige årsindkomst af 48% af alle professionelle networker ved ca. 45.000 Euro, 18% tjener endda over 100.000 Euro, halvdelen heraf mere end en kvart million. Den resterende tredjedel står først i begyndelsen af deres forretningsopbygning og har ikke opnået den indkomst endnu. Alle har den mulighed at undersøge og sammenligne de MLM selskaber der findes, enten på nettet eller andre steder, før de giver sig i kast med dette. Jeg er selv networker ved et tilfælde. Min kone har i over tyve år kæmpet med lungebetændelse, halsbetændelse, influenza, hoste og forskellige forkølelsesvirusser hver eneste vinter. Jeg garanterer, at hun har forsøgt alt hvad der findes i diverse helsekostforretninger og hos læger. Uden resultat. Ved en tilfælde blev vi anbefalet nogle produkter som hun så prøvede. Resultatet blev, at hun ikke har fejlet noget som helst i den retning siden. Det er nu ca. halvandet år siden. Siden har andre prøvet produkterne med samme resultat. Det har været grunden til, at jeg trods den uforståelige negative holdning, man møder omkring MLM , besluttede mig for at starte i branchen for at give andre den samme gennemgående positive oplevelse, som vi har haft. Jeg har selvfølgelig undersøgt firmaet inden meget grundig og kan ikke finde noget negativt . Jeg vil gerne høre, hvis andre kan pege på noget i det her fortagende, som bare lugter af fup eller falske udsagn. Michael D. |
1 - "hvad er der galt med MLM?"
De fleste er baseret på at tjene penge på at finde nye sælgere i stedet for at sælge produkter = pyramidespil
Dem der ikke gør det, har jeg intet i mod. Det eneste der i mine øjne er galt med MLM, er de mennesker der står bag i de fleste tilfælde
2 - "De tager ansvaret for deres eget liv. Nogle networker har efter få år en indkomst, som overstiger den indkomst, som deres kritiker har, mange gange"
For det første er det ufaktuel salgsgas at komme med den slags udokumenterede postulater. For det andet er det vel ikke afgørende hvad man tjener, før man kan tillade sig at kalde nogle MLM setups for "svindel"
3 - "undersøgelse af Prof. Dr. Zacharias"
Den slags argumentation kræver du vedhæfter den undersøgelse, ellers er den linie fuldstændig værdiløs.
4 - "kæmpet med lungebetændelse, halsbetændelse, influenza, hoste og forskellige forkølelsesvirusser hver eneste vinter."
Salgs gas. Fakta er, at det resultat du opnår ved at indtage diverse "urtemedicin" i 99% af tilfældene også vil kunne opnås ved at spise varieret og huske sine grøntsager. Urtemedicin er i bund og grund et vitamintilskud som alt andet - primært baseret på C vitaminer som øger produktionen af hvide blodlegmer der bekæmper virus og bakterier i kroppen.
5 - Jeg ser dit indlæg som et slet skjult forsøg på at reklamere for din egen MLM hjemmeside