Hej Hans Har du nogensinde mødt en forretningsmand, som ikke snakker forretning over telefonen? Jeg har mødt adskille og nu mener jeg forretningsmennesker i traditionel forstand.
Der er intet fordækt i at aftale møder over telefonen, der er faktisk utrolig mange mennesker der tjener deres penge på denne måde og arbejder på denne måde.
Et helt koncept kan kun sjældent formidles vel over telefonen, ligesom det er tilfældet med så meget andet.
Man aftaler et møde med personen, således denne person får konceptet formidlet på en ordentlig måde. Man er i mere fornuftig dialog og kontakt med hinanden face to face og udfra mit synspunkt er det også det mest respektfulde at gøre.
Fremfor at pladre derudaf over telefonen og formegentlig forvirre personen i den anden ende, da man hverken kan illistrere noget eller få øjenkontakt med personen. Så vil jeg mene, at der ligger en vis respekt i det fra min side, at jeg gerne gør mig ulejlighed til at afsætte tid til denne person. Gør denne person på samme måde sig også ulejlighed for min skyld, så er mødet sat i stand med gensidig respekt som udgangspunkt.
Ved at aftale et møde sørger man også for, at man ikke trænger sig på hvis denne person ikke lige har 2-3 timer til at sidde med telefonen klistret til øret. Jeg skriver desuden 2-3 timer, fordi det over telefonen naturligvis vil tage meget længere tid end det reelt behøver. - Den personlige kontakt er vigtig når der er tale om network marketing.
Telefonen, nettet, annoncering eller whatever er blot simple værktøjer. Det er ikke selve arbejdsgangen som sådan.
Jeg kan ikke se, hvordan startomkostningerne kan være peanuts i forhold til varelager, lokaler og annoncering?
For jeg har endnu ikke brugt en eneste krone på noget af dette. Og med det sagt er det jo kun hvis det pågældende firma direkte kræver, at man skal have et større eller mindre varelager, at man faktisk behøver at have dette. Jeg foretrækker til eget behov.
Jeg skal ikke benægte, at der er visse udgifter forbundet med arbejdet såsom transport penge, penge til kaffe og sodavand, de selvfølgelig koster det som regel små 20-30 kr. pr. gang til fælles deling af lejen af det lokale, der bliver benyttet til præsentationer.
Men nu må jeg så igen lige slå noget fast. Network Marketing er altså en forretning og med enhver nystartet forretning er der tilknyttet nogle udgifter og nogle arbejdstimer der skal ofres. - Er man ikke villig til at ofre tid og penge på sin forretning, så er man med største sansynelighed ikke i stand til at få en succesforretning ud af hvad som helst.
Dermed kan jeg ikke forstå, at folk på den ene side er skeptiske over den påstand; at man i network marketing tjener nemme penge.
På den anden side er folk skeptiske over det fakta; at det koster tid, penge og anstrængelser at sætte det i gang.
Kan I beslutte jer? Og er det i grunden ikke snart ligegyldigt hvad man siger, så er det forkert på den ene eller den anden måde?
You''re damned if You do it and damned if You don''t!
Jeg vil dermed rette lidt på dine ord, så de falder mere ind i mit syn på det.
Startindskudet og de tilknyttede startudgifter er peanuts i forhold til hvad man kan tjene, hvis man gør tingene rigtigt og arbejder seriøst med sin forretning.
At mange mennesker falder fra, fordi de ikke har forstået dette og fordi de lytter for meget til alle de kære negative mennesker er selvfølgelig ærgeligt. Men sådan er det i forretningsverdenen - man skal mane sig lidt frem med albuerne og uanset hvilken indstilling man har til dette, så er det bare sådan den verden er sk
|
Dato: 9/3/2005 11:25:35 PM Forfatter: JamesHej Hans
Jeg kan ikke se, hvordan startomkostningerne kan være peanuts i forhold til varelager, lokaler og annoncering? For jeg har endnu ikke brugt en eneste krone på noget af dette.MvhJames
James, du skrev i forrige indlæg at folk var bange for at miste penge på NM, så vidt jeg er orienteret
er startomkostningerne i NM forretninger ret begrænsede, du skriver at du endnu ikke har brugt en krone på dette, jamen så må det da være peanuts du har brugt i forhold til en forretning der har husleje, varelager mv?? dette skal ikke forståes derhen at det er negativt at komme billigt igang.
Jeg mener selv jeg har en åben tilgang til tingene, men i min tankegang bryder jeg mig ikke om at
skulle finde mine samarbejdspartnere i min omgangskreds/familie - netop udfra den betragtning at disse nok har sværere ved at sige nej, fordi de ønsker at please min forretning.
Produktet/konceptet må være ret kompleks hvis der skal bruges 2-3 timer på en intro, og så kan et personligt møde da være på sin plads, men som du skriver at du overhovedet ikke taler om forretningen,når du kontakter din ven, så mener jeg man er uklar i spyttet