Hej :) Jeg står foran at skulle søgemaskineoptimere et site på flere sprog, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål
Sitet skal opbygges således at brugeren uanset om han skriver.com .dk .de eller andet gerne skulle komme til den side der bedst matcher hans sprog og hjemmemarked.
I den forbindelse henter jeg tre variable der hver er medbestemmende til brugerens sprog: Brugerens lokation via ip adressen (denne er vel lidt usikker) Brugerens browsersprog den indtastede url
Jeg opbygger det således, at hvis alle matcher, sendes brugeren selvfølgelig ind på den ønskede side, mens hvis 2 af parametrene er ens prioriteres der alt efter hvilke, samt hvis alle tre er forskellige, sendes kunden til den indtastede url, da vi så ikke har kunnet bestemme sproget. Hvis der ikke er en ordentlig match vil brugeren så blive spurgt om ønsket sprog.
Mit spørgsmål er nu:
Hvordan vil det påvirke vores placering i søgemaskinerne? Jeg vil jo gerne sikre mig, at søgemaskinerne finder sitet på hvert sprog. Hvilke af disse parametre benytter søgemaskinerne? Hvordan kan jeg opbygge dette, for at sikre mig at alt går som planlagt?
på forhånd mange tak for hjælpen.
Skal forresten nok bruge noget proff. seo hjælp inden længe til samme site. Hvem kan i anbefale? |
Lav et site til hvert sprog med hver deres domæne og søgemaskineoptimer det hele individuelt.
Det får du meget meget bedre resultater af.