|
Jeg forstår sgu godt Martin! Det er efterhånden kun skattemyndighederne og DF der ikke kan fatte (eller vil fatte), at vi lever i en globaliseret verden i dag. I hvert fald gør de to alt hvad de kan for at forhindre at almindelige mennesker kan udnytte globaliseringen. Store koncerner som Mærsk og McDonalds for lov til at voldtage det danske samfund, og betale den skat de gider, men "små" iværksættere og privatpersoner har ikke skyggen af de samme rettigheder. Hvem sagde lighed for loven? Jeg har selv måtte sige nej til rigtig gode forretninger på tværs af Atlanten fordi de danske og Amerikanske skattesystemer ikke fungerer sammen. Jeg turde ikke løbe den risiko der i de konkrete situationer var for, at jeg kunne blive beskattet af meget mere end det jeg tjente. Jeg støtter fuldt ud vores veldfærdsstat, og dermed også en relativt høj skat, men jeg VIL altså ikke betale mere end 100%! Og jeg orker ikke at spilde mit liv på retssager mod skattevæsnet. Så resultatet er, at gode forretninger, der kunne have bragt masser af god kapital til Danmark er blevet droppet. Hvordan det så lige hamonerer med det som den nuværende regering siger den står for fatter jeg ganske enkelt ikke. De har magten til at ændre det, men gør ikke en skid! Nu er jeg så igen i gang med nogle Amerikanske forretninger og et par nye selskaber derovre. Den slags er der naturligvis altid en forretningsmæssig risiko ved. Den vil jeg gerne tage. Det er ikke det jeg frygter. Det jeg frygter mest er den skattemæssige risiko. Og det er sgu da for åndssvagt! |
Mikkel deMib Svendsen:Det er efterhånden kun skattemyndighederne og DF der ikke kan fatte (eller vil fatte), at vi lever i en globaliseret verden i dag.
..og Venstre, de Konservative, Socialdemokraterne og SF bør vi vel også lige nævne i disse moderne "vi-er-bange-for-verden-og-danskheden-er-det-eneste-rigtige-tider" ?
Måske blander jeg integrations- og udlændingedebatten unødigt sammen med erhvervs-, globaliserings- og skattedebatten, men i dette tilfælde føles det som det hænger sammen, gør det ikke?
Hilsen Anders
Bliv gratis medlem