Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorborg kan være på vej til USA for altid

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9744
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver ved med at vrøvle. "love og regler mellem Danmark og USA" Hvad snakker du om? Love vedtages i enten Danmark eller USA - ikke "imellem". Aftaler kan laves imellem lande, men love vedtages ikke "imellem" dem. Du vrøvler altså så vildt, at jeg tror jeg opgiver at forklare dig hvordan tingene hænger sammen. Jeg tror de fleste andre har fattet det.

Danske love kan regeringen i Danmark ændre hvis de har flertal. Længere er den ikke!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:56

Mikkel, mener du at fordi du får opholds og arbejdstilladelse i USA, kan du "nøjes" med at betale skat i USA og så senere når du bliver gammel og ældre, vende tilbage og nasse på samfundet du IKKE vil betale skat til?

Sådan opfatter jeg tilstanden og der er du forkert på opfattelsen.

Jeg tvivler nu også på, at du betaler ganske meget for at bevæge dig over atlanten, for så må man være godt dum, istedet for at blive hjemme i smørhullet Danmark.

Hvorfor er der iøvrigt ganske mange danskere der befinder sig godt i USA og betaler deres skatter med glæde?

mvh   Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:06

Du må nok ud og læse lidt mere på lektien selv hvis du vil forstå det. Mine pædagoigske evner rækker vist ikke :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:11

Mikkel, det var nok også i den retning jeg tænkte!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Jeg forstår sgu godt Martin! Det er efterhånden kun skattemyndighederne og DF der ikke kan fatte (eller vil fatte), at vi lever i en globaliseret verden i dag. I hvert fald gør de to alt hvad de kan for at forhindre at almindelige mennesker kan udnytte globaliseringen.

Store koncerner som Mærsk og McDonalds for lov til at voldtage det danske samfund, og betale den skat de gider, men "små" iværksættere og privatpersoner har ikke skyggen af de samme rettigheder. Hvem sagde lighed for loven?

Jeg har selv måtte sige nej til rigtig gode forretninger på tværs af Atlanten fordi de danske og Amerikanske skattesystemer ikke fungerer sammen. Jeg turde ikke løbe den risiko der i de konkrete situationer var for, at jeg kunne blive beskattet af meget mere end det jeg tjente.

For at gå tilbage til Mikkels indlæg, så er det da trist, som myndighederne og de frygtelig bureaukratiske regler – samt frygten for at nogle skal få en god forretning ud af det – stadig kan ødelægge et godt initiativ. Var der nogen, der sagde Jantelov? (eller ondt et vist sted...) 

Og så kan Danmark jo heller ikke lide det, når enkeltpersoner fremhæver sig selv for meget. Det har Thorborg jo nok formået, og så gør han tingene på sin egen måde – det kan myndighederne heller ikke lide... 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:10

Ganske rigtig, visse mennesker kan altid finde love og regler der straffer dem, men gavner andre.

Politik er en del af det og man prioriterer efter hvad der er bedst, selv om en lille gruppe føler sig taget på pengepungen..

Jeg undrer mig bare over, at masser af danskere godt kan få det til at fungere i USA og er ganske tilfredse, for eller rejste del vel ikke til USA som Martin gør.

Hvis Martin ikke kan se en fordel, blev han vel herhjemme i lille Danmark og betalte sin tårnhøje skat med et smil..Big Smile

mvh   Geeked

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:11

Kære venner

Lad mig lige slå fast med syvtommer søm, at jeg IKKE er flygtet fra Danmark. Jeg elsker landet og har intet problem med det what so ever.
Dansk Folkeparti er ganske rigtigt en flok landsbytosser og Skat kan være pisse irriterende, men så er tingene heller ikke værre.
Og for en god ordens skyld, så mener jeg bestemt ikke at Mærsk voldtager nogen. Da Danmark i sin tid var ved at forære olierettighederne væk til Tyskland, så kom Mærsk ind fra sidelinjen og tog en voldsom risiko ved at bruge milliarder på at undersøge om der overhovedet var noget at komme efter. Det var der så og det skal de selvfølgelig præmieres for. At skiftende regeringer så har ændret i de klare aftaler der var med Mærsk, det kan man bedre kalde for voldtægt...

Nuvel, USA er på mange måder et fedt land og jeg glæder mig møj meget til at bo der de næste 3 år, hvorefter jeg klart forventer at komme hjem igen.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:35

Hvis almindelige iværksættere fik samme mulighed for at forhandle sin skat, og endda få en fast skat uanset fortjeneste, så ville jeg være enig med dig Martin. Men faktum er, at Mærsk har fået en særbehandling helt uden lige, og det pisser mig af. Det er helt tydeligt, at der eksisterer en voldsomt berøringsangst hos politikerne når det handler om Mærsk, og det er usundt.

Jeg har også taget mange forretningsmæssige risici i mit liv, men jeg er sgu aldrig blevet tilbudt en fast skat, uanset hvad jeg tjener. Jeg synes sådan set bare der bør være lighed for loven, uanset om man heder Mærsk, Thorborg eller Svendsen :)

Jeg kan ikke se hvad de mange sager om dobbelt og tripple-beskatning gavner, ikke bare i forbindelse med ophold i andre lande, men også rene danske sager (som den der for nyligt blev nævnt med 109% i skat). Man kan naturligvis ikke betale over 100% i skat, så resultatet bliver at dem der rammes enten må føre en del af deres økonomi over i "den sorte kasse" og det synes jeg ikke er sundt, eller at de helt dropper Danmark - hvilket jeg heller ikke synes er fair eller klogt.

Men jeg er helt enig med dig, Martin, i at både Danmark og USA er nogle rigtig gode lande - alt i alt . Men der er også store mangler og fejl begge steder, som det er helt rimeligt at kæmpe for bliver ændret. Det der så bare undrer mig er, at skiftende regeringer, trods et udtrykt ønske om mere iværksætteri, ikke få rettet de fejl der er i systemerne - for jeg tror man skal være DF'er eller SKAT-medarbejder for ikke at kunne se, at en skat på over 100%, eller skattebetaling for ydelser man ikke kan få adgang til, er åbenlyst urimelige fejl. Faktisk tror jeg ikke du får en eneste politiker til at sige, at det er helt fair med beskatning på over 100% - spørgsmålet er så bare, hvorfor satan de ikke ændrer de love der gør at det sker - eller strammer op på den praksis der er i SKAT's administration af reglerne.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:00

Runge:

Det er desværre ikke et enkelt stående tilfælde: http://epn.dk/erhverv_samfund/article1380209.ece

En trækprocent på 109 er jo helt ude i hampen!

Runge, nu kunne man spørge, hvorfor en mand der er ansat i selskab B ikke får en almindelig lønseddel fra selskab B, som udfører et stykke arbejde for  selskab A som manden også selv ejer ?

Det ligner kreativ kassetænkning.

Som privatperson der er ansat med firmabil, er det vel også korrekt at betale moms af privatbils værdien og at man ikke betaler noget overhovedet for bilens forbrug.

Jeg kan godt forstå, at SKAT er på jagt efter disse personer der holder flere "selskaber" og fakturerer frem og tilbage i kreativitetens navn.

mvh   Geeked

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)