|
Jeg ser frem til at modtage en stor rabat på skatten for 2008. Jeg må jo konstatere, at den vare jeg har betalt for - f.eks. sygehusvæsen og daginstitutioner, ikke er blevet leveret. Vil du betale for en vare du ikke får? I ugevis har privatpersoner og virksomheder måtte lide under at store dele af det offentlige system er sat på pause, fordi arbejdsgivere og arbejdstagere ikke kan blive enige om de forhold der skal være på arbejdspladsen. Jeg anderkender fuldt ud strejkeretten. Men strejke bliver der kun, når parterne ikke kan blive enige. Vi har valgt politikerne til at sørge for at samfundet fungerer - herunder, at de stiller nogle forhold til rådighed for det offentlige personale, som de vil acceptere at arbejde under. De har ikke løst deres opgave ordentligt! Medarbejderne er jo øjensynligt ikke tilfredse, og i en tid, hvor de fleste blot kan tage et andet job, så er det altså arbejdsgivernes job, at holde på folk. Det har politikerne ikke gjort. Jeg er ligeglad med vis skyld det er. Det er politikernes ansvar! Det er ALTID en leders ansvar, at sørge for at det personale der er nødvendigt for at virksomheden kan køre, gider at arbejde der. OK, måske er medarbejderne nogle forkælede fjolser - men det er stadig lederens ansvar ... Det var jo lederen der i første omgang ansatte disse "fjolser" (hvis man ser sådan på det). Det er altid lederen der har ansvaret. Den nuværende regering har slået sig meget op på en "kontraktpolitik" og en vareliggørelse af af de offentlige ydelser. Det kan man så mene om hvad man vil, men man kan ikke komme udenom, at vi ganske enkelt ikke får den vare, lige for tiden, som vi har betalt for. Og jeg vil altså ikke betale for varer, som jeg ikke får. Havde jeg købt varen over nettet kunne jeg have lavet en charge back i banken, når varen ikke blev leveret. Det er desværre lidt svært, når det hanler om skatten. Og dog, måske skulle jeg prøve næste gang, at betale skatten med Dankort, og så kræve en charge back, når varen ikke leveres, som nu :) Indenfor sygehusvæsnet påstår de at der opretholdes et tilstrækkeligt nødberedskab til at ingen kommer galt afsted. Det er ganske enkelt noget fordrukkent vrøvl. Mennesker i Danmark VIL dø og VIL få permanente skader, som følge af denne konflikt. Personligt har jeg en kronisk lidelse, som kræver konstant overvågning og kontrol, for at sikre at jeg ikke dør. Jeps, hvis ikke min behandling bliver passet korrekt, så dør jeg! Men er det akut? Nope, alle mine aftaler på hospitalet er aflyst. Dør jeg af det? Aner det ikke ... Men jeg får i hvert fald ikke den behandling som jeg med al rimelighed kan kræve under det system vi nu engang har .... hvis det altså virkede. Men det gør det så, som vi alle kan se, ikke! Det er først hvis jeg faktisk er ved at falde død om, at jeg bliver en akut patient, der har krav på behandling i dag - men så er det for sent. Så lige nu og her betaler jeg kassen for en forsikring (gennem skatten), som ganske enkelt ikke virker, og som i værste fald kan slå mig ihjel. Det kan fandme ikke være rigtigt! Politikerne må eddersparkemig til at tage sig sammen nu og få løst den konflikt. Jeg ser frem til skatterabatten for 2008 ... |
![]()
Bliv gratis medlem