Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe skatterabat for 2008!

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

> Nu skal vi nok ikke komme ind på en diskussion om alternativer for der er vi 2 nok ikke enige :)

Det må du selv om, men jeg kan blot med glæde konstatere, at du tilhører et MEGET lille mindretal, der ønsker at bryde med den arbejdsmarkedsmodel vi har i dag og som de fleste andre lande misunder os. Så hvis du meget gerne vil forandre systemet, så har du edderpsrkemig lidt af en salgsopgave foran dig :)

Som virksomhedsleder vil jeg også meget nødigt have et system som i Tyskland eller Sverige, hvor det er ekstremt meget sværere, at at skalere sin virksomhed efter forholdende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:20

Nu har jeg lige læst, at regioner og Lars Lykke Rasmussen er blevet enige om at nedlægge behandlingsgarantien! Det er katastrofalt, og vil med garanti føre til endnu flere der dør eller får deres liv og familer smadret.

Personligt står jeg konkret med et problem der SKAL undersøges. Det er ikke sikkert det er noget farligt, men det er muligt (det er derfor min læge vil have det bedre undersøgt), men da behandlingsgarantien nu er væk, kan det være, at jeg må vente SÅ længe, at det er lige meget (enten fordi det viser sig ikke at være så slemt - eller fordi det modsatte viser sig, og jeg dør eller bliver invalideret af det!)

Det vil jeg ikke finde mig i! Så jeg har besluttet mig for, at tage de penge der var lagt til side til skatteindbetalinger og bruge dem på at få lavet de undersøgelser der skal til på et privathospital. Jeg vil ikke BÅDE betale skat til en offentlig sundhedsforsikring, og så skulle betale selv, når jeg har brug for forsikringen. Er det lovligt? Sikkert ikke, men i det her tilfælde vil jeg tillade mig at skide stort på loven. Mit helbred går forud!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:41

I forhold til skattekronerne er det nu meget godt behandlingsgarantien er væk - hver behandling, undersøgelse m.v. der blev flyttet over i privat regi ville suge kassen for 2,5-8 x så mange penge også var budgget til sygehusvæsnet hurtigt væk.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-12105041.html?rss

Lige for at følge op på den reelle beslutningskompetence.

Derudover er 12,8 over 3 ikke noget at regne for noget.

De 9% æder den alm. inflation og prisudvilkling minimum også er der 3,8% tilbage over 3 år som reelt kan forsvinde i rentestigninger eller tilsvarende også står de tilbage på 0.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:53

> I forhold til skattekronerne er det nu meget godt behandlingsgarantien er væk

Vi du ikke gerne forsøge at forklare det til ham der lige har fået konstateret en knude, der kan være kræft, og som ikke kan få det undersøgt nærmere før en behandling er for sent?

Eller til den højgravide mor, som ikke kan blive tilset af en jordmord - eller det handicappede barn hun føder som følge af, at et problem ikke blev opdaget og rettet i tide?

Eller til alle de os andre, der har betalt til en forsikring (den offentlige sygesikring) og som nu må se i øjnene, at hvis det går galt for os, så dækker den forsikring altså ikke.

Personligt er en af de grunde til jeg ikke er flyttet til USA at jeg ikke føler mig tryg under deres sygesikringssystem. Jeg har altid følt mig sikker her i Danmark. Det gør jeg ikke lige nu, og det er altså skræmmende.

Havde det været en privat forsikring ville man have kaldt det bedrageri. Jeg ved ikke hvad man kalder det, når det samme sker i det offentlige, men det er i alle fald helt uacceptabelt. Jeg vil ikke sætte mit eget eller mine kæres liv på højkant for for nogle politiske ambitioner eller et lidt presset budget.

På samme præmis som fagforeningerne selv må sørge for at have penge nok til de strejker de vælger at gå ind i, så må arbejdsgiveren også have penge nok, til at levere den vare, som kunderne har betalt for.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:09

Jeg forstår skam udemærket din situation - og andres.

Jeg konstatere bare at i forhold til det offentlige sygehusvæsen generelt så er det nok ikke helt dumt at der ikke sker et ressourcesvind i det omfang som behandlingerne i det private sygehusvæsen ville medfører.

Hvis de ansvarlige politikere så valgte at indsætte en ekstra pulje til afvikling af den ophobede byrde så var det skam fint med mig.

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:05

Ronnikc:
Hvis de ansvarlige politikere så valgte at indsætte en ekstra pulje til afvikling af den ophobede byrde så var det skam fint med mig.

Det er arbejdskraft - ikke penge - der mangler. 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)